Hengstenshow I.H.W.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Hengstenshow I.H.W.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 11:58

Gisteravond hadden we een show georganiseerd voor de I.H.W. en de E.S.-hengsten. Daarbij kwamen er nog een aantal andere rassen.
Het begon om half 7 met de bonte hengst James Bont. Deze hengst moest als eerste want hij werd later die avond nog in Tolbert verwacht op de bonte paarden veiling. De hengsten die aanwezig waren:
Le Melar (Melizar x Levantijn)
Herbert (Herold x Orlando Marienhoj)
James Bont (Unitas x Zakerno)
Welcome Runner (Welcome Ippe x Roncalli XX)
Biret (Glockner x Iwerin)
Pim van de Lokkant (Jim van den Oudenbos x Udo van den Houwenberg)
Thorndornpark Prince (Nebo Prince x Derwen Telynor)
Wolling's Dino (Lindeshoeve's Alexander x Downland Fleet Foot)
Elvis (Eichbaum x Lockvogel)
Strofanow (Stromboli x Andermat)
Evanto's Nieuwmoed (Eduard x Baccarat)
Edelfalk (Eendracht x Experiment Monstergard)
Excellenzie (Experiment Monstergard x Senner)
Luctor van Zeelandia (Onno S x Rex)
Tello (Thake x Eitel)
Jannosch (Jantar x Lawin)
Orchard D'avranches (Vita Nova's Golden Boris x Cocky Dundas)
Zorro (Dutch Oil)
In de pauze werd er een politiehondenshow gegeven. Er werden onder andere demonstraties gegeven van een voorwerp bewaken, transport en een verdachte pakken. Ook werden Annika en ik beroofd door de pakwerker. Vervolgens werd er enkele keren geschoten en toen greep de hond de pakwerker weer. Echt heel leuk om zoiets te zien.

Tegen half 10 was de show afgelopen. We zijn toen met onze clubje naar de kantine gegaan. Daar kwamen we ook Annika weer tegen samen met Patrick. Zij moesten wachten tot de andere hengsten naar huis konden. Al met al was het dus een hele gezellige avond.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:48

Klinkt interessant!

foto's??? Haha!


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 15:27

Foto's komen nog. Die zijn door een kennis van ons gemaakt.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:55

Echt jammer dat ik niet kon komen zaterdag.
Er staan een paar leuke namen tussen, zeker van de welshjes. En ik had graag die groningers eens gezien.

Is de hengst Biret de vader van Biretta?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 18:36

Ja dat is de vader van Biretta. Biret heeft voor de kolenwagen gelopen en is al een paar keer hoefbevangen geraakt. Biret heeft een hele beste moederlijn hij is van Bieriozka. Zij moeder is overbekend de hele vrouwelijke moederlijn zorgt voor eenderde van het totale zwaarbloed hengstenbestand in Polen. Zodoende kon hij dus ook na het behalen van de Zware Proef verkocht worden naar het buitenland. Zijn vader is Glockner een van de best fokkende hengsten van Morritzburg en langzamerhand werelwijd bekend als vererver van hele beste paarden. Dus zowel de vader als de moederlijn van Biret kun je blindelings mee fokken op alle bloedlijnen. Geheel oud-Oldenburgs gefokt dus.Het is dus de lijn van Boikot,Wrangel naar Firley dan Fokko dan Furst, Gograf,Gernold,Gerfield,Gerber,Gido, Girello en Wittelsbacher pl.1800.
Glockner,Gletcher,Gabo,Gabler.Gralsritter,Grant,Gruson,Gambo,Girello,Wittelsbacher. Over fokstammen gesproken dus. Kun je je nu voorstellen dat we ontzettend blij met Biretta zijn?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:40

Kan je nu ook voorstellen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt? Haha!

Het lijkt me iig zeker een merrie met fokwaarde. Zuinig op zijn dus...

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:29

Wanneer komen de foto's???
Groetjes van Jessica!!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Elegance_, Fientj, Jintexx, Kashmino, lies_sparkle, maitestar23, Marilu, Mark0919, pluklief, Sting, su72, xDeena_ en 39 bezoekers