pony nu al deken om?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

pony nu al deken om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:55

Hai

Ik had een vraagje. Mijn pony staat nu 24u per dag in de wei en is nu al aan het verharen. Moet ik nu al een deken omdoen zodat hij geen teddybeertje wordt? Zo ja, welk type deken en en zo nee, wanneer dan wel deken om doen?

Thanks!



allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:59

Die van mij (een haf) is ook zijn wintervacht aan het kweken. Ik heb wel eens geprobeert om al vroeg een deken op te doen zodat zijn vacht niet zo dik werd maar helaas. Het ontwikkelen van de vacht gaat samen met het korter worden van de dagen. Misschien is scheren in oktober een optie. Gewoon een paar racestrepen. Succes ermee

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:05

Ik heb sinds vanavond de dekens er weer op. Overdag gaat 'ie er wel even af met deze temperaturen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:06

ik heb mijn paard nog geen eens een deken om, en die staat gewoon op stal, en overdag paar uurtjes op het land.

Het is niet erg dat ze wintervacht kweken, een beetje is niet erg.
Je kan ook helemaal laten groeien, en dan halverwege de winter ofzo scheren, maar dan moet hij wel meer dekens gaan dragen, en nog dikkere dekens als hij het land op gaat.

groetjes

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 22:12

scheren vind ik zelf niet echt een goed idee. Hij is nog nooit geschoren en hij staat in een buitenstal, en ik ben bang dat hij dan snel verkouden wordt. En met rijden is het ook onhandig aangezien ik geen binnenbak in de buurt heb en het is altijd zo'n gepiel om met deken te rijden. Wat voor deken is met dit weer geschikt om een wintervacht te voorkomen? Een ongevoerde deken?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:17

mickey had hem twee weken terug zoiets twee weken opgehad toen het weer zo was afgekoeld.

en gister had ze de haren overeind staan en begint wintervacht aan te maken,heb hem dus meteen weer opgelegd.

en laat hem ook opliggen Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:56

Joey heeft al een 150 grams deken op. Word ook al een teddybeer, maar hij valt niet te scheren (vrijwilligers? Knipoog )

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 23:13

Heeft hij het niet te warm dan? Hoewel ik het teddybeertjesvachtje heel erg lief vind staan is het helaas heel erg onhandig. Ik ga er van het weekend eens een ongevoerde regendeken op leggen, en nu maar hopen dat het helpt...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:28

Welshcobfan schreef:
Heeft hij het niet te warm dan? Hoewel ik het teddybeertjesvachtje heel erg lief vind staan is het helaas heel erg onhandig. Ik ga er van het weekend eens een ongevoerde regendeken op leggen, en nu maar hopen dat het helpt...


nu misschien wel even in de zon. maar dan heeft hij mooi pech Ach gut

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:42

ik begin er laat mee, want ik wil der gaan scheren, maar dat stel ik altijd zo laat mogelijk uit..Anders zit je weer met dat geklooi met al die dekens iedere keer..

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:30

Mijn paardje staat ook al onder een 200grams dekentje

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:37

Ik leg de mijne alleen snachts als het echt koud word (onder 10 graden) een dun staldeken op. Overdag niets, ik zet haar niet met 24 graden onder een deken :S!

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:44

Mijn paard staat nu nog 24 uur per dag buiten.
S'avonds gaat er een deken op (zeker onder de 10 graden) en s'ochtens haal ik hem er weer af, als de zon lekker schijnt teminsten.
Ik gebruik voor onder de 10 graden een dunne woldeken en een regendeken erover heen.
Als het twijfelachtig is alleen een regendeken met een dunne voering.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:48

Die van mij heeft tegenwoordig ook een deken op, eerst alleen s'nachts, maar ze is er vorige week zo ingeschoten dat ze nu een iets warmere op heeft en die dan de hele dag.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 17:27

He bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga nu toch maar eens proberen of een ongevoerde regendeken de wintervacht tegenhoud.

Roelensteijn

Berichten: 69
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:35

De paaden die wij rijden krijgen vandaag voor eerst een pyjama aan. Overdag staan ze allemaal bloot in de wei.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _LiliM_, boemel, marga1, YandexBot en 90 bezoekers