Paarden verkopen wegens mestwetgeving

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Paarden verkopen wegens mestwetgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:04


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:10

OK, ik zie nog geen discussie in beide topics, over de MINAS inhoudelijk en de reden om paarden te verkopen. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:10

Wat ik erover gevonden heb is dat paarden in de nieuwe mestwetgeving mee gaan tellen als je meer dan 1 of 2 paarden hebt. De nieuwe regels gaan in op 1 januari 2006.
Ik kon helemaal niets vinden over paarden in relatie met de huidige Minas.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:11

MoniqueT schreef:
OK, ik zie nog geen discussie in beide topics, over de MINAS inhoudelijk en de reden om paarden te verkopen. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd.


Ik was nog bezig.....

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:11

Laatst bijgewerkt door eveline_B op 16-09-04 09:22, in het totaal 3 keer bewerkt

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:15

Laatst bijgewerkt door eveline_B op 16-09-04 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:16

Ik kan me vergissen, maar dit is een persbericht van een jaar geleden, dus dit is toch al lang bekend?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:17


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

Maar dan nog: de uitwerking is nog lang niet bekend. Waarom dan nu al de paarden verkopen daarvoor?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:24

Ik moest toch even de artikelen omzetten in linkjes in verband met copywright.

Het is misschien allang bekend, maar ik heb niets kunnen vinden over paarden en de Minas. Dus waarom zou iemand paarden verkopen vanwege de Minas? Of heb ik ergens een publicatie over het hoofd gezien? Met de nieuwe wetgeving bestaat de Minas straks niet meer.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:51

Volgens de paardenkrant is het nog niet duidelijk wat het nieuwe mestbeleid betekend voor de paardenhouderij en of ze wel hierin terecht komen. Zo gauw daar duidelijkheid over bestaat berichten zij u meer.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 16:41


maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:41

Hm voor zover ik heb gehoord is het toch al aardig zeker, en anders is toch waar rook is is vuur... maarja ik zou in elk geval ook eerst kijken hoe het komt idd. maja dat moet iedereen toch zelf weten. Wij hebben ook 12 ponies lopen dus toch wel een hot topic voor ons. Nu hebben wij een boerderij dus zitten we gelukkig wel dicht op de info. Het zou mooi zijn als het niet doorging in elk geval, maja keren doe je t toch niet als de regering het wil...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:37

Ach met al die europese regelgeving is het met gemak haast onmogelijk om nog koeien, varkens, paarden, schapen of wat voor mestproducerende dieren dan ook te houden.. zal een kaal landschap worden maar ja als er geen boeren en hobbyboeren meer zijn is er veel ruimte om te bouwen.. welkom in Nederland-city, hier kunt u vlees, groente en fruit overal uit de wereld kopen met uitzondering van echte nederlandse producten.
Maar vraag me dan wel af hoe het mestbeleid in die andere landen is.. waarschijnlijk net zo als de industrie die hier aan allerlei milieu bepalingen moet voldoen en in 2e en 3e wereldlanden goedkoop kunnen produceren omdat ze niet alleen goedkopere arbeidskrachten hebben maar ook nog eens gewoon alle viezigheid in de lucht of het water kunnen lozen of ergens storten op een afvalberg..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:16

het probleem met die poedersuiker regering is. dat ze alles lekker achter dat bureautje van ze bekijken, maar nog nooit in de praktijk zijn wezen komen kijken. Ze helpen heel nederland naar de KLOTE. Ze willen dat alle boeren stoppen en dat overla huizen komen en er geen boompje meer staat. Wat een poedersuiker. Als ik nou een betje verstand van dat soort dingen had, was ik zeker de politiek in gegaan om daar eens even heisa te schoppen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:22

Het probleem is niet de regering; het echte probleem is dat we hier met veel te veel kippen, koeien, paarden, mensen en honden zitten op te weinig vierkante meters grondoppervlak.

