directe nakomeling van Donnerhall

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

directe nakomeling van Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 09:39

Ik kan een 2 jarige hengst kopen die in Duitsland gefokt is, van de hengst Donnerhall. Ik heb rondgekeken op advertentiesites, en daar zie ik geen een directe nakomeling meer, alleen maar via de vader (want Donnerhall heeft kennelijk nogal wat goedgekeurde zonen voortgebracht). Dat maakt het kopen van die hengst wel interessant. Als ik hem koop, koop ik hem uiteindelijk voor de handel. Nadeel is dat hij hengst is. Als hij hier komt, moet hij subiet gecastreerd worden want ik wil geen problemen. Daarnaast is het een grootramig paard voor zijn leeftijd, de schoft zit echt nog IN het paard en moet er nog helemaal uitkomen > zal meer tijd nodig hebben om uit te groeien en ik zal dus langer moeten wachten met het zadelmak maken. Nu de prijs: 2000 euro. Is toch niet te veel he? Ik heb hem gisteren gezien. Een mooi bloedpaard om te zien, karakter is goed, verder nog wat lummelig, maar wat wil je. Ik heb hem een beetje kunnen zien lopen en dat was niet slecht om te zien maar ik heb er nog onvoldoende van kunnen zien (de hengst staat de laatste tijd alleen maar op stal en kan nergens losgegooid worden, anders komt hij eruit). Ik zit te twijfelen of ik er goed aan zal doen. WAt denken jullie? Donnerhall heeft wel een streepje voor bij mij. Hij is in 2002 gestorven en jongere paarden dan deze hengst zul je niet meer aantreffen, ALS je al ergens een Donnerhall aantreft.

De hond is de betere mens



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:51

Het dekgeld van Donnerhall was in zijn laatste dagen 5000 gulden,
ik vind dit dus weinig geld. Waarschijnlijk zal er wel een reden voor zijn dat hij niet duur is, misschien al op de foto geweest en niet goed bevonden?
Op zich is Donnerhall voor de handel wel intressant, er zijn er zat die alleen op afstamming kopen. Ik zou er wel voor zorgen dat jij jezelf niet gek laat maken door die afstamming, Donnerhall heeft best veel gedekt dus er loopt ook zat troep van rond.

Zelf zou ik niet beginnen aan een 2 jarige voor de handel, is toch een jaar risico en de castratie brengt ook risico's met zich mee.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:56

Voor de naam Donnerhall alleen al kan je nu tonnen geld krijgen. Het zit zeker niet pluis als ze maar 2000 euro vragen. Ik zou goed uitkijken.

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:14

Niet doen, is ongetwijfeld iets mis mee. En als er niks mis mee zou zijn....doodzonde om te ruinen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 10:17

De hengs is overigens wel rechtstreeks van de fokker te koop (ik woon vlakbij de grens).
Ik denk dat ik de hengst ook zal laten rontgenen.

De hond is de betere mens

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:17

Dat is niet veel geld. Het is een gok die je moet nemen. lelijke eendjes kunnen uitgroeien tot mooie zwanen( zeg ik het zo goed).

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:20

nameless heeft ook een 2 jarige van donnerhall, er staan foto's bij ITP (onder mijn naam)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:25

ik dacht ook direct:
Een bloedmooi paard voor 2000 euro?
dus ik zou hem wel even op de foto laten zetten.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:35

Wow!
Prijs, afstamming en verhaal kloppen in mijn ogen niet met elkaar. Daar hangt een vuiltje in de lucht, maar....

....als dat paard nou goed is op de foto's, vergeet dan niet even naam, adres en telefoonnummer van die fokker hier op bokt te vermelden!!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:28

Een beetje vreemd verhaal maar ik zou hem laten keuren. Is hij goed op de foto's zou ik het zelf heel verleidelijk vinden. Ik zou hem zelf ook niet zo snel laten ruinen. Als je dat uitbreken nou eens zou kunnen intomen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:03

Ik wil hem op de foto laten zetten, indien ik kan afspreken dat bij afkeuring de verkoper de onkosten betaalt. Maar ik of ik dat klaar krijg....

De hond is de betere mens

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:09

2000 ? Is niet te veel maar in dit geval is goedkoop zeer waarschijnlijk duurkoop Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:13

Als alles is zoals jij het zegt, en het paard is gezond, en heeft geen stalgebreken of andere rare dingen, dan wil ik winst geven.

Maar het lijkt mij een beetje een sterk verhaal eerlijk gezegt, net als iemand hier al zei, het dekgeld is al 5000 euro, dus dan ga je dat paard toch niet voor 2000 euro weg doen.
Verward

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:18

Ruchet schreef:
Maar het lijkt mij een beetje een sterk verhaal eerlijk gezegt, net als iemand hier al zei, het dekgeld is al 5000 euro, dus dan ga je dat paard toch niet voor 2000 euro weg doen.
Verward



Ik heb toch wel op marktplaats en op Duitse en Nederlandse verkoop site's zulke dingen de laatste tijd meerdere keren gezien.

nl. weg is weg.
Niet meer om kijken en verder gaan.
Op stal kosten ze ook geld.
Verder zie je bij de partikulieren die moeten verkopen door schulden elders. Of het budget is veranderd.

