waar kan je leren bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

waar kan je leren bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 15:56

bekappen is toch het veilen van de paardenhoeven?Kan ik dat als 16 bijne 17 jarige ook leren? een cursus? En als er zo curses bestaat. Waar kan ikdat doen en hoe duur is het dan?Ojah en hoe duur is heb om jullie de hoven te bekappen (graag mensen reageren die hun paarden niet op hoefijzers hebben staan,ik wil niet aanvallen op de mensen die wel hoefijzers gebruiken maar volgens mij zit er dan een prijsverschil in)
Laatst bijgewerkt door plutolover op 16-09-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:04

Oei, wat moeilijk leesbaar jou text! Lachen Iig, bekappen bij mijn hoefsmid is 25 euro, beslaan rondom is 70 euro. En waarom zouden de mensen die hun paarden beslagen hebben, zich aangevallen voelen door jou berichtje?
Ik weet niet waar precies cursussen gegeven worden en wat de minimale leeftijd daarvoor is. Maar volgens mij zijn er wel cursussen. Bekappen is meer dan alleen maar het vijlen van de hoefen. Het is bekappen en vijlen, waarbij er erg goed op de stand van de hoef gelet moet worden! Je kunt hoeven corrigeren door juist te bekappen en zo bijvoorbeeld (op vroege leeftijd) been gebreken voorkomen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:05

ik denk dat er genoeg topics op bokt te vinden zijn waar staat wat iedereen gemiddeld betaald voor bekappen, maar ligt meestal wel rond de 25 euro Lachen

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:24

Ik weet zo niet waar ze gehouden worden, maar mijn vader heeft zo'n cursus gedaan en het mij geleerd. Verkijk je er niet op, het is ontzettend zwaar!!! Als je 17 bent en nu regelmatig de paarden van anderen gaat bekappen kan ik je wel garanderen dat je dat over een jaar of tien wel in je rug merkt... Scheve mond

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:56

Ik wil ook zon cursus gaan doen. Alleen om mn eigen paardje te bekappen. Je kan pas vanaf je 18e zon cursus doen. Wat ik trouwens heel goed begrijp, want anders heb je je rug in 1 keer verpest natuurlijk!
Ik weet nog niet waar het gedaan word.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:56

Lieve schat,

sorry hiervoor. Maar ik begrijp dat je nog geen paard hebt, dat haal ik uit de hoeveelheid vragen die je stelt, ook over pensionstallen enzo.
Zorg er nu eerst voor dat je je paard goed leert te verzorgen, dat is al een hele opgave. En uiteraard worden er cursussen gegeven.

Ik raad zelf bekappen jou ten stelligste af!

Leer nu eerst van alles over hoe een paard in elkaar zit, wat heeft hij nodig, hoe kan ik met dit paard het beste omgaan, hoe leer ik netjes rijden. Kijk veel mee met anderen en andere smeden, daar steek je een hoop van op.

En bekappen kun je het beste aan de vakman overlaten, en ik betaal inderdaad ook 25 euro.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:02


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:02

beste Antheman

ik weet al veel over de verzorging enz.En je heb best gelijk.Maar begrijp mij ook.Ik wil zo veel mogelijk te weten te komen.Ik wil niet veel fouten maken als ik er 1 heb.Ik weet van fouten leer je

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:05

Ben blij dat je me niet verkeerd opvat.

De praktijk is vaak de beste leerschool! Je bent toch ook al met boeken bezig? Dat helpt ook al enorm. Gewoon doen, veel vragen aan anderen stellen en dan kom je veel te weten!
Succes met je toekomstige Haffie.