Kennelijk is het niet opportuun om de waarheid te vertellen (minder mensen per vierkante meter) en dus moeten de beesten maar wijken. Ik voorzie dat het nog veel lastiger gaat worden, en persoonlijk... ik haat het dat ik eingelijk nooit meer ergens alleen kan zijn in dit kleine landje.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:28

nou teveel beesten valt onderhand ook wel wat mee de helft van de boeren zitten al in Canada en zo. Ja laten we balkenende naar de slacht doen. die ligt nou toch niks te doen daar in het ziekenhuis.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:38

Alikesflame schreef:
nou teveel beesten valt onderhand ook wel wat mee


Hoe bedoel je? Alleen in de bio-industrie worden al 550 miljoen (!!!) dieren gehouden Boos! . Ik sluit me bij Desiree aan dat dit veel te intensief is voor dit kleine landje.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:38

Als de mens moet kiezen tussen het beest op de mens, wordt altijd voor de mens gekozen. Is misschien ook wel zo goed ook.
Maar de aantallen mens waarover we in Nederland zo langzamerhand praten, zijn idd meer dan er nog verantwoord dieren te houden zijn. De regering weet dat en maakt de makkelijkste keuzes, want melk kan je ook in Duitsland enzo kopen.
De keuze is helemaal niet moeilijk meer wanneer je weet dat de belangrijkste partij van onze regering jarenlang heeft geroepen dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is. 'gaat heen en vermenigvuldigt u'.

ik ben het er niet mee eens, maar ik ben wel één van de vele, vele mensen. Sign of the times: ik ben bewust kindloos.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:48

Dees schreef:
ik ben bewust kindloos.


Ik ook Scheve mond .

Bio-industrie dieren zijn trouwens vnl. voor de export agv die 'geweldige' overheidssubsidies op dierenleed. Indien de intensieve veeteelt in NE wordt afgeschaft en geheel wordt overgestapt op extensief, kan Nederland voor een groot deel zelfvoorzienend worden.

Verder is de groeiende bevolking een wereldprobleem van de eerste orde, wat waarschijnlijk zal gaan leiden tot een nog verdere intensivering van alle voedselproductie . Maar ja, off topic Scheve mond .

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:00

jullie ben kan ik mij wel redelijk invinden. Maar dat intensieve wat verstaan jullie er onder. want de koeien die in de wei staan noemen ze ook al intensief. maar zoals mestkalvers enzo die worden alleen maar beter gehouden dan eerst. het zijn nu niet ,meer kisten maar groepshokken. en ze krijgen nu ook snijmais te eten en niet allen maar melk. dus ze hebben nu niet zo erg bloedarmoede meer. en de kippen en zo word ook steeds scherpere (betere) regels gegeven. dus slechter worden de beesten er niet van hoor. De varkens moeten nu ook minimaal een bepaals aantal vierkante meters dicht vloer hebben. En ze willen bij de koeien misschien verplicht weidegang instellen. Dan vind ik het bij veel paarden veel zieliger. 23 uur per dag op stal van 3 bij 3 en dan een uur zware arbeid. Bij hoeveel paarden is dat wel niet zo? Is dat nog dier vriendelijk? Ik vind van niet. Ik zou ook absoluut mijn beest zo niet willen houden. Net als alle beesten horen die buiten.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:45

Ik laat mijn mest altijd afvoeren naar een bedrijf in Amsterdam volgens mij. die het gebruikt voor champignonen.. IK zal eens vragen hoe en wat..

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:30

Alikesflame schreef:
het probleem met die poedersuiker regering is. dat ze alles lekker achter dat bureautje van ze bekijken, maar nog nooit in de praktijk zijn wezen komen kijken. Ze helpen heel nederland naar de stinkmodder. Ze willen dat alle boeren stoppen en dat overla huizen komen en er geen boompje meer staat. Wat een poedersuikerregering. Als ik nou een betje verstand van dat soort dingen had, was ik zeker de politiek in gegaan om daar eens even heisa te schoppen.


Regering is ook met veel dingen afhankelijk van het Europese beleid! Ze kunnen in Den Haag niet zomaar doen wat ze willen en moeten soms ook dingen wel doen waar ze zelf niet voor gekozen hebben.

1 Europa? Ik twijfel steeds meer aan het nut er van.. vroeger was het nog overzichtelijk.. tegenwoordig zo groot en log.. en de zeggenschap van Nederland word alleen maar kleiner ondanks dat we zo ongeveer het meeste er aan bijdragen financieel.

Ik ben gek op Zwitserland.. daar hebben ze referendums (of is het referenda?) gehouden over toetreding tot Europa en tot nu toe zijn ze tegen.. ik geef ze groot gelijk.. als ik morgen in Zwitserland zou wonen en stemrecht zou hebben zou ik ook tegen stemmen bij het eerstvolgende referendum.

Veel geld betalen voor Europa, veel regels opgelegd krijgen en weinig zeggenschap...

Iemand interesse in een "Nederland uit de EU" partij? Haha!