Bokriempje op concours???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Bokriempje op concours???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:19

Hallo allemaal,
zoals jullie misschien wel weten heb ik sinds kort een 3 jarige ruin, hij is net zadelmak en aangezien hij erg vlug en wendbaar is heb ik voor de zekerheid een halstertouw om z'n nekkie.......Zodra hij z'n oortjes naar voren doet kan ik die vastpakken want dan ziet hij weer wat Schijnheilig
Nu wou ik eigenlijk zo'n bokriempje aanschaffen, dit staat iets eleganter en het is beter voor m'n houding en zit, nu is mijn vraag, mag dit ook op concours??
Ik ben nog lang niet van plan om te starten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig Haha! lijkt me namelijk wel fijn, dan heb ik tegen die tijd een extra houvast wanneer hij zich weer eens omdraait op z'n achterbeentjes/voorbeentjes Schijnheilig

Ook wil ik graag jullie ervaringen weten hiermee..........

Alvast bedankt!!!


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:27

Een bokriempje wat aan het zadel vastzit, lijkt mij niet verboden.
Ik denk alleen niet dat het toegestaan is om hele touw-constructies ( Clown ) om zijn nek te gaan hangen enzo... Haha!

Ik zou het dus gewoon doen Lachen Zo'n riempje is hartstikke handig.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:11

Haha, ik zie mezelf al helemaal vastgeknoopt op hem Clown dan kan ik er in ieder geval niet afvallen wanneer hij naar links gaat ipv rechts Schijnheilig of wanneer er een spook tevoorschijn springt Tong uitsteken

Ik heb ook alleen een halstertouw om z'n hals voor het geval dat, in plaats van dat touw wil ik nu zo'n bokriempje aanschaffen.......heeft iemand trouwens enig idee hoe duur zoiets is Verward

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:14

Ik weet niet wat je precies bedoeld met een bokriempje, maar als je zo'n 'ding' bedoelt dat vooraan het zadel vastzit, van ringetje naar ringetje, dat is niet verboden voor zover ik weet (heb er zelf ook op concours mee gereden, nooit wat van gehoord Haha!)

Ik had er overigens geen speciaal riempje voor maar gewoon een sperriem voor gebruikt Haha!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:27

Mariek87 schreef:
)

Ik had er overigens geen speciaal riempje voor maar gewoon een sperriem voor gebruikt Haha!


Dat gebruik ik ook. Goedkoop en net zo makkelijk

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:29

Ik geloof dat zelfs Ulla Salzgeber nog met bokriempje rijdt. Dus.... Als het op dit niveau nog toegestaan is, zal het in de basis zeker ook nog wel mogen. Knipoog

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:59

Mariek87 schreef:
Ik weet niet wat je precies bedoeld met een bokriempje, maar als je zo'n 'ding' bedoelt dat vooraan het zadel vastzit, van ringetje naar ringetje, dat is niet verboden voor zover ik weet (heb er zelf ook op concours mee gereden, nooit wat van gehoord Haha!)

Ik had er overigens geen speciaal riempje voor maar gewoon een sperriem voor gebruikt Haha!


Precies die bedoel ik
Ik heb geloof ik Tineke bartels er ook wel eens mee zien rijden, maar ik wist niet of het ook ergens in de regelementen stond Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 00:23

ik heb het bij annebel ook een keer met een wedtsrijd omgehad, heb er niets over gehoord dat het niet mocht.

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:30

Mag ik vragen waarvoor je dit zou gebruiken? Is het omdat je paard soms wat gek kan doen of is het voor de gangen beter te kunnen uitzitten? In het eerste geval dan vind ik dat zoiets wel kan op wedstrijden, maar in het tweede geval eigenlijk niet. Want dan kan iedereen dit gaan doen en is het net als een slof "een hulpstuk"!

Montana: L1

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:41

Als het is om je even vast te pakken als het paard een gekke sprong maakt, dan mag het maar het mag volgens mij niet om je gangen beter uit te zetten.. Maar op WD is er een heel topic oveer geweest effe op de zoek machine kijken Haha!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:53

denk wel dat het mag, als ik met m`n zus mee ga dan zijn er ook nog weleens kleine kinderen die dat ook gebruiken dus ik denk wel dat het mag

Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:05


Nulla tenaci invia est via

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:22

Het riempje mag er wel aanzitten je mag het in je preof alleen niet gebruiken. Ja oke als je paard de hele bak door vliegt wel maar het is verboden om jezelf op welke manier dan ook extra aan je paard te bevestigen. Dus je mag het bijvoorbelled met doorzitten niet vastpakken om beter te kunnen zitten.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:44

d
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:54

Janna, FEI reglement en het gewone KNHS regelement zijn niet altijd hetzelfde.
Maar idd. daar reden er een aantal mee en hier in Nederland mag het ook gewoon!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:03

Bedankt allemaal!!!

Ik wil hem dan inderdaad gaan gebruiken voor het geval mijn paard het in z'n bol krijgt, qua gangen uitzitten heb ik er nog niet zo veel aan, in de B is dat nog niet echt van toepassing Knipoog Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:46

Volgens mij heb ik toen iets van 6 euro uitgegeven aan een boktriempje, ze zijn niet zo duur, vond het alleen een onding maargoed

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:00

Heh heb ook gewoon een speriempje, werkt net zo goed! En was (bijna) gratis!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:05

Ik heb hem vandaag gekocht, hij was idd "maar" 6,95......
Ik heb één teugel erdoor gehaald, als ik er nu afval kan hij iig niet verstrikt raken in de teugels Tong uitsteken Ik heb vanmiddag gereden en het ging super, ik denk dat hij nog moe was van gister en ik heb het riempje dus niet nodig gehad Schijnheilig Haha!

Het is wel fijn om te weten dat je altijd een extra houvast hebt, nu durf je ook eens door te drukken/grenzen te zoeken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boemel, Trendiction en 25 bezoekers