Dus ik zou nooit zeggen het is niks.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:22

ceasario schreef:
Verder zie je bij de partikulieren die moeten verkopen door schulden elders.

Maar dan verkoop je je paard al helemaal niet voor zo weinig geld, als je het zo hard nodig hebt Knipoog Haha! Voor 3 of 4 gaat 'ie ook echt wel!

Ik vind het een beetje vreemd klinken allemaal.
2000 euro voor een 2 jarige Donnerhall hengst lijkt me stug..
Ik zou hem eerst nog maar eens goed willen zien lopen, zowel op het harde als op het zachte, anders is de gok wel heeel erg groot.
en wat is het paard van moeders kant? Heb je het papier gezien?
En zeker heel uitgebreid laten keuren, goed op de foto laten zetten, ik blijf het een vreemd verhaal vinden.. Rolleyes

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:24

Bettine schreef:
En zeker heel uitgebreid laten keuren, goed op de foto laten zetten, ik blijf het een vreemd verhaal vinden.. Rolleyes



Voor iets boven slachtprijs? Ach gut Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:27

ceasario schreef:
Voor iets boven slachtprijs? Ach gut Haha!

Ja, en anders zit je met een paard in je maag wat niks waard is.
Als ie goedgekeurd wordt, en hij blijkt nog goed te kunnen lopen ook, dan kun je zo'n dier over een jaar voor heel veel geld verkopen.
Als hij afgekeurd wordt zijn de kosten meestal voor de huidige eigenaar.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:29

Bettine schreef:
Ja, en anders zit je met een paard in je maag wat niks waard is.
Als ie goedgekeurd wordt, en hij blijkt nog goed te kunnen lopen ook, dan kun je zo'n dier over een jaar voor heel veel geld verkopen.
Als hij afgekeurd wordt zijn de kosten meestal voor de huidige eigenaar.


Als,Als...
Onze dromen nu eens allemaal uit kwamen. OK dan!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:40

Mensen die gaan fokken met hengsten zoals Donnerhal, hebben vaak wel verstand van een paard, of heel veel geld, dus dan lijkt het mij vrij logisch
dat deze man dat paard verkoopt omdat ie er niet zo gek van is .

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:08

Wat is het complete papier, heb dit verhaal namelijk eerder gehoord....
Misschien ook is een DNA onderzoekje er tegen aan gooien? Knipoog

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:30

ik zelf vindt het ook te goedkoop Scheve mond

voor de kleinkinderen van donnerhall betaal je ook al flink
(heb er zelf ook 1)

een volledige uitpluizing(keuring,papier en derg.) zou hier zeker op zijn plaats zijn....

mocht het kraaltje toch een pareltje blijken te zijn dan zou ik hem zeker nooit ruinen!

niet te impulsief reageren zou ik zeggen......als hij echt zo geweldig goedkoop en derg. was.......dan had hij al weggeweest of er waren meerdere gegadigden
vindt het te verdacht klinken Scheve mond maarja iedereen moet eens geluk hebben dus zoek het eens goed uit Ach gut

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:33

De prijzen zijn in Duitsland net als in Nederland om te huilen, dus ik zou het dier gewoon gaan bekijken. Als deze je aanstaat dan keuren en kopen.

2000 is nog steeds 4400 gulden. Kan het een Donnerhall zijn, maar hij blijft ook gewoon 2 jaar oud.
En op die leeftijd brengen ze weinig op.

Als hij wel drietjes op de stralen heeft dan is het niet gelijk een paard voor de handel, maar wel eentje waar je veel plezier aan kan beleven.


Heeft Donnerhall wel 5000 euro aan dekgeld gekost? Was het niet 5000 gulden?

Enne.......heb je het papier met je eigen ogen al gezien? Want ik ken vrij veel mensen die roepen dat ze een .... hebben, en dan blijkt het als je het papier ziet ergens in de derde generatie dat bloed pas te hebben Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-04 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:34

Ruchet schreef:
Mensen die gaan fokken met hengsten zoals Donnerhal, hebben vaak wel verstand van een paard, of heel veel geld, dus dan lijkt het mij vrij logisch
dat deze man dat paard verkoopt omdat ie er niet zo gek van is .


Of juist geen verstand van paarden, maar wel van klinkende namen Knipoog

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:06

Het dekgeld was idd 5000 euro.
Maar misschien is de fokker een kennis of dergelijke.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:22

Zannekin schreef:
Het dekgeld was idd 5000 euro.
Maar misschien is de fokker een kennis of dergelijke.


Idd, voor zijn dood was het al DM 5000,-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeS_ en 39 bezoekers

cron