Droes in Assendelft?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Droes in Assendelft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 22:13

Hey bokkers

Ik zou op 26 september meedoen aan de tinker keuring in Assendelft. Nou hoorde ik dat daar droes was. Dus ik ben naar X geweest en idd er was dus droes, maar hoefde me ik niet druk over te maken en blablabla. Nu kreeg ik gister een brief van het ICS dat de keuring verplaats is naar Oudekerk a/d Amstel. Nou prima liever daarheen dan met mijn tinker naar X waar droes is. Ik bedoel ik heb zelf gehoord van de eigenaar dat er idd droes is op X.
Dus ik gebeld me thet ICS en idd ze wouden de keuring niet in Assendelft houden.

Krijg ik vandaag een mailtje dat ze het toch in Assendelft houden Verward

Maar is er nou droes of niet ? Ik snap ze nu echt niet meer. Ik heb al een mail terug gestuurd maar nog geen antwoord op gehad.

Zijn er hier bokkers die daar rijden of hun paard hebben staan en mij kunnen vertellen of er nou wel of geen droes is.

Ik bel morgen ook nog maar even voor de zekerheid met X .
Edit belker: Naam en toenaam gewijzigd in X

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:07

Bij ons hangt ook al sinds een week of 2 een briefje op stal dat er op X droes heerst. Ik weet niet of ze hun open dag al hebben gehad of dat die nog moet komen, maar die laten ze ook gewoon doorgaan, droes of niet, want dan komt er natuurlijk weer geld in het laatje.......
Ik zou idd morgen nog maar even checken, maar zelf zou ik niet naar die keuring gaan denk ik.
Wel weer een lekker vaag verhaal zo.....

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:46

Agelopen zondag was er wedstrijd in Assendelft en werd iedereen verzekerd dat er geen droes was. 0f in ieder geval geen besmettingsgevaar.
Er staan een paar paarden voor alle zekerheid afgezonderd, maar zolang je die niet opzoekt (en nogmaals, het is niet! zeker dat deze droes hebben) kan je veilig naar de keuring.

De zaak wordt natuurlijk wel nauwkeurig in de gaten gehouden.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:41

Ik hoor net dat de keuring nu bij ons in Beverwijk (ruitercentrum Beverwijk) gehouden wordt, inderdaad ivm droes op X.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:52

Ja, ik heb vanochtend gebeld met Marijke dat ik het risico niet wilde lopen met mijn 4 maanden oude veulen. Ze bleken idd verkeerd geinformeerd te zijn door de eigenaar van X. Daarop heb ik Marijke de tip gegeven voor Beverwijk, omdat ik wist dat de eigenaresse van het ruitercentrum ook met 4 paarden meegaat. De keuring is nu daarheen verplaatst en nog steeds op dezelfde dag.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:09

Wel leuk dat het nu bij ons is, ik heb me net op de valreep ingeschreven want ik vind dit wel een heel mooie gelegenheid om Sam eindelijk eens te laten keuren

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:35

Wat er precies aan de hand is weet ik niet, wel dat er het gerucht de ronde gaat. Bij ons op stal was het ook al besproken.

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:10

Ik hoorde het ook al..
Mijn verzorgmeisje rijd op X, en die zei dat er idd Droes was.
De Open-dag hebben ze wel door laten gaan, ondanks de droes..
Erg slim..

Maar of het er nu nog is, iedereen zegt wat anders..
Er schenen ook binnekort Clubkampioenschappen te zijn, die zullen ook wel doorgaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:23

Er is dus droes in Assendelft.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:36

Ik heb dit verhaal nu drie keer gehoord in een paar weken tijd en geloof het dit keer pas als ik het van de eigenaar zelf hoor.
Er waren wel een paar paarden verdacht een week of wat terug, maar dat was geloof ik toch iets anders.

