Iemand bekend met/in het plaatsje Hees(Soest)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Iemand bekend met/in het plaatsje Hees(Soest)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:20

Is er hier iemand die me meer hierover kan vertellen?
Wij zijn nl bezig om een tuindersbedrijf te beginnen en nu schijnt er in Hees zo'n bedrijf te huur te staan.
Wij hebben alleen nog maar met de zus van die mensen gesproken en moeten dus nog gaan kijken.
Maar het klinkt goed;een groot huis,grote schuur,goede warenhuizen,een (kleine)boomgaard en een stuk wei en dan ook nog aan de rand van het bos OK dan!
Dat zou dus ook betekenen dat we dan eindelijk de paarden aan huis zouden kunnen houden!
Totzover ik begrepen moet je voor alle zaken het dorp uit.
Hoe zit dat met scholen,winkels,rijvereniging enz.En hoe zijn de mensen daar in het algemeen?
Wij komen natuurlijk uit de stad,wordt je dan wel enigszins geaccepteerd of zal je altijd een outsider blijven?
Kortom:wie verteld me meer?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:25

Hees is naar mijn idee geen plaats in Soest... Scheve mond
Er zit een voetbalclub genaamd Hees aan de rand van het bos, en daar heb je wel straatnamen met die benaming er in... Volgens mij is het nog niet eens een hele wijk...

Soest is over het algemeen een leuk dorp om te wonen... Volgens mij wordt er niet moeilijk gedaan over buitenstaanders... Haha!

Ik wil evt. wel namen en adressn van scholen voor je zoeken als je aangeeft wat voor school je de voorkeur aan geeft...

Het bos is erg mooi, evenals de duinen...

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:32

Weet jij niet toevallig een huis met kassen daar in de buurt?
Dat moet nogal opvallen aangezien die mensen daar de enige zijn die kassen hebben.
Het moet op een doodlopende weg liggen omringd door weilanden.
Het schijnt dat die (oude) mensen er al ruim een half jaar niet meer wonen omdat die vrouw ging dementeren,dus nu wonen ze in een soort verzorgingstehuis.
Trouwens,op de kaart van Nl staat wel een dorpje Hees,net onder Soest.

Wat scholen betreft;ik heb 1 zoontje van 7 dus die moet naar een basisschool en een zoon van bijna 17 die doet het VMBO(tl).

Alle info is dus zéér welkom Haha!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:49

Een dorp "Hees" is er echt niet. Tenminste, niet in Soest. Wel een wijk. Heet die trouwens niet "Overhees"? Hmm, kan ook dat het beiden bestaat.

Misschien is het net zoiets als het dorp "Vreeswijk" wat inmiddels is opgeslokt door Nieuwegein en derhalve ook niet meer zelfstandig bestaat.

Vermoedelijk ligt de locatie die jij bedoelt aan de Wieksloterweg, misschien ook aan een zijweg daarvan die het bos in loopt (omdat je het over een doodlopende weg hebt). Mag ik vast een plek bij je reserveren voor stalling van mijn pony, als je daar voldoende ruimte voor hebt? Ik sta nu al mooi dichtbij het bos, maar dichterbij dan wat jij noemt kan haast niet en alles is voor verbetering vatbaar Knipoog (Nee, grapje, maar als je daar in de buurt zou komen te wonen, ben ik denk ik wel jaloers op je)

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:51

Oh ja, Soest is trouwens wel redelijk uitgerust hoor! Winkels, scholen, alles is er in heelveelvoud en wat er niet is vind je in Amersfoort (theater, bioscoop, terrasjes). Geen gat waarin je weggestopt wordt!

En natuurlijk wonen er alleen maar aardige mensen Knipoog

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:01

Bedankt Mandymonica OK dan!

We gaan nu eerst maar eens goed uitzoeken waar het nou precies is

Mocht het doorgaan allemaal dan kan ik je helaas geen plekje aanbieden,ik moet zelf al 3 paarden plaatsen.
Heb trouwens even in je profiel gekeken en de omgeving is daar idd schitterend
Misschien kunnen we dan wel eens samen een ritje maken?
Kan dan wel iemand gebruiken die me door het bos loost Haha!

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:35

Ik den kdat je Sjuimpje eens moet PB-en.
Je hebt in Soest/Soestduinen ook landgoed op Hees. Dit loopt bij de Biltseweg tot in ieder geval de Wieksloterweg en misschien nog wel verder het bos in.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:14

Inderdaad, Overhees... Haha! Dat ik daar niet eerder aan gedacht had...
Het zou waarschijnlijk dan wel bij het Eerste of Tweede Heeserlaantje zijn, dat huis waar jij het over hebt...

De basisschool die daar het dichts in de buurt zit is de Insingerschool.
Er zitten een hoop middelbare scholen in de omgeving van Soest en Amersfoort, dus dat komt wel goed... Dat kan je waarschijnlijk op internet wel vinden... Lachen

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 02:43

Maar mensen zijn er in Nederland niet twee Soesten? Volgens mij dus wel, of TS bedoel je echt Soest in Utrecht?

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 02:47

Ik heb het toch even uitgezocht:
HEEZERLAANTJE, 1E Vroegere nederzettingen Hees, afgeleid van het woud Fornheze.
HEEZERLAANTJE, 2E Hees bestond uit Hoog Hees (de Paltz e.o.) en Laag Hees.
Dus het is wel Soest in Utrecht bij Baarn en Amersfoort!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:43

Er is maar 1 Soest in NL,
wel is er nog een Soest in Duitsland.

Hees is aan de rand van het bos.
Ik zit hier mijn brein te breken waar er een tuindersbedrijf zou moeten staan want ik ken de buurt behoorlijk goed. Ik kan mij echter niets bedenken.
Om 8 uur komen mijn collega's dus dan zal ik het ook aan hun eens vragen.

