Dit is notabene mijn ex-schoonzus!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Dit is notabene mijn ex-schoonzus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 21:34

Toen ik in 1996 hier naar de USA kwam zag ik veel dingen die niet echt klopten. Dit hele gebeuren in dit artikel was heel naar. Ik had bijna ook moeten getuigen want ik ben uiteindelijk ook naar de advocaat gestapt omdat dit geen geintje meer was met die paarden. Ik ben op zoek naar het gehele artikel. Ik heb het maar mijn scanner is raar aan het doen. Maar, kun je het geloven dat zoiets zelfs in je eigen familie kan gebeuren?
Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:52

Plaatje doet 't niet...

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Ik zal het zelf erin moeten plaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 21:54

Okee, hier de vertaling van de tekst!

Eigenaren pikken hun paarden op van een boederij.
Eigenaren pikten zo'n 20 paarden op Woensdag van een boerderij waar zes paarden de vorige dag dood aangetroffen waren. Authorities gingen op onderzoek uit op de boerderij van Cindy Carter, 10 miles zuid-Oosten van Thief River Falls. Politie had een complained gekregen dinsdag van verwaarloosde paarden. Ze vonden zes paarden dood en bijna 40 uitgehongert. Politie geloofde dat Carter zelf in bezit was van de helft van de paarden. De andere paarden waren daar geplaatst voor verzorging en training. Het zelfde was gebeurt in 1995.

In Juli 2000 moest ze naar de rechter. Uiteindelijk hebben de politie 11 paarden dood gevonden.
Haar straf:
Ze kan een jaar geen paarden verzorgen van anderen. Als ze het doet moeten de eigenaren schriftelijk laten weten dat zij, niet haar, verantwoordelijk zijn voor het verzorgen van hun eigen paarden.
Iedere keer als ze met paarden werkt zal er een veearts aanwezig zijn om haar in de gaten te houden. Hij zal zijn ronde doen om te kijken of ze de paarden verzorgt hoe het hoord. Al de visits dat hij doet zal betaald worden door haar. Als er problemen zijn word het schriftelijk naar de rechter gestuurd.
Ze zal counseling krijgen van een veearts om te leren hoe met paarden om te gaan en ze te verzorgen.
Ze moet 100 uren community service doen waarvan 20 uren in de Humane Society. Als ze een van die dingen niet doet moet ze 90 dagen naar de gevangenis.

In 1995 moest ze naar de rechter voor hetzelfde probleem. Ze kon voor zes maanden geen paarden meer onderhouden.

Haar straf slaat dus nergens op he. Ze zouden haar moeten weigeren nog ooit met paarden om te gaan. Maar zodadelijk is ze klaar met haar straf en gebeurt alles weer overnieuw!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:00

Vergeleken met Nederland is het een behoorlijk forse straf. Hier krijg je meestal alleen een boete....

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:07

amaai zo groot

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:17

Inderdaad, zulke mensen zouden geen dieren meer mogen houden. Dan hoeft er ook geen veearts meer op af om te controleren, kost toch alleen maar geld. Maar wat zijn dat nu voor mensen die hun paard ergens op een stal zetten voor training maar nooit gaan controleren?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 19:33

Ja, dat slaat ook alles hoor! Mijn jaarling staat bij iemand anders en ik ben er toch iedere dag hoor! En wat ik dus niet begrijp is dat het allemaal al een keertje in 1995 was gebeurt en dat mensen nog steeds hun paarden daar heen brachten. Vele mensen waren al gewaarschuwd en ze gingen hun paarden nog steeds daarheen brengen. Slaat natuurlijk nergens op he!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:13

wederom een triest verhaal.
Gewoon een verbod moet ze krijgen, een levenslang verbod.
Dit soort mensen zijn geen dieren waard.....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:28

Dat is weer Amerika

Voor Moord,drugs,diefstal krijg je straffen opgelegt waar je eng van wordt.
Ze moorden zelfs mensen die andere mensen,die andere mensen om het leven hebben gebracht.

Maar voor dit zeggen ze,je mag een half jaar geen paarden meer verzorgen.
Daar wordt je dus echt doodziek van.

Dat soort mensen moeten ze langzaam en pijnvol martelen,zoals ze bij die paarden ook gedaan hebben.

Ik wordt echt kotsmisselijk van dit soort mensen. Misselijk

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 03:30

Je zegt " Het is weer Amerika" Begrijp ik even niet echt goed hoor! Het gebeurt overal! Ik werd bedreigt meerdere malen toen ik in Nederland woonde en de politie deed er niets aan. Dus voor dieren krijg je een fikse boete en voor mensen krijg je niets?
Ja, iedereen die dieren verwaarloost of mishandeld moeten ze hangen! Dieren zijn voor mij meer belangrijker dan mensen. Mensen hebben de neiging om anderen te kwetsen en pijn te doen waar dieren meestal heel trouw blijven en zich eigenlijk niet kunnen verdedigen. Ik vond het dus ook niet normaal meer toen mijn ex schoonzus nog steeds met paarden kon omgaan.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:55

Het is idd maar een raar verhaal Verward , maar ik vind de straf op zich wel goed. Het is alleen wel vreemd, dat ze dit soort dingen nu dus twee keer gedaan heeft en ze nu weer een derde kans krijgt Verward Erg vreemd en absoluut niet okay Boos! !