Hmm, welke sport moet ik kiezen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Hmm, welke sport moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:44

Ja moeilijk, ik wil dus graag van wat kilo's af, en heb me dus voorgenomen een extra sport naast paardrijden te gaan doen, maar ik heb totaal geen idee wat voor sport ik moet kiezen Haha! .
Ik kan gaan fitnessen, maar raak je daar kilo's mee kwijt? Nadeel is het dat het duur is, en we geen tot weinig geld over hebben per maand.
Wat voor sport kan je nog meer doen om wat kilo's kwijt te raken? Overigens moet het wel leuk/gezellig zijn, en voor 2 tot 3 keer in de week...

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:45

Skaten met een vriendin? Kan heel gezellig zijn Lachen En anders gaan hardlopen ofzo

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:46

Misschien kan je zwemmen gaan doen? Of iets van Aerobics, Streetdance.. *LOL* Het is maar een ideetje!! Succes ermee heh!! OK dan!

Edit: Of Squashen, tennisen o.i.d.!! Cool

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:52

Skaten is nu erg moeilijk nu de winter eraan komt, dan kan je pas weer in de lente.

Ik zelf fitness ook en we hebben een grote cardio zaal en met cardio kan je een hele hoop gewicht verliezen, vooral als je goede begeleiding hebt.
Ik betaal 35,- per maand voor onbeperkt met sauna erbij, ga 4x in de week en betaal dus zo rond de 2,- per keer Lachen

22 Januari verwachten we ons kleintje

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:55

35 per maand? Hmm dat is nog wel te doen zeg! Ik zat hier op een site te kijken en dat zou onbeperkt per maand 105 euro zijn Verward
Ja inderdaad, skaten is niet echt te doen met dit weer, hardlopen idemdito.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:56

Zelf elke avond wat buikspieroefeningen doen, en wat gaan lopen is het goedkoopste Haha! maar of je ook gaat afvallen weet ik eigenlijk niet, het zal wel iets helpen natuurlijk.

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:04

Ik heb een paar maanden vrij aktief op een sportschool gesport, maar ik viel daar echt amper van af. Ik ga nu op de fiets naar m'n werk en dat vind ik eigenlijk sport genoeg.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:15

Ik heb drie keer in de week gefitnest en de kilo's vlogen eraf, maar kost veel tijd (en ook geld)
Doe zelf nu thuis veel buikspieroefeningen en loop door weer en wind in een stevig temponaar mijn werk (7 kilometer heen en terug) maar in de winter niet zo handig inderdaad..
Gezond eten en thuis veel oefeningen doen (of van die Winsor Pilates oefeningen) vriendin van me is daarmee van maatje 46 naar maatje 40 gegaan...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:21

Nee naar school fietsen of lopen is geen optie, met de scooter is het al bijna een uur Haha! .
Lastig zoiets kiezen is het wel, en inderdaad het kost geld. Met alleen een dieetiste val je denk ik niet genoeg af. Volgens mij moet je erbij bewegen, of heb ik het mis?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:22

ik denk altijd dat je bij fitness wel iets afvalt, maar je vooral het "vet" omzet in spieren en als je eenmaal stopt met sporten al je spieren terug slapjes worden en je terug van nul kan beginnen, of ben ik nu helemaal fout? Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:25

Nee das niet waar, ligt eraan op welke "stand" je het doet. Je hebt de standen om vet te verbranden en dus ook een streefhartslag waarop je het meeste vet verbrand.

En de stand spieren en daarvoor dus ook weer een streefhartslag.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:30

Als je tijd hebt, en als je lichaam het aan kan, zou ik gaan hardlopen.
Doen heel veel ruiters om op gewicht te blijven. Lachen

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:32

Zwemmen?
Is niet zo duur volgens mij, en je gebruikt er een hoop spieren mee, dus verbrand je ook veel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:28

samantha23 schreef:
Zwemmen?
Is niet zo duur volgens mij, en je gebruikt er een hoop spieren mee, dus verbrand je ook veel.


Ja, dat zou ik ook wel willen doen, ik weet alleen niet waar dat kan hier in de omgeving.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:34

Ik zou zeggen ga Volleyballen..!!! Deed ik ook en ben der echt wel door afgevallen.. het is altijd erg gezellig op een vereniging.. en ik denk dat het ook al wel helpt als je gezond eet en heel veel drinkt. Verder kan je ook gaan hardlopen dan kan ook heus wel in de winter en dan gewoon een blokje door het park ofzo0 *als dat er is* haha.. (ben zelf geen fan van hardlopen hoor Haha!) maar der zit toch wel een zwembad in Den-Haag neem ik aan.. volgens mij moet mijn broertje daar wel eens heen voor de waterpolo... Das ook altijd goed..

