romantico nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

romantico nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 00:24

hoi allemaal
en kennis van mij wil graag met romantico haar merrie gaan dekken maar wil eerst toch wat info over hem en dan vooral hoe zijn nakomelingen zijn wat betreft karakter en maat
de merrie is 1.62 m hoog fokt hij bij paarden groot, klein
wie heeft er info
groetjes sonja Schijnheilig

dromen is leuk, doen is leuker


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:59

Ik kan je wel helpen, ik rij zelf op een nakomeling van romantico. Romantico fokt klein, hoor je vaak mensen over, ponyachtig. Verder fokt hij een enorm dikke manenbos niet erg handelbaar. Ik ben zelf niet zo positief over het type dat hij levert. Wel goede karakters.
kijk op http://www.geocities.com/yosemite/1581/Megan1.jpg
of http://www.geocities.com/yosemite/1581/megan2.jpg
Ik woon vlakbij de manege waar Romantico staat. Aparte mensen zitten erin, je moet je precies aan de regeltjes houden als je er wil rijden, altijd in overleg enz. Maar goed, daar zul je geen last van hebben als je je merrie laat dekken. Overigens als je het doet, geef geen toestemming dat erop gereden mag worden daar, want dan komt een of andere manegemiep erop. Heb ik al vaker gezien. Gewoon laten dekken, stalling betalen en verder niets mee laten doen.
Romantico.nl geeft het fokbeleid van Petra en Frank aan, erg apart. Niet met hun andere hengsten dekken, die zijn niet goedgekeurd en met de veulens daarvan kun je dus geen volledig papier aanvragen, alleen hulpboek, laat je dus niet verleiden!!!!! Succes
Laat maar weten wat je doet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:45

Mijn paard is ook een Romantico en lijkt er ook sprekend op. Hij is 1.65 en idd een enorme bos manen Haha! . Hij is in vergelijking met veel andere NRPSers vrij stevig gebouwd. Hij heeft niet echt een makkelijk karakter, vrij lui maar heeft wel een geweldige uitstraling. Verder zuigt hij lucht (maar dit is niet erfelijk ofzo). Hij is nogal speels, dat schijnen meer Romantico's te zijn. En hij bijt in alles wat los en vast zit (ook een Romantico trekje). T is ook een enorme macho. Hij verveelt zich snel (kan bv niet lang stilstaan). Qua rijden is hij wat ik al zei niet makkelijk en vrij lui, maar kan super bewegen. Stappen kan ie niet (maar dat kan Bonfire ook niet Haha! ).
Ik zal proberen wat foto's van hem te scannen.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:00

bijten in alles??? Doet Megan ook, ik moet altijd erg snel zijn met het hoofdstel om doen, anders is de boel stukgekauwd, ze pakt alles inde mond. Lui is Megan niet, ligt ook aan je rijstijl of ene ppaard lui wordtr of niet.
Wat jij dik noemt, noem ik pony-achtig.

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

badankt alvast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 21:45

hoi allemaal
alvast bedankt voor de reacties
zelf vind ik romantico een gave hengst juist omdat hij wat steviger is en een pony look heeft althans op de foto's die ik tot nu toe van hem gezien heb
die kennis van mij wil dus graag met hem dekken maar wil geen groot paard en ook absoluut geen superluxe tiepje dus dit klinkt goed
groetjes sonja Schijnheilig

dromen is leuk, doen is leuker


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:30

germie schreef:
bijten in alles??? Doet Megan ook, ik moet altijd erg snel zijn met het hoofdstel om doen, anders is de boel stukgekauwd, ze pakt alles inde mond. Lui is Megan niet, ligt ook aan je rijstijl of ene ppaard lui wordtr of niet.
Wat jij dik noemt, noem ik pony-achtig.


Ramon is niet dik, wel stevig gebouwd. Dikke nek erop, maar dat komt ook omdat hij heel laat gecastreerd is. Hij heeft juist snel de neiging om te dun te worden, wat ook komt omdat hij luchtzuigt. Verder heeft hij echt een lui karakter, hij is liever lui dan moe. Als hem iets te moeilijk wordt probeert hij alles om daar onderuit te komen. Van nature is hij ook niet echt voorwaarts, maar dat is idd op te lossen met je manier van rijden, veel schakelen ed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers