batje op Lusitano hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

batje op Lusitano hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 22:48

Jawel! Bloos
Op vakantie in Portugal, en dan inens op de rug van een bloedjemooie Lusitano zitten! Wat wil een mens nog meer Lachen

Helaas zijn de foto's wat minder mooi geworden, geloof dat vriendjelief een beetje jaloers was Knipoog Ben ook niet echt een superruiter, dus mijn houding is ook bagger. Mijn excuses.

Heb Paischa 2 dagen gereden, de volgende dag ging het al veel fijner, maar daar was natuurlijk weer geen fotograaf bij Schijnheilig

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste dag heb ik voornamelijk stap, draf en galop gedaan, met een heel klein beetje wijken. Helaas zijn de galopfoto's zo bewogen dat je nog net een schim ziet. De tweede dag veel meer kunnen doen, zelfs galopswissels om de pas! Kwam er echt uit alsof hij het dagelijks deed.. Ga dus zeker een keer terug, die man, José Correia, was zo ontzettend gastvrij en de paarden waren zo vreselijk mooi.. ben echt heel dankbaar!

Mocht iemand ooit naar Noord Portugal gaan.. pb me voor zijn adres!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:54

jeetje wat een bloedmooi beest zeg. Dat af zeker wel een heftig gevoel om op zo'n paard te mogen rijden??

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:58

Wauw! Wat een imposant dier zeg! (die kap Vingers aflikken )Dat is wel even wat anders dan frèle Fleurtje zeker. Tong uitsteken

Wat ziet het er daar trouwens mooi uit, en heel gezellig zo met die paarden langs de bak.

Snap nou waarom je met een big-smile terug van vakantie kwam Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 22:59

Marije1984"]
jeetje wat een bloedmooi beest zeg. Dat af zeker wel een heftig gevoel om op zo'n paard te mogen rijden??
[/quote]
Ja! Ik kwam voor een dressuurlesje, dus wist helemaal niet dat er Lusitano's zouden staan.. Was dus al een geweldige verrassing.. Hij liet alle paarden zien en vertelde bij een lief ouder hengstje dat hij beginners daar altijd op liet rijden, maar dat hij eerst een favoriet wilde showen.
Na een prive showtje op Paischa riep hij me de bak in, en voor ik het wist zat ik er op.. Echt waanzinnig!
Vond het in het begin ook doodeng, zo'n goed getrainde hengst, maar hij was echt gruwelijk braaf en een genot om te rijden. Bij het aanspringen in galop dacht ik eerst dat hij stijgerde en daarna bokte, maar dat was dus een galopssprong..
Toen ik zei dat ik nog nooit op een hengst had gereden zei José: 'Mooi, er heeft ook nog nooit een vrouw op hem gereden' Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

[quote="jessy schreef:
Wauw! Wat een imposant dier zeg! (die kap Vingers aflikken )Dat is wel even wat anders dan frèle Fleurtje zeker. Tong uitsteken

Wat ziet het er daar trouwens mooi uit, en heel gezellig zo met die paarden langs de bak.

Snap nou waarom je met een big-smile terug van vakantie kwam Haha!

Nou.. het grootste verschil was dat hij op de hulpen reageerde Knipoog Tong uitsteken

Het is echt een heel mooi complex.. ik wilde om privacy geen foto's maken, maar buiten stonden alle showhengsten met uitzicht op het zwembad en een megahuis. In de binnenbak stonden de 2 hengsten waarmee hij beginners en gehandicapten les geeft. Zijn allerbeste hengsten stonden op de dependance.. we waren uitgenodigd om te kijken, maar mijn vriend had wel genoeg paarden voor een week gezien Haha!
Laatst bijgewerkt door batje op 15-09-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:25

Wouw wat gaaf om mee te maken!
Ze zitten als een huis, denk?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 23:27

fresco schreef:
Wouw wat gaaf om mee te maken!
Ze zitten als een huis, denk?

Huis? Limo! Tong uitsteken

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:31

Hmmmz José Correia, wààr ken ik die naam van .... ?
Enig idee met welke bloedlijnen die fokt? Of heeft hij een site waar ik het kan opzoeken?

Prachtige limo, ben je nou niet zodanig verkocht dat je er ook 1 op stal wilt hebben? Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 23:37

Loolapelooza schreef:
Hmmmz José Correia, wààr ken ik die naam van .... ?
Enig idee met welke bloedlijnen die fokt? Of heeft hij een site waar ik het kan opzoeken?

Prachtige limo, ben je nou niet zodanig verkocht dat je er ook 1 op stal wilt hebben? Haha!

Volle naam is José Goncalo Tavora Correia (even zonder alle dakjes enz Lachen ) Zijn vader en overgrootvader hadden ook stallen. Helaas geen site en hij vertelde niet te fokken omdat land zo duur is in noord Portugal en het klimaat in het zuiden ook veel mooier was. Hij handelt wel. Als je wil kan ik wel zijn email adres geven als je dat leuk vindt?

Tja, zo'n beestje zou ik inderdaad wel op stal willen hebben, maar ten eerste is het onbetaalbaar en ten tweede vrees ik met mijn opvoed- en rijkunst binnen de korste keren een waardeloze draak te hebben Lachen Maar ga zeker terug, de volgende vakantie staat al in de planning!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:54

Ik verwarde Correia en Jose even, de fokker die jij noemt ken ik niet. Haha!

Je kunt toch ook een merrie nemen? Kun je fokken én ze zijn zo duur niet als hengsten. Haha!
Al blijft het wel een hoop geld natuurlijk ...

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:58

gave foto's!
echt een super kwijl beest! Kwijl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:05

wat een ontzettende kanjer zeg... Ik kan me voorstellen dat je je volgende vakantie daaromheen plant Lachen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

Wow! Wat een knapperd!
Kan begrijpen dat het echt onwijs gaaf was! Haha!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:26

wow,wat een schitterend paard!!!!

echt een mega gevoel he ,om op zo'n paard te rijden???

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:49

wat een mooi dier! Ziet er echt super uit .

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:23

Ik wil zeker nog een keer naar Portugal! Zeker nu ik dit gezien heb Haha!
Hoe ben je daar terecht gekomen? Gewoon binnenwandelen, of eerst gebeld ofzo?
Ik zou wel graag het adres willen, ik ga daar zeker heen als ik naar Portugal ga

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 10:44

griebels schreef:
Hoe ben je daar terecht gekomen? Gewoon binnenwandelen, of eerst gebeld ofzo?

Ik had geboekt bij een andere stal, maar de reisplannen veranderden, dus daar kon ik niet heen. Heb me toen rotgezocht naar een ander plekje, maar kon niets vinden. Uiteindelijk me er bij neergelegd dat het gewoon een buitenrit zou worden. Overal gevraagd, maar niemand wist iets.
Uiteindelijk bij het restaurant waar we aten aan de serveerster gevraagd of ze iemand met paarden kende.. Nou, die kende ze wel. Volgende dag die man gebeld, die had al gehoord dat ik zou bellen, dus had al een halfuurtje ingepland. Hij kwam ons halen (!) bleek het om de hoek van het hotel te zijn!
Maar goed, je kan dus gewoon bellen voor een afspaak Lachen
Plan veel tijd in, je krijgt een rondleiding, showtje en je wordt uitgenodigd die avond een echte show te kijken en misschien daarna weer te rijden.
Je betaalt niet meer dan een half uurtje groepsles op de manege hier..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:04

Ok, kun je me de gegevens pb'en voor als ik naar Portugal ga Haha!
Overigens, ze spreken engels??

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:19

Leuke foto's
Echt een supermooi beesie Kwijl
Ben jaloers Tong uitsteken

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:19

Nou meisje, als jij een baggerhouding hebt, kan een groot gedeelte van paardrijdend nederland wel inpakken!!! Goed hoor prachtig beest!!!!

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:29

Enne als mijn vriendje al genoeg paardjes had gezien in 1 week, had hij toch echt lekker een probleem!!! Haha!!!

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:48

Wow zeker een schitterend paard , ik begrijp ook zeker wel dat het een hele leuke ervaring was

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:56

Gaaaaaaaaf!! Het ziet er echt heel mooi uit...
Die paarden zijn zo mooi... *LOL*
Het lijkt me een hele leuke vakantie ervaring, je gaat zeker nog wel een keertje terug?

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:51

Dat is echt een heel mooi paard een plaatje om te zien. Ik zou er ook met een smile opzitten van hier tot in Portugal hoor.

_Lot_
Berichten: 1265
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:33

echt een super mooi paardje.. haha ik ben jaloeeeers

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:43

Ziet er erg gaaf uit! Ben ook een soort van jaloers!

Hoe is het eigenlijk met Fleur?