Troste mama van Quinn & Mats

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:57

Ik wil ook gaan zwemmen. Zou alleen niet weten wanneer ik dat zou moeten doen.
Weer gaan tennissen ligt ook al jaren in de planning..

זכור

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:11

ehm, fietsen(ik heb net zelf een wielrenfiets gekocht Tong uitsteken )
vriendin van me is er ook weer mee begonnen en is al best afgevallen

spinnen, soort van fietsen in de sprotschool , met muziek , tempowisselingen en weerstandwisselingen , schijnt ook leuk te zijn
en idd fitnessen(cardio)
zwemmen , je gebruikt al je spieren maar zonder je gewrichten echt te belasten

ik weet niet hoe te zwaar je bent , maar als je echt te zwaar bent is hardlopen een afrader, is namelijk erg belastend voor je knieen enkels en heupen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:12

Zwemmen is een sport waarbij je alle spieren in je lichaam gebruikt.

Zelf ga ik binnenkort weer badmintonnen Lachen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:21

Veel fietsen of hardlopen. Je valt erdoor af en je bouwt je conditie op!

Ik moet altijd 3 kwartier fietsen voor ik bij me paardjes ben, dus vind ik al een 2de sport Tong uitsteken

» Never give up on the things that make you smile..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:32

Badmintonnen is wel heel leuk, tafeltennis.
Bij fitness val je in eerste tijd niet veel af, maar je raakt wel vet weg maar daarvoor krijg je spieren in plaats en dat is zwaarder dan vet. Dus denken veel mensen dat ze niet afvallen maar dat doen ze wel en ontwikkelen meteen ook spieren Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:14

Bij fitness verlies je de eerste periode het meest gewicht en later gaat het wat langzamer.
Wat ik al eerder vertelde hoef je helemaal niet veel spier te krijgen als je op de goede manier traint. Tuurlijk wel heel licht, maar niet extreem

22 Januari verwachten we ons kleintje

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:16

Daarnaast gaat je basisstofwisseling omhaag als je door fitness je spieren hebt opgebouwd. Daardoor verbrand je per dag meer zalorien en val je dus ook af als je hetzlefde blijft eten. Maar dan moet je ook met gewichten werken en niet alleen de cardio doen in de sportschool. Ook heb ik pas ergens gelezen dat je eerst met gewichten moet werken en als je daarmee klaar bent je dan cardio moet gaan doen, omdat cardio je spierweefsel afbouwt. Als je na de cardio dus met gewichten gaat werken kan je minder en bouw je dus minder op.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:20

Klopt je stofwisseling wordt sneller, heb ik ook. Het beste is ook nog eens om in de ochtend te sporten. Ja maar ze wil afvallen, dan hoeft ze toch geen spier op te bouwen? Dus dan maakt het niks uit.

Hier zit ik btw
http://www.jackslagman.nl/ wel een beetje ver voor je denk ik.
Spinning is ook super goed, maar wel zwaar

22 Januari verwachten we ons kleintje

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:37

Ik heb een spinningfiets thuis. Heerlijk.
Misschien een goede investering. Kan je doen wanneer je wilt. Lekker muziekje op en fietsen maar.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:35

Wat ook erg helpt is niet meer op de weegschaal gaan staan Haha! doe ik nu sinds een half jaartje ofzo en het scheelt echt, niet dat je wat afvalt, maar ik ben zo een stuk tevredener met mezelf omdat ik die kilo's niet zie/weet Haha!

Ik ga sinds een paar maanden ook ong. 3x in de week fitnessen, voor m'n gevoel ben ik niks afgevallen, maar het voelt wel goed aan! en je lichaam word natuurlijk strakker.. ik doe het vaak om en om, eerst op de loopband, dan gewichten, dan fietsen en als laatst nog even gewichten (als ik nog zin heb)

Ik betaal ook maar 30 euro in de maand.

Ik zou wel als ik jou was een sport kiezen die dichtbij is en wat je heel het jaar door kan doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, xSuuzerd en 35 bezoekers