Soest is trouwens niet zo'n kleine 'ons-kent-ons' gemeenschap, dus import wordt niet als outsider gezien
Je hebt natuurlijk wel een heel kleine kern Oud-Soest , waar Jopie van Piet met Jan van Wim van Klaas met elkaar ouweneelt, maar dat heb je volgens mij in elke stad/dorp (Op Almere e.d. na dan...)

Basisscholen heb je hier meer als genoeg, we hebben verder 1 scholengemeenschap met Mavo, Havo en VWO (is vrij groot, ik geloof zo'n 1500 man). In Baarn zitten nog een kleinere Mavo en een Havo- VWO-Gymn-Ath.
Voor andere scholen gaan we voornamelijk naar Amersfoort.
Verder hebben we hier in Soest echt àlles, veel sportclubs, veel winkels, supermarkten enz.
Een echte rijvereniging hebben we niet echt, maar dat is hier in de regio sowieso niet echt gebruikelijk. De enige in de buurt is nog in Nijkerkerveen volgens mij.
Als je een keer een rondleiding wilt hebben moet je maar een gil geven Haha!

en anders:
http://www.soest.nl/smartsite238.dws

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:20

Sjuimpje schreef:

Als je een keer een rondleiding wilt hebben moet je maar een gil geven Haha!

en anders:
http://www.soest.nl/smartsite238.dws


Thanks OK dan!
Als het allemaal doorgaat wil ik zeker van je aanbod gebruik maken!!!

Het schijnt trouwens dat de kassen vanaf de weg (waarschijnlijk) niet te zien zijn,ze liggen grotendeels achter een grote schuur en de boomgaard en daarchter kan je het bos in Verward
Anyway;van de week gaan we proberen een afspraak te maken om het één en ander te bekijken en door te praten.
Aan de hand daarvan kunnen we dan rustig gaan bekijken of het allemaal(vooral financieel)haalbaar is.
Voor mijn gevoel ga ik dan emigreren Bloos ,dus ik ben graag op de hoogte van het hoe en wat Haha!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

Soest is een gezellig dorp je wordt gewoon geaccepteerd hoor, wij wel toen we d'r heen verhuiste. Het meeste kun je gewoon in het dorp vinden hoor, Fugers voor de paarden spullen, er is een welkoop, een veevoederhandel, hema, blokker kruitvat scapino trekplijster de nodige kleding winkels genoeg supermarkten van lidl tot albert Heijn. enz enz. Je kan d'r best een middag winkelen maar ik ga dan zelf liever naar Amersfoort ligt heel dicht bij of utrecht ben je ook zo. Meedere basisscholen een middelbare school. De meeste sporten zijn ook wel vertegenwoordig hier.
Een rijvereniging, je hebt Eldorado..... organiseren ook 3 wedstrijden per jaar. In maartensdijk zit er ook een. Als je nog meer wilt weten over soest moet je het maar zeggen ik weet niet wat ik je nog meer zou moeten vertellen.

Ik weet dat een tuin centrum zit aan de Wieksloot zou dat hem zijn, of ligt dat niet meer in Hees. In ieder geval als het die aan de wieksloot is dan zit je super het bos is aan de overkant van de straat! Ik ben benieuwd ben je al een keer wezen kijken?
Laatst bijgewerkt door Leone op 16-09-04 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:26

Of de Boshoeve in Baarn, ook om de hoek Knipoog

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:31

Boshoeve ligt in Soest, er komt wel een manege in Baarn bij van Zonneveld ofzo iets Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:37

Ik denk dat het meer aan de kant van Den Dolder ligt, daar lag nl. het woud Fornheze, en ligt het landgoed Op Hees. Ik ken daar ook geen tuindersbedrijf, sterker nog: een stukje wei zal er moeilijk te vinden zijn denk ik, dat is vooral bos, bos en nog eens bos. Wel mooie uitrijmogelijkheden Lachen
Boshoeve ligt toch meer aan de andere kant van Soest en mij is opgevallen (keertje flink omgereden Bloos ) dat Soest best uitgerekt is Knipoog

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:41

Pipi schreef:

Mocht het doorgaan allemaal dan kan ik je helaas geen plekje aanbieden,ik moet zelf al 3 paarden plaatsen.
Heb trouwens even in je profiel gekeken en de omgeving is daar idd schitterend
Misschien kunnen we dan wel eens samen een ritje maken?
Kan dan wel iemand gebruiken die me door het bos loost Haha!


Was ook maar een grapje hoor Tong uitsteken

En natuurlijk kunnen we samen het bos wel eens onveilig gaan maken, hou me maar op de hoogte!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:43

Nog meer geschiedenis over Hees: http://members.lycos.nl/fotopijnenburg/soestnu_01.htm

Het schijnt al vanaf 1612 niet meer te bestaan. Tong uitsteken

Maar het gebied zal ongetwijfeld nog steeds zo worden genoemd. Ben benieuwd, het klinkt goed en het is idd mooi wonen daar, heb er wel eens gereden! Lachen

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:51

Leone schreef:
Boshoeve ligt in Soest, er komt wel een manege in Baarn bij van Zonneveld ofzo iets Knipoog

Ja dat heb ik gezien ja... Er staat ineens een hele binnenmanege... Scheve mond

Ik ben nu toch wel heel benieuwd waar het nou precies moet zijn...

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:57

xtwisterx schreef:
Ja dat heb ik gezien ja... Er staat ineens een hele binnenmanege... Scheve mond


Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat worden ik ga zeker een keer kijken als het af is, het ziet er namelijk nu al heel goed uit Lachen