moet je in parcours in galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

moet je in parcours in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 10:29

Als je een springparcours rijd MOET je dan in galop? Of mag het ook in draf?

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:39

Je mag ook in draf, alleen je moet wel binnen de tijd blijven anders krijg je strafpunten.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:41

Je mag wel in draf, maar dan kom je nooit binnen de tijd binnen en het kost je stijlpunten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:47

Een jong paard kun je altijd in draf rijden in het parcours. Het gaat om de ervaring voor het jonge paard, en niet om eventueel behaalde winstpunten.

Een kennisje van mij werd laatste tijdens een wedstrijd met een jong paard dat ze in draf door het parcours reed. Maar ze kreeg wel een compliment van de jury dat dit heel hele nette manier is om een jong paard voor te stellen.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 11:07

ik heb al een paar wedstrijdjes gedaan. Hij is nu 4 en in de (oefen) B was ik 2e kwam omdat ik het in draf deed en tijdsoverstrijding had. Maar een parcours in galop is een beetje moeilijk voor mijn pony omdat hij galoperen al best moeilijk vind en dan komt hij nooit goeduit na de sprong.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:31

Waarom wil je hem dan al persé springen? Is het dan niet beter om hem lekker enkel mee te nemen op oefenparcoursjes, en dan mooi laag zetten, zodat je fijn uit de galop kunt oefenen? Da's wel iets dat je zal moeten trainen voordat je fatsoenlijk het parcours door kan. Je kan wel een x uit draf doen, maar de eerste ervaring moeten ze in mijn ogen opdoen op oefenparcours.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 12:48

Ik doe ook oefenparcours nog. Ik ga volgend jaar startkaart aanvragen en misschien springen. Ik ben ook aan het oefenen natuurlijk in de galop het parcours maar het is nog ietsie moeilijk voor hem. Het lukt wel maar moet goed me best doen Knipoog Maar als ik een wedstrijdje heb doe ik het nu ffies in draf en oefen ik thuis in galop en ook in draf Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:55

Oooh, zeg dat dan Knipoog
lekker zo door gaan, hij leert het vanzelf

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 13:05

oke dankje! vroeg alleen of het persee moest Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:58

Nee hoeft niet persee. Neem de tijd, Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:17

het is een draver toch??? Kan je harddravend door het parcours, wel gaaf!! Knipoog

Nee, maar ff serieus, hij leert het vast wel. Ze moeten gewoon even handig worden in die galop, dat duurt vaak even

Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ik dacht dat jij een draver had, correct me if I'm wrong

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:28

Oefenen met in-uitjes springen helpt ook om je paard handiger in de galop te maken.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 18:22

nee mackie je hebt het goed Knipoog haha wel goed idee Tong uitsteken zoeffffff Tong uitsteken
ik ga wel in uitjes springen Tong uitsteken Lachen
in galop gaat wel het is alleen wat moeilijker...
hij gooit dat balken eraf omdat hij niet goed uitkomt... in draf doed hij dat niet Lachen

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:55

Je mag wel in draf. Maar persoonlijk ga ik liever in galop. Maarja voor jonge paarden ga ik ook in galop. Alleen als ze het moeilijk hebben in draf. Maar dat is de keuze van iedereen zelf he!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:20

draf mag normaal. ik weet zelfs iemand die zo in draf haar parcours helemaal rond had gereden en was dan nog de eerste, alle anders hadden fouten Lachen (het was wel een oefenwedstrijd) en ze was ook niet echt serieus aan het rijden), maar volgens mij mag je

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:22

Zwijg over galop en jonge paarden!
Ik zelf heb ook eentje thuis net onder het zadel die echt een grappige galop heeft! Haha! In de draf gaat ze tot nu toe super! ze heeft alle 3 soorten onder de knie. Maar in de galop kent ze alleen de rengalop, echt moeilijk om daarin het ruggebruik te verbeteren, maar ach ik heb tijd. Lachen

n0uskal0ver

Berichten: 17
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:59


Ik vind dat je gewoon wel een parcour in de draf mag rijden. Als je het in de galop kan, dan zou ik het wel in de galop doen want dan ben je goed binnen de tijd. Maar ik heb er geen problemen mee als het parcour in de draf gereden wordt. Dat moet diegene zelf weten!
Zelf rijd ik altijd in de galop, omdat mijn pony dan minder snel weigerd, en omdat ik dan goed op tijd ben!


Afbeelding
Dit is mijn haflinger N0uska!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:17

Citaat:
Zelf rijd ik altijd in de galop, omdat mijn pony dan minder snel weigerd, en omdat ik dan goed op tijd ben!


Op tijd ben???? Haha!!! Wij rijden nooit op tijd!! Dat weet je!!! *LOL*
Maar je gaat zo snel met Nouska dat ik je niet bij kan houden!!!

Maar ff serieus, mag best in draf hoor, als je paardje dat nu nog makkelijker kan dan in de galop, why not??

En bij ons op de manege staat Irish en die is dus supersnel en die wil alleen maar hard, is juist de kunst om haar rustig naar de hindernis te rijden...in de draf...want als je in galop gaat dan zie je alleen maar een streep doot het land....hahahaha!!!