een jaartje stoppen met wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

een jaartje stoppen met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:37

ik heb met jasper nu 4x een Z parcours gestart en heb uit 4 wedstrijden 5 wp. het gaatr op dit moment dus wel erg hard. als het zo door gaat zit ik zo weer aan het maximum winstpunten en zou ik in principe overmoeten naar de ZZ. ik vind zelf dat ik daar nog niet aan toe ben en ik moet een keuze maken of jas een jaartje vrij geven lekker in de bossen lopen en lekker met een maatje op de wei of gewoon licht door blijven trainen en 1x per maand starten en verder wat oefenparcourtjes. of gewoon blijven rijden en als de tijd daar is gewoon overgaan naar het ZZ??

wat lijkt jullie de beste oplossing?

groetjes [naam]


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:39

ik zou voor dit gaan:

gewoon lekker trainen zoals je altijd doet, maar gooi er eens wat vaker buitenritten door, of een dag rust.

ga oefenparcoursjes rijden en af en toe een wedstrijd (zoals je zelf al zei 1x per maand)

als je namelijk een jaar stopt ben jij eruit en je paard ook....en kan je weer opnieuw beginnen.

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:53

ik zou hem gewoon door blijven trainen en wat minder wedstrijden rijden.
ipv vande wedstrijden lekker buiten rijden of een dagje de wei in.
en een paar keer op oefenparcours gaan maar zeker niet helemaal stil laten staan

Love the life that you live, live the life that you love


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 18:09

Ben het met Lissy eens!
Geniet lekker van elkaar en rijd gewoon wat minder wedstrijden, meer oefenparcoursen dan 'echte'...
Buitenritten er tussendoor gooien en eens samen op bezoek gaan bij een bokker grijnz.
Een jaar lang stoppen lijkt me wat minder, want voordat je over een jaar weer op je 'oude niveau' bent duurt ook even...
Succes met beslissen!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:02

Even een stapje terug doen kan nooit kwaad. Weer lekker aan de basis werken (die onderhals!) en hem 'rust' in z'n koppie geven. Dan kan je er daarna weer met volle moed tegenaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:30

Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om een heel jaar te 'relaxen'.
Dan idd zoals al eerder gezegd wel wat meer ontspanning er in brengen zoals een extra dagje rust, eens lekker de bossen in.
Wel zou ik door blijven trainen, ook al is t alleen maar basis werk en daarnaast eens een oefenparcours. Als je te hard gaat met je punten kun je natuurlijk ook minderen in je wedstrijden, zoals je zelf al zei 1 x per maand ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:32

hoihoi.

ik ga vrijdag weer naar norten djupvik en dan bespreek ik met hem of ik een tijdje rustig aan ga doen o dat ik door moet rijden en an het ZZ moet beginnen. helemaal stoppen kan ik wel voor jassie doen maar ik heb zelf nog andere paarden die moeten lopen. maar ik denk ook niet dat het goed is voor jassie om zolang niks te doen dat vind ie ook helemaal niet leuk. lekker in de bossen doe ik in de zomer wel meer want dat vinden we allebei super leuk.

en weet je wat ie ook super leuk vind (dan is ie bijna niet te rijden van joligheid) een parcourtje van 80 cm vind ie geweldig!! dus dat gaan we ook eens meer doen!

en corola aan de onderhals zijn we al flink aan het werken~!!

groetjes [naam]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XladyX en 36 bezoekers