stage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 13:40

Kep een vraagje,

Volgende week ga ik op stage, en het komt er dan op neer dat ik zo'n 2 a 2, 5 maand alleen in het weekend bij mn paardje kan zijn. Nu wordt hij lekker verzorgd hoor, staat met vriendjes buiten en krijgt 5 keer per dag maagvulling... en strax lekker de wei in. Maar ik zit me af te vragen wat ik het beste kan doen.

Zelf leek het me voor hem en voor mij leuk om gewoon elk weekend een buitenrit te maken en verder weinig te vragen... Beetje rust eigenlijk. Maar zou het kwaad kunnen als dit dan een wat langere rit zou worden, drie uur of meer bedoel ik dan (meestal voornamelijk stap hoor) terwijl hij de rest van de week weinig doet? Ik heb het maar even met een mens vergeleken, wij kunnen een lange wandeling toch ook best aan? Er zijn toch wel meer mensen die maar 1x pw of alleen in het weekend rijden?
En hij krijgt nu wat extra muesli na het werk, zou ik dan juist de ochtend of avond ervoor ook wat extras moeten geven?? Want hij krijgt de rest van de weken zowiezo minder om geen tonnetje te worden. Vork

K vind het best moeilijk en vraag me af hoe hij er op gaat reageren als ik er maar 2x per week ben.... Verdrietig

Grtz Elise Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/



Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:13

Als je alleen nog in 't weekend kan gaan rijden dan zou ik toch niet te lang gaan. 1½ uur op z'n hoogst. Hij staat toch stil verder en dan moet je in 't weekend niet ineens een flinke rit gaan rijden, ook al doe je 't kalm aan. Gewoon een uurtje naar buiten kan best, maar houd 'm in de gaten, hij zal er zelf best veel zin in hebben dus je zult 'm een beetje moeten temperen in z'n enthousiasme.

Succes met je stage en met je paardje!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:35

Een paard dat overdag voldoende buitenstaat en met andere paarden zichzelf beweging geeft, kan bet een wandeling van een uur of 2 / 3 maken hoor! Houdt in de gaten dat hij ook op de terugweg nog vrolijk doorstapt. Dan heb je hem niet overvraagt.
Stappen en rustig draven en een galopje kan minder kwaad dan een uurtje flnik trainen vor dressuur of springen, omdat dan veel meer op de spieren wordt getraind terwijl die de hele week amper gebruikt zijn. Geoon rustig buitenrijden is veel natuurlijker en minder belastend. Je doet je paardje er veel plezier mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MRIIIS, YandexBot en 79 bezoekers

cron