pasvorm anky dressage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anky zadel een aanrader

Poll eindigt op

ja, want..
3 (37%)
nee, want..
5 (62%)

Totaal aantal stemmen: 8


alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

pasvorm anky dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:21

hallo, ik had een vraagje over de pasvorm van de anky dressage. Anky rijdt al haar paarden met dit zadel maar toch vroeg ik me af of de pasvorm goed is. Ik heb een kwpn-er met een hoge schoft van 1.67M hogo en het is een standaardtype. Ik neem dan een medium boom voor hem maar ik wilde toch wel eerst even informeren of het Anky dressagezadel ene goede pasvorm heeft!
Vinden jullie het zadel trouwens ook zo mooi Haha!

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:28

Ja pasvorm was iig op mijn paardje goed Lachen Ik moest uiteindelijk de keuze maken uit het Anky zadel of een KN zadel. Ik ben toen voor de KN gegaan, omdat die toendertijd 1000 gulden goedkoper was. Dat scheelde nog al. Maar qua pasvorm paste ze allebei goed! Ik vind het een prachtig zadel! Misschien de volgende keer als ik een zadel nodig heb....


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:30

Op een merk kun je niet rijden. Het belangrijkste is dat het 1- goed ligt op je paard
2- goed is voor je zit.

Daar zit echt heel veel verschil in. Dus als je merk A (in dit geval Anky) wilt kopen omdat je het merk leuk vind en het zadel leuk eruit vind zien, vind ik dat maar een maffe reden.
Ga eerst eens gewoon naar een zadelmaker en laat eens kijken wat er goed op ligt, want voor hetzelfde geld ligt het voor geen meter.

Toos paardloos

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:38

nee ik ga ook niet voor het merk maar mijn paard heeft geen moeilijke rug en ik moet zelf kijken of het goed ligt. Ik heb wel wat richtlijnen maar als het niet g oed ligt kan ik het weer terugbrengen. Het is namelijk van iemand zelf en die verkoopt het nieuw aan mij voor 850 euro..Bedankt voor de reacties. AJB MEER REACTIES!

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:53

Het is een standaard maat en de meeste paarden hebben geen standaard rug...... Ik laat de mijne het liefst op maat maken en vormen geheel naar de rug van mijn paard.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:00

Lang de ene kant ja, ik heb ''gehoord'' dat het een fijn zadel is.
En ook Nee want, als je echt een superzadel wilt moet je niet naar het merk kijken. Gewoon zoals Imker al zij, dat het goed past is het belangerijkste. De top bereik je niet met Anky spullen, daarvoor heb je toch wel héél véél méér voor nodig. Knipoog
En ik ga ook akkord met Toscana.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:17

Ik herinner me dat je nu op een TOP zadel rijdt nl een Passier psl.
Dit is een zadel met een mooie vlakke zit.
En tegenwoordig zijn die met een lampje te vinden.

Er zijn meer zadels met een diepe soms zelfs extra diepe zit Verward

Wil je daaraan beginnen ?
Ga je wel eens eerst op zo'n zadel rijden, kijken of je dan nog wel verder wilt..

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:48

Zie PB, maar goed, de pasvorm is bij veel van anky's eigen zadels aangepast. Dit varieerd van een klein beetje wol tot een rigoreuze verbouwing.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:55

Wat bedoel je met een rigoureuze verbouwing??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:38

oa het helemaal leeghalen van de kussens en het veranderen van het singelsysteem. Slechte reclame voor je zadel, denk ik zo!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:09

ach dit is nog niet zo rigoureus hoor Haha!

kussens leeghalen bij een nieuw zadel?
Jammer van al die wol..

En een ander singel systeem.gewoon recht naar beneden ipv schuin ?

Hebben ze wel gekeken of de boommaat wel klopte bij de maat van het paard??
Want van daaruit komen dit soort acties vaak weg!

Probeer maar eens een maat 38 in een 37 te stoppen..Kom je ook vaak met lapwerk niet helemaal tevreden uit..auw!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:14

Gerrie schreef:
ach dit is nog niet zo rigoureus hoor Haha!


En een ander singel systeem.gewoon recht naar beneden ipv schuin ?



Ik zeg al o.a. Haha!

Citaat:
En een ander singel systeem.gewoon recht naar beneden ipv schuin ?

Hebben ze wel gekeken of de boommaat wel klopte bij de maat van het paard??
Want van daaruit komen dit soort acties vaak weg!

Probeer maar eens een maat 38 in een 37 te stoppen..Kom je ook vaak met lapwerk niet helemaal tevreden uit..auw!


Maar boommaat kloppend of niet, we hebben het hier over een zadelmaker die de aanpassingen doet.
Niet over den "leek" als jij en ik!
Ik mag aannemen dat een man met praktisch levenslange ervaring hier toch wel ervaring mee heeft!

Ennuh als die zadels zo fantastisch waren, hadden ze wrsch. niet bij een ruitersportoutlet gelegen Bloos
Laatst bijgewerkt door Unity op 17-09-04 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:14

Zadel kiezen is op zich simpel. Je koop dat zadel waaronder jou paard het beste loopt!! En dan maakt merk, leuk, logo en look echt niet meer uit. Of je nou een Anky, KN of Passier zadel neemt, jou paard moet er goed onder lopen.

En dat Anky een zadel verbouwd zou hebben, ach, zo wat. Er is niet een zadel die gewoon op alle paarden goed ligt. Elk individueel paard heeft een eigen model rug en helaas zijn er niet zoveel individuele zadels. Dus dat Anky zadels niet op al haar paarden passen vind ik niet zo vreemd.

Ook zo maar een boommaat kiezen omdat jou dat wel goed lijkt is een verkeerd uitgangspositie. Vele zadelmerken hebben eigen maatvoering van boommaten, voor de ene is het een middel, voor de andere small en de derde large. Of te wel, passen , passen en nog een passen en proberen. Zadels koopt je nou eenmaal niet door er naar te kijken in de winkel en een leuke op merk uit te kiezen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:19

Anky hanteert volgens mij cm kwa boommaat. Das dus idd iets om aan een goede zadelpasser over te laten.

Het aanpassen van een nieuw zadel is in mijn ogen helemaal niet verkeerd. Niet ieder standaard zadel kan geweldig liggen op jou paard.

Ik vind echter dat je zon zadel niet moet verkopen als een zadel wat op ieder paard correct ligt.
Een beetje wol er uit, een beetje erbij kan geen kwaad. Maar als je grotere ingrepen moet gaan uithalen, denk ik dat je bij je eigen zadels moet gaan kijken of er wel iets klopt.

Het is niet voor niks dat er een nieuw model is/dat ze daar mee bezig zijn!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:37

Citaat:
Het is niet voor niks dat er een nieuw model is/dat ze daar mee bezig zijn!!


Die vat ik ff niet... omdat het nieuwe model in de maak is, is het oude niet meer goed...

Dus nu de KN Tango uit is is de Symphonie niet goed meer Verward of begrijp ik je nu verkeerd (kan ook natuurlijk Haha! )

Ik zie ze ook bijna niet op marktplaats, dan lijkt het mij dat de meeste mensen er toch niet ontevreden over zijn...???

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:42

Unity schreef:
Anky hanteert volgens mij cm kwa boommaat. Das dus idd iets om aan een goede zadelpasser over te laten.

Het aanpassen van een nieuw zadel is in mijn ogen helemaal niet verkeerd. Niet ieder standaard zadel kan geweldig liggen op jou paard.

als het een nieuw zadel betreft die zorgvuldig opgemeten is door de zadelmaker/vakman zouden de aanpassingen maar minimaal mogen zijn..

Citaat:
Ik vind echter dat je zon zadel niet moet verkopen als een zadel wat op ieder paard correct ligt.


dat is een wat gemakkelijk verkooppraatje en getuigd niet van hart voor de zaak een pijnvrij zadel op de rug van een paard te leggen.

Citaat:
Een beetje wol er uit, een beetje erbij kan geen kwaad. Maar als je grotere ingrepen moet gaan uithalen, denk ik dat je bij je eigen zadels moet gaan kijken of er wel iets klopt.


kan het niet zijn dat de maat gewoon niet goed was?

Citaat:
Het is niet voor niks dat er een nieuw model is/dat ze daar mee bezig zijn!!


Zadels zijn altijd in ontwikkeling er moet ook nog wat verdient worden Knipoog
Dat wil niet zeggen dat het huidige model slecht is Verward

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

paars

Berichten: 5549
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:05

Toen ik een ander zadel moest heb ik alles op haar gepast, ongeacht de prijs. Uiteindelijk lag de Kieffer Lech er het mooist op en het zat nog het lekkerst ook. En niet eens duur. Het moet gewoon passen, en dat is met een 2e hands gewoon mazzel hebben.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:19

Malibu schreef:
Die vat ik ff niet... omdat het nieuwe model in de maak is, is het oude niet meer goed...

Dus nu de KN Tango uit is is de Symphonie niet goed meer Verward of begrijp ik je nu verkeerd (kan ook natuurlijk Haha! )

Ik zie ze ook bijna niet op marktplaats, dan lijkt het mij dat de meeste mensen er toch niet ontevreden over zijn...???


Normaal gesproken niet, maar in dit geval lag dat geloof ik iets anders. Bijna de Letterlijke woorden van IMO zeer betrouwbare bron.

En dat wil niet zeggen dat het zadel slecht is, maar bij The Tack Factory weten ze precies waar het aan schort. Dus doen ze wat je dan zou moeten doen, idd een nieuw zadel op de markt brengen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 83 bezoekers