waar opletten bij aankoop (veiligheids-)cap???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

waar opletten bij aankoop (veiligheids-)cap???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 23:55

door al die akelige ongelukken van de laatste tijd, ga ik nu toch maar eens een wat betere cap kopen dat die oude bloempot die al jaren bij de concours-spulletjes opzolder ligt.

Maar waar moet ik op letten?

Iemand nuttige tips?

(afgezien van dat hij goed moet passen en lekker moet zitten, want dat had ik zelf ook wel bedacht uiteraard!)

Moet ik iets doen met klitteband verstelbaar (Casco younster) of met zo'n draaiding (Casco master)? De pikeur valt uit, die vindt m'n portemonne namelijk niet mooi genoeg....


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:41

In de tests kwam de Casco heel goed en veilig naar voren.
Ik merk echter wel dat het klitteband nu al kapot gaat en daar ben ik niet blij mee (heb hem net een jaartje).

Misschien dan toch het draaiding...

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:51

welke tests?? heb je er een url van??? Ik heb een eurotop voor wedstrijden en een Airstream voor gewoon. Die casco van mij was inderdaad snel kapot, het klittenband scheurde.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:03

Ik heb die Casco met zo'n draaiding (maken ze die met klitteband nog dan?) bevalt mij prima.

Ik heb blijkbaar de ene dag een dikker hoofd dan de andere dag want soms moet ik 'm een klikje vaster draaien en soms juist weer losser, gaat heel makkelijk, hoef je 'm niet voor af te zetten.

Nulla tenaci invia est via

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:08

der moet dus zo'n keurmerk instaan.
en bij een manege bij mij in de buurt had iemand zo'n goedkopere veiligheidscap en die is toen ze ervanaf viel gewoon in 2e gebroken!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:49

ik heb een gpa maar dat zal jou beurs ook wel niet zo mooi vinden. vvreder vind ik een casco met een schuifje het fijnste omdat ik dan nogeen hoge staart kan. zo'n draaischijf zit telaag in mijn nek en dat vind ik niet mooi als ik mijn haar op een knot doe op concours!!

groetjes [naam]

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:08

Tja, ik ben voor de stevige crosshelm, na een hersenschudding ondanks mijn cascohelm. Dat gedoe met klittenband is waardeloos en maakt een goede pasvorm onmogelijk. Leuk die luchtgleuven maar een helm moet beschermen en goed zitten en stevig zijn. Paardenstaarten eronder of minder zweet op je hoofd is allemaal fijn, maar als je toch een beetje voor Jan Doedel wilt lopen ten behoeve van je veiligheid, kies dan ook een echt goede helm. Die met die draaischijf heb ik nooit gepast, heb er wel eens eentje in twee stukken uiteen zien vallen na val van de ruiter.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:48

Zorg er ook voor dat dat ding meer om je hoofd heen zit dan er bovenop. Ik ging in eerste instantie voor de Kieffer, maar ik had niet het gevoel dat die goed zou blijven zitten bij een val (nogal losjes bovenop m'n hoofd). De Casco zat bij mij niet lekker en de GPA is idd nogal prijzig (maar goed, dat zijn persoonlijke overwegingen). Overigens zijn naar mijn weten al die veiligheidshelmen gecertificeerd, in ieder geval met een EN-keurmerk.

Ik heb nu een Horka Airstream die me prima zit. Krijg er geen zweterig hoofd in, zelfs niet na een uurtje of 3, hij is zacht van binnen (en verstelbaar) en hij sluit ook mooi aan.

Op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=50728 zie je 'm in gebruik. Dit zijn de eerste foto's van mezelf met deze cap en ik moet zeggen dat ik 'm nog niet eens zo gek vind staan! Ach ja, al die nieuwe caps zijn in mijn ogen lelijk, gelukkig draag ik zo'n ding voor de veiligheid en niet voor de fraaiheid...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:36

ik heb een casco met draaiding en vind hem heerlijk. zit de hele tijd te draaien omdat ik hem t ene moment strak erg lekker vind zitten en t andere moment weer losser. verder kon ik kiezen uit een leren binnenkant en eentje van stof die met leer zat wel verschrikkelijk lekker maar hadden e op dat moment niet in mijn maat (maat 1) dus maar met stoffenbinnekant genomen en hij zit ook erg goed. verder had ik (en mijn mams) bij sommige moddelen er last van dat als je tegen de klep aansloeg dat de cap in je nek kwam te hangen wat natuurlijk niet zo veilig was. die kwma doordat de kinbandjes niet goed afgesteld konden worden wat ze nu verbeterd hebben en bij deze cap gebeurt dat nu dus niet meer (weinig mensen letten hierop).

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers