Hondje nemen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Hondje nemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 18:48

Ik ben sinds een tijdje helemaal gek van chihuahua's..Mijn ouders hebben altijd honden gehad;ik ben d'r dus mee opgegroeit,ik was degene die altijd met de honden ging wandelen,was eigelijk niet nodig,omdat m'n ouders op n boerderij wonen,midden in het veld,en zodra je de schuurdeuren opendeed lieten de honden zichzelf wel uit .Nu woon ik dus sind 3 jaar samen,en mis ik best wel een hond,om lekker mee te wandelen,en eentje die s'avonds lekker tegen je aan kom liggen..mijn vriend wou eerst geen hond;we hebben toen maar een tamme rat gekocht Haha! die's ook erg lief en tam;en komt ook wel los in de kamer,maar het is toch geen hond...En ik zat ook wel te denken aan een kat,maar zo'n beest gaat aan de sjouw,en we hebben dicht in de buurt een snelweg lopen,dus liever niet...Maar nu begint mn vriend steeds meer te twijfelen over een hond;en nu zaten we te denken aan een chihuahua;omdat ze maar klein zijn,makkelijk om overal mee naar toe te nemen,en ik vind ze er gewoon schattig uitzien Tong uitsteken Ik werk maar 3 uurtjes per dag(9.00-12.00)zou een hondje wel zolang alleen kunnen zijn?Nou ben ik ook wel nieuwschierig wie d'r van jullie ,bokkers,een chihuahua hebben,en hoe jullie ermee omgaan enzo,en heb je een met of zonder papieren..?ik ben benieuwd! *LOL*

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:53

Ik heb ook een chihuahua Haha! ! Het is een langharig reutje en hij is nu 7 1/2 maand
Die van mij is overdag ook wel eens 3 uurtjes alleen thuis en dat is helemaal geen probleem hoor..

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:58

bah! ik vind het vreselijk honden, haha.
maar goed, gelukkig zijn er wel mensen die ze wel leuk vinden.. *LOL*

het ligt eraan, je kan ze wel een tijdje alleen thuis laten, maar als je een pupje neemt, moet je dat opbouwen. zodat hij eraan went om alleen thuis te zijn.

wat erg handig is, is een bench, je kan hem daarin doen als je weg gaat. het is voor hem dan een veilige plek geworden. en gaat er dan graag in.

ik zal als ik jouw was, als je een pup neemt, hem pas nemen, als jij vakantie hebt, zodat je de eerste paar weken hem niet zolang alleen hoeft te laten, en je kan hem dan aanleren om alleen te zijn.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 18:59

Blaft ie dan niet,als ie alleen thuis zit?Ik ben als de dood dat het een blafferd gaat worden,en daar is mn vriendje ook bang voor...

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 19:00

Twilight_U schreef:
Ik heb ook een chihuahua Haha! ! Het is een langharig reutje en hij is nu 7 1/2 maand
Die van mij is overdag ook wel eens 3 uurtjes alleen thuis en dat is helemaal geen probleem hoor..

Hen je ook een fotootje van je chihuahua?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:02

wij hebben ook een klein hondje
een jack russell..
en dat gaat makkelijk af en toe wat uurtjes alleen...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:04

altingd schreef:
Blaft ie dan niet,als ie alleen thuis zit?Ik ben als de dood dat het een blafferd gaat worden,en daar is mn vriendje ook bang voor...


dat moet je hem dan afleren.
je moet langzaam opbouwen dat ie alleen thuis moet zijn. als je hem goed traint, valt het mee. je kan altijd op curcus gaan met hem. daar kunnen ze je er bij helpen.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:13

Als je het alleen blijven goed opbouwt en hij geen hele dagen alleen blijft hoeft het geen blafferd te worden hoor.
Wij hebben bij de hond van mijn ouders destijds ook eerst heel kort alleen gelaten, niet terug gaan als hij piepte maar binnen komen als hij rustig was en gelijk uit laten. Is helemaal goed gekomen!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:42

Mijn buurjongen heeft ook een Chihuahua. Loulou Lachen Een blauwe, heeeel schattig. Ze is nog maar 8 weekjes dus nog erg mini.
Maar echt honden vind ik het niet. Ze kunnen op de kattenbak, en ik zie een Chihuahua nog niet achter een stok aanrennen in het bos. Misschien komt het wel doordat ze vaak als troetelhondjes worden gehouden door van die tuttige vrouwtjes? Ik weet het niet. Volgens mij zijn het meer knuffelhondjes dan honden die lekker ruig in het bos gaan rausen met een stok.
Maar schattig zijn ze wel, dat zeker Lachen

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:02

Mijn hondje kan prima een paar uurtjes alleen zijn.. Het is absoluut geen keffer maar ik denk dat dat ook een kwestie van opvoeden is.
Hij houdt er trouwens wel van om lekker wild te doen, niet met een stok (die kan ie niet meenemen haha) maar hij rent vooral graag met strootjes heen en weer Haha!

Ik heb wel een foto van hem maar ik moet nog even proberen hoe ik die hier kan plaatsen Schijnheilig

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:05

[img]http://www.mydoggy.happyonline.nl/sammy.JPG[img]
Dit is hem dan! Op deze foto is hij ongeveer 4 1/2 maand oud

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:07

Afbeelding

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:10

MarianneR schreef:
Ze kunnen op de kattenbak, en ik zie een Chihuahua nog niet achter een stok aanrennen in het bos.


Kom hier een wat videootjes bekijken Knipoog
Die van mij hebben niet alleen achter stokken aangerend in het bos maar ook nog eens heel veel gehoorzaamheidsdiploma's behaald, behendigheid en flyball gedaan! De zwaarste weegt twee kilo, de lichtste (helaas onlangs overleden) was anderhalve kilo.
Er is zelfs iemand die de hondenthriatlon met haar Chihuahua gedaan heeft!

Chihuahua's zijn juist hele sportieve honden maar worden inderdaad vaak als troetelhond gehouden.
Van nature zijn ze heel levendig en aktief, het is een grote hond in een klein lichaam. Ze zijn super intelligent en hebben (net als iedere hond) een goede opvoeding nodig.

Als je een pup wilt kopen kun je het best contact opnemen met de Nederlandse Chihuahua Club. Er worden ook ontzettend veel Chi's verkocht via de handel en door particulieren.
Het probleem van een Chi zonder papieren kopen is dat je het risico loopt dat je straks met een "Chihuahua" van 5 kilo zit Haha!
Chihuahua's kunnen, na geleidelijke gewenning natuurlijk, best drie uur alleen zijn. Wat de meeste eigenaren wel overkomt is dat ze vrij snel een andere Chi erbij kopen omdat een Chi eigenlijk met geen enkele andere hond leuk kan spelen omdat de andere hond altijd te groot is.

Ik ben zelf opgegroeid met Duitse Herders en verbaas me na al die jaren nog dagelijks over de hoeveel hond die een Chihuahua is!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:16


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:57

Van 9.00 uur tot 12.00 uur is niet lang. DAt moeten die honden van mij ook als ik een baan gevonden heb. Nee, dat is best te doen hoor.
Ik snap dat je een hond mist in je nabijzijn. IK zou dat ook hebben. Ik heb nu 2 honden en ben er hardstikke gek mee.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:25

3 uur kan best. Maar waarom neem je geen echte hond?! (chihuahua-trauma, pas door 1 in m'n vinger gebeten... Huilen )

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:32

waarom een pup , waarom ga je niet langs het asiel
zitten zat honden en ze weten ook welke evt een paar uurtjes thuis zouden kunnen zitten etc etc etc

had zelf ook een asiel hond , eerst erg bang maar heb er 10 jaar lang een wereld beestje aan gehad

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:15

Ik heb ook een hond uit het asiel gehaald. Toen was ze bijna 4 jaar. Kon eerst helemaal niet alleen zijn, jengelde de hele buurt bij elkaar. Met een goede training, druppels Bach Bloesem remedie en nog een 2e hond erbij die wel alleen kon zijn, kan mijn asielhond nu ook alleen zijn en als het moet de hele dag. Zonder ook maar 1 kik te geven en ze vernielt helemaal niks. Nu is ze bijna 8 jaar en de oudere hond heb ik helaas vorig jaar moeten laten inslapen (gekregen met 10.5 jaar en hij is net geen 14 geworden). Ze kan zonder hem nu ook goed alleen zijn.

Een chihuahua is best een leuk hondje.
Er zijn zoveel leuke hondjes, ook wel in het asiel.
En waarom een pup als je ook een volwassen hond kunt nemen. Bij een volwassen hond kun je ook nog heel veel vormen en trainen. Voordeel van een volwassen hond is dat je ziet wat het geworden is, qua karakter, grootte e.d. van het dier.

Mocht je links nodig hebben van asiels en herplaatsingsorganisaties in binnen- en buitenland, kijk dan eens hier:
[LN] Zoek jij een hond uit het asiel ? Hier sites !

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:59

nickyu schreef:
waarom een pup , waarom ga je niet langs het asiel
zitten zat honden en ze weten ook welke evt een paar uurtjes thuis zouden kunnen zitten etc etc etc

had zelf ook een asiel hond , eerst erg bang maar heb er 10 jaar lang een wereld beestje aan gehad


Je hebt helemaal gelijk hoor, maar waarom moet in èlk honden/kattentopic dit soort dingen nou weer vermeld worden. Als ze een Chihuahua wil, moet ze er vooral eentje kopen. Als ze een asielhond had gewild was ze daar vast al achter aan geweest.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 13:07

We kunnen best wel naar een asiel gaan,maar ik denk niet dat ik daar tegen kan,ik ben vroeger ooit eens in een asiel geweest,en toen ik al die beestjes zag zitten,kreeg ik tranen in m'n ogen,ik vond het zo erg;als die beesten achter het tralies.We hebben toen wel een kat meegenomen;maar ik voelde me gewoon heel erg schuldig t.o die andere katten die daar bleven zitten..
We gaan binnenkort maar eens naar een fokker toe van chihuahua's,ff wat informatie inwinnen enzo,en wie weet komen we d'r wel met eentje thuis Haha!