Vanaf wanneer hoedje ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Vanaf wanneer hoedje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 14:06

Een vraag die al heel lang aan mijn geweten knaagt. Haha!
Wat wilt de jury ?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:53

Ik ben geen jury, maar ik weet wel dat ik het pas vanaf de Z1 en op zijn vroegst de M2 gepast vind. Eerder vind ik het echt niet kunnen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:57

Ik ben ook geen jury maar vind wel dat je een hoedje moet verdienen Knipoog

Rond de M/Z ofzo. Tis wel heel netjes een hoedje. En ieder moet het natuurlijk voor zich weten. Maar ik zelf zou het niet eerder doen als M/Z

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:16

Ik ben ook geen jury maar mijn instructrice wel, ik ga vaak mee om te schrijven.
Haar maakt het niet uit of je in de B of Z met een hoedje rijd, maar hier in de regio rijden zowieso veel mensen in lagere klassen met een hoedje.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:27

Ook ik ben geen jury... Maar om toch op je vraag in te gaan: ik denk dat het heel erg regio-bepaald is of een hoedje wel of niet gepast is in een bepaalde klasse. Ik kom zelf uit regio Haarlem (ongeveer dezelfde regio als Marijke82) en daar is het helemaal niet vreemd als je in de B met een hoedje rijdt. Ik heb wel gehoord dat je raar aangekeken wordt als je in delen buiten de Randstad met een hoedje aan komt zetten in de lagere klassen...

Ik ben zelf in de (oude) L met een hoedje gaan rijden en ik heb hier nooit een opmerking van een jury over gekregen. Ook stalgenoten die nu in de B/L rijden krijgen hier geen aftrek voor.

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:45

ik vind dat je een hoedje moet verdienen, zelf rij in M2 bij de pony's en heb nu een hoedje besteld. maar ik snap niet dat je bij de paarden al zo vroeg met hoedje mag rijden en bij de pony's niet.. maar jah als ik bij de paarden zat zou ik gewoon pas in het Z een hoedje dragen. zelf vind ik het mooiste om dat in hetZ te doen

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:59

Het hangt er van af in welke regio je woont. In de Randstad is het een kwestie van: ik vind het mooi, dus ik doe wat ik wil.

In het Noorden (en volgens mij ook het Zuiden) is het een erecode om alleen in de Z met een hoedje te gaan rijden. Lager dan de Z is ongepast en er is ook niemand die het doet, het is gewoon een ongeschreven regel.

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:18

Ik rijd nu M2. Met een beetje geluk start ik volgend jaar Z. Ik weet niet of ik dan met een hoedje ga rijden. Waarom mag je dan eigenlijk met een hoedje rijden? Dat is toch veel minder veilig dan een cap? Net of mensen die Z rijden nooit van hun paard vallen! (Het ziet er wel mooi uit natuurlijk)

'Een winnaar wordt hij, die goed kan verliezen. Die lacht om zijn tranen en nog harder werkt' - De Dijk

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:54

Hier zijn al veel topics over geweest, maar ik zou zeggen vanaf de Z met hoedje (paarden & pony's!)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:02

Zeker niet eerder dan de Z1 .

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:15

Absoluut vanaf de Z1.

^&+ 20 mei 2016

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:59

Ja mee eens Z1 Slim

...

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:01

Ik ben wel jury en heb er geen problemen mee als mensen met een hoedje rijden.
MAAR ben het zeker ook eens, vanaf de Z.
Soms zie je zulke klunsen met een hoedje... dat hoort gewoon niet!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:02

Toen ik nog in het zuiden reed, was er een meisje van mijn club die met twee pony's startte. Een Z2 en een M. Dan deed ze voor die in het M speciaal een cap op. In klasses lager dan het Z1 werd NOOIT met hoedje gereden.

whatever will be, will be

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:22

Ik ben geen jury maar in het reglement staat dat ponyruiters alleen vanaf de Z1 met een hoedje mogen starten. Dus ze mogen niet in de B,L of M met hoed starten. Bij de paarden wel. (Blz 37 van het dressuur-reglement.)

...

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 06:13

gewoon vanaf de Z1 (k rij zelf dan wel met cap maargoed, das gewoon omdat ik het niet mooi vind staan bij mij)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 06:23

vanaf het Z1 *LOL* Ik zag afgelopen zondag in Gorssel tijdens een sgw iemand in het B al met een hoedje rijden, Dat vind ik normaal al Lips are sealed maar in een sgw al helemaal

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:07

Onzin allemaal, ik start altijd met een hoedje. Toen ik jaren geleden voor het eerst Z werd heb ik een hoedje van mijn ouders gekregen en sinds die tijd rij ik alle concoursen met hoedje, ook in de L (als je zo-en-zoveel keer Z bent geweest mag je geen B meer starten). Dat sommigen me dan een kakker ofzo vinden maakt me niks uit. Ik vind dat ik dat hoedje verdiend heb en daarom vind ik dus ook dat ik er in de "lagere" klassen mee mag rijden. En ik vind het gewoon erg mooi !!

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:10

Mooi vind ik het ook, ik heb er ook een (en verdiend, ben ook Z geweest) en toch rijd ik er nu niet mee. Maar ieder zijn keuze. Als oud NB-er is een hoedje voor het Z voor mij not done, heeft overigens niets met kak te maken. Maar op een sgw vind ik het echt raar *LOL*

Onzin vind ik trouwens onzin, jij hebt recht op jouw mening (hoedje is mooi en het mag dus doe ik het) en ik op de mijne (je draagt alleen in het Z een hoedje).

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:41

Ik rijd nu mijn hengst in het M2 en mijn ruin mag naar de M1 maar ik start pas met een hoedje als ik naar de Z1 mag! Vind het dan wel iets dat je verdiend hebt. Ik heb al wel eventjes gekeken naar verschillende hoedjes en het staat wel erg chique. Maar ik rijd de M1 en M2 lekker uit met mijn capje en zodra ik met mijn hengst naar de Z1 mag koop ik een hoedje, niet eerder.
Ik heb er trouwens ook geen moeite mee hoor als ik iemand in de B en de L met een hoedje zie rijden maar als er dan een echte slechte chauffeur tussen zit dan ziet dat er wel meteen zielig uit.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:49

Ik vind ook vanaf het Z. Ik rijd gewoon met een helm, het is misschien wel minder chique. Maar ik ben het met Zwelgje eens.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:18

fresco schreef:
Soms zie je zulke klunsen met een hoedje... dat hoort gewoon niet!


Helemaal mee eens. Als er dan toch een B of L ruiter met een hoedje rijdt, dan verwacht je (vind ik) ook gelijk een mooiere proef dan van iemand met een cap. Als diegene dan dus een "slechte" proef rijdt heeft diegene het hoedje dus zeker niet verdiend

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:41

Staat mooi !!! Het is toch geen modeshow, maar de veiligheid is toch het belangrijkste. Als je al met een JONG paard in de L start, die nog best eens een rare bokkesprong kan maken (want zo is het meestal toch ?)Is het veel belangrijker dat je denkt aan de veiligheid en niet gaat voor het plaatje. Ik zie ze wel eens rijden met dat mooie hoedje. Vervolgens vliegen ze van het paard en dan doet dat hoedje NIKS hoor ! En zeg niet mij als ervaren voor de zoveelste keer al Z gestarte combinatie overkomt dat niet, want je hoeft maar een keer het verkeerde paard of moment te treffen en dan heb je spijt dat je je hoedje hebt opgezet en niet een degelijke cap.

***Een ruiter/amazone die een klasse paard heeft ter compensatie van zijn/haar eigen tekortkomingen, komt op den duur met elk paard in dezelfde problemen!***
En daar waar de kennis van de ruiter ophoud, begint zijn grofheid....

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:53

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten maar, ik denk dat je met en hoedje wel meer verwachtingen schept, des te klunziger het is als je deze verwachtingen niet bevestigd. Knipoog

Bij de fjordsport wedstrijden (idd alleen voor fjorden) mag er helemaal niet meer met hoedje gereden worden, ook niet in het Z. Dit is vanwege de veiligheid

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:54

Zwelgje schreef:
Ik rijd nu mijn hengst in het M2 en mijn ruin mag naar de M1 maar ik start pas met een hoedje als ik naar de Z1 mag! Vind het dan wel iets dat je verdiend hebt. Ik heb al wel eventjes gekeken naar verschillende hoedjes en het staat wel erg chique. Maar ik rijd de M1 en M2 lekker uit met mijn capje en zodra ik met mijn hengst naar de Z1 mag koop ik een hoedje, niet eerder.
Ik heb er trouwens ook geen moeite mee hoor als ik iemand in de B en de L met een hoedje zie rijden maar als er dan een echte slechte chauffeur tussen zit dan ziet dat er wel meteen zielig uit.

Hier ben ik het helemaal mee eens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers