Paard zit helemaal vast aan de rechterkant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Paard zit helemaal vast aan de rechterkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 13:54

Mijn paard zit helemaal vast aan de rechterkant. Wat ik ook doe hij komt niet los. Momenteel kan ik ook alleen maar stappen met hem.
Hij pakt het bit niet vast, maar het lijkt gewoon of hij het echt niet kan.
Terwijl aan de linkerkant is hij zo los als het maar kan.
Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen in stap.

01-02-08 Lotte!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:58


Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:59

Als je dit leest zal je wel denken "mens doe niet zo stom maar het werkt echt!!"Het beste wat je kan doen is er een dieren fysioterapeut bij halen.
Heb ik ook gedaan en die verwijzen je of door naar een kraker of ze behandelen je paard zelf, dat licht aan de ernst van de klachten.
Mijn paard werd er echt mee geholpen!!En wordt nu 1 keer in de maand nog voor het lekker gedaan, want je ziet aan hem als ze met hem bezig is dat hij het heerlijk vind.
Heel erg veel suc6!!!!
Groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:43

Ik denk ook dat je dit niet alleen kan oplossen, haal er een fysio bij.
Die kan je ook oefenignen meegeven om hem los te maken en zoals al gezegt doorsturen naar een kraker mocht dit nodig zijn.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:40

Was dit al voordat je dit paard kreeg of voordat je erop ging rijden..? Want anders zou het natuurlijk ook kunnen dat je zelf scheef zit of het zadel niet goed (meer) ligt. Maar het is uiteraard waarschijnlijker dat het paard zn rug, nek of iets anders niet helemaal in orde is. Veel sterkte ermee verder!

XxXxX van FloOr...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:50

En ook een tandarts kan misschien wel wat uitkomst bieden.
Ik zou iig even op zoek gaan naar een medische oorzaak.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:45

Ik ben het met de anderen eens laat er een fysiotherapeut of osteopaat bij kijken. Heeft bij mijn paard ook geholpen. Hij had blokkades in zijn rug. Na 1 behandeling van € 60,- was hij van de pijn verlost en het rijden gaat echt alweer iets beter. En neem les als je dat nog niet hebt.
Succes

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:17

Als een paard 1 kant vastpakt is dat meestal omdat je haar op 1 kant te weinig vrijheid geeft. Zorg dat ze veel ruimte op de binnenhand heeft op een volte en houd de buitenteugel eraan. Niet te strak want dan pakt ze de buitenkant vast. Ze moet voldoende ruimte hebben om iets te kunnen doen. Fysio is niet nodig. Daar ben ik van overtuigt. Tenzij je het er echt op geen enkele mogelijkheid uitkrijgt.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Stoetman
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:37

Peachy schreef:
Mijn paard zit helemaal vast aan de rechterkant. Wat ik ook doe hij komt niet los. Momenteel kan ik ook alleen maar stappen met hem.
Hij pakt het bit niet vast, maar het lijkt gewoon of hij het echt niet kan.
Terwijl aan de linkerkant is hij zo los als het maar kan.
Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen in stap.


Hoi, oplossen in stap is echt moeilijker dan in draf. Als hij echt zo vast zit zou ik hem eerst laten nakijken of er geen lichamelijke belemmeringen zijn zoals beenproblemen of bv een scheve wervel.
Daarna is het belangrijk dat je eerst zelf ontspannen zit. Dus losjes je paard volgen in zijn beweging. Niet knijpen of overdreven meebewegen naar voren. Je handen moeten los in contact staan met zijn mond, niet blokkeren, ook niet als hij dat wel dioet. Probeer met kleine bewegingen of hij los wil laten, waarbij je in ieder geval zorgt dat hij voorwaarts is. Liever te hard dan te langzaam. Probeer hem richting halsstrekken te rijden, dus dalend vanuit de schoft. Met zijn neus over de grond desnoods. Pas als dat echt goed gaat, als je daar iedere keer weer naartoe kunt rijden, kun je proberen hem weer wat `op te pakken`. Succes, Tanja.

Trotse bezitster van een Andalusier, M2 + 7 wp.
Ik probeer vooral om echt goed te rijden. wedstrijdresultaten zijn minder belangrijk, komen dan echter vanzelf.

diana19

Berichten: 349
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: BUNSCHOTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:45

hallo mijn paard zit ook aan rechtekant vast en hij pak ze bit ook niet vast nu word hij donderdag aan rechten kant komen ze hem los maken linker kan zit gewoon super los rechterkant zit hij vast

black jack is me alles

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:59

het komt gewoon opdat je te weinig wendingen maakt en te weinig van hand veranderd en tijdens buitenritten regelmatig van been verwisselen

of het komt omdat je scheef zit of het zadel scheef hangt


Ivon

Berichten: 239
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Maarssenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:27

Laat iig zijn rug even nakijken. Het kan ook zijn dat je hem scheef rijdt (geloof me, dat hoef je echt niet door te hebben). Bij sommige paarden zijn de holle en bolle kant wat sterker, in jouw geval zou hij dan gebogen staan naar links. Als dit het geval is, gooit hij je (zonder dat je het door hebt) naar links toe en heb je het gevoel dat jij rechtop zit. Hierdoor heb je net iets sterker contact met de rechterteugel. Als je een tijdje zo rijdt, krijg je steeds meer het gevoel dat hij rechts vast zit en kan je die kant op geen volte meer maken.
Ga echt bij jezelf na wat er gebeurt als je op beide teugels evenveel druk hebt (loopt hij dan scheef) en ook op beide beugels evenveel druk. Heeft hij de neiging om te slepen met een achterbeen (links)?
Het is mij overkomen, de rug van mijn paard zat iets vast, dus ik dacht dat het daardoor kwam, maar het ging maar niet over. Ik heb ook heel veel instructrices versleten en het was er nog geen een opgevallen en je moet er op gewezen worden, anders merk je het echt niet.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:35

ja klopt een hoop paarden kunnen zo scheef lopen dat ze zo compenseren dat je er niets van ziet..ja behalve als je er een hoop ervaring mee hebt..dan lijkt ie recht maar door te compenseren met zn schouder/8terbeen loopt ie gruwelijk scheef..neem een lesje van Antoine de Bohdt..www.hoefkatrol.com

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:29

chamaya zat heel erg vast aan links al best een tijdje , dus toen hadden we de paardentandarts gevraagd om te komen nou eergisteren is de tandarts geweest.
ze had haken op zowel rechts al links en normaal staan de tanden en kiezen recht achter elkaar , maar bij chamaya staan haar laatste 2 kiezen er dus naast waardoor ze niet afslijten en waardoor heel dr wang openlag en ze dus op links vastpakkte om zo van de pijn af te komen.
ze is nu een heel stuk fijner.

zo lang verhaal maar het is eruit, ik zou als ik jou was de tandarts erbij halen. het kost wel wat maar dan ben je er wel vanaf en je paard heeft er geen last meer van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, paardje777 en 68 bezoekers