Twee veulens Warkant, mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Twee veulens Warkant, mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:49

Ik heb twee foto's van veulens van Warkant van 't Gestelhof. Dit zijn de enige foto's die ik van zijn veulens heb gezien op dit moment. En daarom wou ik even een mening van jullie...

Dit eerste veulen is vice-nationaal kampioen. Hij is 2de geeindigd in de finale op het nationaal veulenkampioenschap.
1.
Afbeelding

Dit tweede veulen is een merrieveulen en is 8 ste geeindigd in de finale van het nationaal veulenkampioenschap. Speciaal veulentje vind ik
2.
Afbeelding


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:51

Ik vind de eerste meer uitstraling hebben. Maar ik vind ze allebei erg mooi! Maar de eerste straalt gewoon wat meer uit, hoewel de tweede een erg leuke kleur heeft.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:52

De eerste lijkt erg stoer. Van de tweede vind ik alleen de kleur mooi... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:53

De bovenste heeft naar mijn smaak veel meer zelfhouding en draaft echt ruimer en meer van de grond.
Is het merrieveulen van jou?

Goedgekeurd onderschrift :)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:27

Nee hoor, mijn paardje is nu 4 maanden drachtig van Warkant en kreeg van Gestelhof deze foto's... Wou gewoon even de mening Haha! vind het 1ste veulen gewoon meer uitstraling hebben, ook om zijn kleur...
Vind dat ze allebei geweldige koppies hebben Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:31

Billy schreef:
De bovenste heeft naar mijn smaak veel meer zelfhouding en draaft echt ruimer en meer van de grond.
Is het merrieveulen van jou?


Uit zijn profiel.

Citaat:
Mijn paardje Quirina is een Belgisch Warmbloed Paard en is van het jaar '93.
Ze is 1.68m hoog en is nu drachtig van Warkant van 't Gestelhof.. In 2005 dus een klein Quirina'tje

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

pianka

Berichten: 660
Geregistreerd: 05-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:27

de 2e is heel apart door de kleur, de 1e heeft gewoon een geweldige uitstraling!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 19:58

Ja die tweede is apart door zn kleurtje en zijn staartje Haha! Vind ik trouwens ook een héél mooi veulen..
De eerste heeft ook gewoon zn kleur mee...Dat heeft er ook veel mee te maken denk ik...
Ben nu nog nieuwsgieriger naar mijn eigen veulentje Haha!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:23

Quirinake schreef:
Nee hoor, mijn paardje is nu 4 maanden drachtig van Warkant en kreeg van Gestelhof deze foto's... Wou gewoon even de mening Haha! vind het 1ste veulen gewoon meer uitstraling hebben, ook om zijn kleur...
Vind dat ze allebei geweldige koppies hebben Haha!


Dan mag je hopen dat hij net zo gebouwd is en beweegt als nr. 2. Leg maar eens een lineaal horizontaal aan de onderkant van het gestrekte voorbeen. Kijk nu maar eens welk veulen in evenwicht beweegt. Voor een 2nd opinion hetzelfde proces. De lineaal horizontaal op het hoogste punt van de schoft en het hoogste punt van het kruis.
Succes met je veulen. Uit wat voor moeder komt het veulen.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:52

Dank je voor je info
Mijn merrie is een Velcome Fontaine (Almé) x Wendekreis

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:09

die eerste vind ik wel een mooi hoofdje hebben en mooie beweging (voor zover ik er iets vanaf weet)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:12

Ja vind ik ook, vind ze alle twee mooi lopen..en alle twee mooie hoofdjes Haha! Maar het zijn momentopnamen, dus het is nog altijd afwachten hoe ze in het echt zijn Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:47

Mooi frontje op beide veulens, goede houding ook.
Ben heel benieuwd of er wel genoeg beweging onder zal zitten als ze 3 jaar oud zijn, vind ze nu niet echt overtuigen ... maar besef dat het hier om 2 luttele fotos gaat.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 22:13

Ja idd, het zijn slechts foto's, die hengst zal wel overtuigend zijn in het echt denk ik, anders word ie toch niet 2de in de finale van het nationale veulenkampioenschap... Dénk ik nou éénmaal Knipoog Die merrie was 8ste wat ook niet slecht is...

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:25

Ik was zelf aanwezig op dit Belgisch veulen kampioenschap en was zeer onder de indruk van de kwaliteit van de aanwezige veulens.
De eerste jaargang veulens van de jonge veelbelovende ferro zoon warkant van 't gestelhof was zeer overtuigend. Zij zijn groot en langgelijnd
en kunnen allemaal super lopen, met een opvallend goed achterbeen gebruik.
De 2 door U getoonde finalisten van warkant passen in dit beeld. Vooral het eerste veulen kan opvalland bewegen: takt, ruimte, afdruk en front.
Dit veulen had dit jaar de pech te moeten concurreren met een wereld veulen van de grand-prix dressuurhengst Saros van 't gestelhof, die ook verleden jaar reeds de belgische kampioen leverde.
Meer fotos en informatie: www.gestelhof.be

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:32

Vegeel, niet te veel reclame voor eigen winkel hé Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:21

even off topic: Daar is nu toch niets mis mee?

Iedere fokker heeft zo wel z'n voorkeuren en promoot die dan ook meer dan degene die je helemaal niet ziet zitten.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 21:09

vegeel schreef:
Ik was zelf aanwezig op dit Belgisch veulen kampioenschap en was zeer onder de indruk van de kwaliteit van de aanwezige veulens.
De eerste jaargang veulens van de jonge veelbelovende ferro zoon warkant van 't gestelhof was zeer overtuigend. Zij zijn groot en langgelijnd
en kunnen allemaal super lopen, met een opvallend goed achterbeen gebruik.
De 2 door U getoonde finalisten van warkant passen in dit beeld. Vooral het eerste veulen kan opvalland bewegen: takt, ruimte, afdruk en front.
Dit veulen had dit jaar de pech te moeten concurreren met een wereld veulen van de grand-prix dressuurhengst Saros van 't gestelhof, die ook verleden jaar reeds de belgische kampioen leverde.
Meer fotos en informatie: www.gestelhof.be


Nou dank je, nou heb ik eens een idee over de veulens waarvan iemand ze in het echt gezien heeft...
Ben nu ook zeer benieuwd wat er bij mn merrie gaat uitkomen

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:06

weet iemand de moederlijnen van deze veulens?

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 19:24

de afstamming van deze veulens staan op www.gestelhof.be onder nieuws denk ik...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, DWensink, SuperMinx en 39 bezoekers