rijlaarzen!! k haat ze!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

rijlaarzen!! k haat ze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:10

wie weet hoe je t makkelijkst je hakken omlaag kan houden en uitdrukken met rijlaarzen?
heb wedstrijd zondag en moet met rijlaarzen rijden. maar ik haat ze zo Scheve mond
ik krijg pijn aan mijn enkels met rijlaarzen.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:15

Beugels niet te kort, dan krijg ik namelijk ook veel pijn.
En ik zag dat jij ook met een holle rug sit en ik heb dat ook en kan dan moeilijk mijn hakken uitdrukken.
Probeer je rug bol te maken en goed te zitten in het zadel. EN dan hakken uitdrukken.
Maar vooral dus niet de beugels te kort.
En je laarzen pas aandoen als je gaat rijden en niet daarvoor al en dan gelijk uitdoen.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:42

bij mij ging dat eigenlijk vanzelf Scheve mond
ok, mijn lesgeefster zei t wel een uur lang, misschien dat dat helpt, wanneer iemand t de hele tijd tegen je zegt?!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:46

Misschien toch wat vaker eventjes met laarzen rijden om er wat meer aan te wennen?
Heb je nu natuurlijk niks aan maar misschien voor de volgende keer!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:26

Ik zou gewoonnu zo veel mogelijk met laarzen gaan rijden, of lopen (Hond uitlaten Tong uitsteken) Je bent waarschijnlijk de bewegingsvrijheid van chaps gewend, die heb je met laarze niet. Moet je gewoon weer even aan wennen, en wennen doe je door het veel te doen, dus veel te dragen Lachen
Succes met je wedstrijd

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:55

Idd, wat meer met laarzen gaan rijden, zodat je er aan gaat wennen, dat is voor jezelf ook het fijnst zodat je met een wedstrijd ook lekkerder kan gaan rijden, en je dus ook kan werken aan je houding met laarzen Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:17

Hier nog iemand die laarzen haat!
Ik heb vanmiddag weer gereden met mijn laarzen, maar volgens mij zijn ze echt van een rotslechte kwaliteit. Ik voel niet eens mijn paard Verward De binnenkant is zo hard leer, dat mijn paard zelfs niet voelt als ik been geef. met als gevolg dat ik een schop moet geven. Ziet er wel fantastisch uit vermoed ik Boos!
Ik rij duizend keer liever met mijn leren chaps en korte laarsjes.
10 oktober heb ik ook wedstrijd, en moet dan ook met laarzen rijden; wat een ondingen Boos! Ik denk dat ik voor die wedstrijd nog nieuwe ga kopen, met een rits in zodat ik er tenminste in geraak, en met aan de binnenkant zacht leder...
veel succes om met je laarzen te rijden! (heb ik ook nodig Haha! )
xxx

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:25

Ja ik vind het ook vreselijke ondingen Boos!
Vooral als ik naar het bos ga rijdt ik altijd wat korter en dan gaat me laars aan de voorkant een beetje knikken en na een tijdje doet het afschuwelijk pijn.
Dus buitenritten gaan voortaan met chaps maar als ik dresuur oefen vind ik laarzen wel fijner ik heb dan meer grip op het zadel marja fijn zitten ze nog steeds niet.
Marja ik vind rijlaarzen wel 100x mooier staan dan chaps!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:27

wat dacht je van.... rubberen laarzen? leren zijn soms ondingen ja, maar rubberen zijn nog wel te doen Lachen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:28

Dat is ook al te zien welke chaps he.. Ik heb korte leren rijlaarsjes, en daarboven leren chaps, lijken net rijlaarzen. En mooier zelfs vind ik, omdat ze mooi aan het been aansluiten.
Maar die suède lappen die ze ook chaps noemen, dat ziet er idd niet zo mooi uit
xxx