De dressuurwedstrijd van dit weekend ging door en de springwedstrijd van aankomend weekend volgens mij ook. Daar heb ik me iig maandag nog voor opgegeven.

misschien dat Tygahno iets concreet weet. Ik heb er dit keer iig niets van gehoord en de vorige twee meldingen waren niet waar...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:59

Ik weet niet hoe het er nu voorstaat, maar afgelopen zondag zijn de wedstrijden met toestemming van de dierenarts door gegaan.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:01

Doordat het niet zeker is dat dit waar is de naam veranderd in X

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:08

Belker schreef:
Doordat het niet zeker is dat dit waar is de naam veranderd in X


Verward Sorry maar dat snap ik niet helemaal.... Het is toch geen schande als er droes op je stal is? Ik vind dat er in dat opzicht altijd zo raar over wordt gedaan. Vind het trouwens net zo vreemd als het angstvallig verzwijgen of tegenspreken door staleigenaren hoor. Waarom al die geheimzinnigheid. Droes is gewoon een virus wat (net als rino) nou eenmaal vaak in voor- en najaar de kop op steekt, daar kan niemand iets an doen en daar hoeft niemand zich voor te schamen. Het is alleen wel fijn voor paardeneigenaren om te weten waar op welk moment er wat heerst zodat je er rekening mee kunt houden.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:20

Ik heb het dus van de eigenaar zelf gehoord dat er droes was!

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:26

Ik was daar ook bij dat X het zei.... er heerst dus idd droes. En de ICS gaat echt niet zomaar een keuring verplaatsen op vermoedens van....

Nu ken ik X redelijk goed, omdat ik er zelf jaren gereden heb en hij is in de loop der tijd erg veranderd. Eerst ging het hem echt om zijn paardjes maar momenteel gaat het hem alleen maar om de centen.

Sorry dat ik wat bot overkom maar wij ( mickydo en ik ) zouden daar ook weer gaan lessen en dat hebben we nu ook afgebeld omdat we niet andere paarden ( Kane en de rest van de stal waar kane staat) willen besmetten.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:25

Er heerst 100% zeker droes op X. Zelf woon ik er heel erg dicht bij, dus zit dicht bij het vuur. Mijn collega staat daar met haar paarden en 1 daarvan heeft droes, dat zelfs opengebroken is. De "verdachte" paarden staan wel apart in een weilandje achteraf, maar hebben ook op stal gestaan, terwijl ze al besmet waren. X heeft wel diverse evenementen door laten gaan, ondanks de droes, maar zoals al eerder vermeld in het topic, het gaat m niet echt meer om de paardjes maar om de centjes.....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:29

Ik heb buiten X om van nog andere gevallen gehoord in Assendelft.
Gelukkig hebben wij het niet!! Ik ben ook al weken niet op andere stallen in Assendelft geweest.
Ik ga iig niet naar X toe voorlopig...

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:31

vraag het hetja maar, haar paard staat er ook en is herstellende van droes.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:15

Gelukkig is de keuring nu verplaatst naar beverwijk. Anders had ik niet mee gedaan. Jammer dat het op manege X nu zo gedaan wordt. Het gaat nu idd alleen nog maar om de centen...

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:34

Nou, lekker dan! ik heb daar afgelopen zondag nog een wedstrijd gehad!
Gelukkig zijn wij altijd zeer streng met het aaien van vreemde paarden!
Ook niet laten neusen met vreemde paardjes.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:28

Citaat:
Nu ken ik X redelijk goed, omdat ik er zelf jaren gereden heb en hij is in de loop der tijd erg veranderd. Eerst ging het hem echt om zijn paardjes maar momenteel gaat het hem alleen maar om de centen.


Dan kon jij hem toendertijd nog niet goed genoeg denk ik.... Schijnheilig

Mijn paard staat daar en heeft droes gehad (nu herstellende), verder is er nog 1 pony waarbij droes is geconstateerd en die staat al weken buiten, afgezonderd van de rest, verder geen gevallen van droes, wel verkouden, maar da's niet zo gek met dit weer.....

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:03

Voorheen als er iets was met zijn paardjes ( ook de pensionpaarden) werd alles afgelast die in die periode gepland stond. Net zolang tot het over was.

Eefy

Berichten: 13
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:30

Voorheen was het ook heel anders daar. Gelukkig gaat de keuring daar nu niet door

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:03

Jah maar dat zal niet door x zijn, denk dat de mensen dat zelf beslist hebben.