Bus rijd gewoon voorbij!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Bus rijd gewoon voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 15:12

Het is me nu in 4 dagen 3 keer overkomen dat ik bij de bushalte op de bus stond te wachten en deze gewoon doorreed! Verward Een keer stond er '70 buiten dienst' op, maar er zaten wel mensen in, dus het lijkt me waarschijnlijk dat die mensen wel naar Leeuwarden gebracht zijn, dan had ik toch ook nog wel meegekund? Verward De bus was nog lang niet vol.
Echt zo irritant, ik loop een kwartier om bij de bushalte te komen, vervolgens rijd de bus me gewoon voorbij, en kan ik weer terug lopen, naar een andere bushalte, waardoor ik dus steeds te laat op school kom.
Ik ga al jaren met deze bus, en dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik ga altijd duidelijk bij de paal staan, maar dan nog komt er langs die halte maar 1 bus, dus als daar iemand staat, ligt het nogal voor de hand, dat die met die bus mee moet, en niet bv met een andere lijn.
Maar goed, ik heb een klacht ingediend bij Noordned, en daar zouden ze nog contact met me over opnemen. Ik ben benieuwd. Rolleyes

(en vanmorgen bracht m'n vriend me naar school, omdat ik het wel had gehad met die bus, maar hij had zich verslapen, waardoor we erg laat weg gingen, en echt door de stad hebben gescheurd met gevaar voor eigen leven. Tong uitsteken Want ik was steeds al te laat, dus ik moest en zou op tijd komen. Tong uitsteken En precies op tijd was ik nog in de les, toen de leerlingenbegeleider binnenkwam om te zeggen dat wegens ziekte van de leerkracht we vandaag vrij hadden. Frusty )


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:13

Nouja, zeg!!!
Wat belachelijk.....Scheve mond
Goed dat je een klacht ingediend hebt!
Ben benieuwd hoe ze zich hieruit redden Knipoog

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:13

Ook al sta je bij de paal, dan nog helpt het als je je hand even duidelijk uitsteekt. Echt goed duidelijk maken dat je mee wilt rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:17

Tja... als je je hand niet opsteekt, dan valt die chauffeur weinig te verwijten denk ik.


Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:19

De chauffeurs zeggen het de laatste tijd ook vaak tegen mensen als ze hun hand niet opstaken of ze dat de volgende keer misschien wel willen doen. Is wat duidelijker.

» Never give up on the things that make you smile..

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:21

Ik merkte het ook een keer op... waren er een stel vrienden uit amersfoort, die wilden de bus pakken... en snapten er ook geen hout van dat ie doorreed... Hand opsteken is hier echt noodzakelijk, anders kan je het vergeten en rijdt de bus zonder pardon door (je zou daar ook gewoon kunnen staan niksen namelijk)
Misschien dat er een randstad- buschauffeur is gekomen op jouw bus en dat ie daarom niet meer stopt?!

Der Ellmauer Dancing Queen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:27

Mijn eerste gedachte is toch, heb je je hand wel opgestoken? Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 15:38

Ik hield m'n buskaart omhoog

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:53

Hahahaha! Dat hebben wij hier ook wel ooit gehad! Vooral de 177 (toen die nog bestond) reed wel eens door!

Daarom steek ik ookaltijd 100m van te voren mijn buskaart omhoog Lachen

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:01

Ik ga eigenlijk nooit met de bus, ja op donderdag naar de praktijklessen, maar dan stappen we op bij het station, daar stoppen de bussen sowieso Haha!

Vervelend zeg! Ik ben benieuwd hoe ze reageren op die klacht Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:03

toen ik nog met de bus ging overkwam mij dit ook wel eens. Ik gelijk bellen en een klacht in dienden. Ik kreeg altijd te horen dat de bus vol was... het was alleen wel zo dat mijn vriendin al in de bus zat en er achterin nog best mensen konden staan...
Ik heb echt zoveel gezeur gehad met bussen dat ik nu lekker de auto neem.... bussen die 5 min te vroeg komen, bussen die niet komen, bussen die doorrijden omdat ze "vol" zitten, bussen die doorrijden omdat ze je niet zien (uiteindelijk is er een lantarenpaal gekomen, maar nog val je in het donker niet op... je moet echt een zaklamp of iets van neon licht meenemen om 's avonds met de bus mee te kunnen)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:04

Echt zo vervelend dat gedoe met die bussen >;)
Ik had ook een keer dat ie niet stopte bij mijn halte, moesten we 10 minuten lopen om weer terug te komen naar de halte waar ik eigenlijk wilde uitstappen, heel vervelend Boos!

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:19

Mja ik had het vrijdag ook! Ik en m'n vriendin stonden op de bus te wachten. Dus ik zie die bus om de hoek heen vliegen (bijna letterlijk). Met zo'n hoge snelheid dat ik dacht dat hij nooit meer op tijd zou kunnen remmen (of even later de bocht uit zou vliegen Tong uitsteken)...
Dus ik steek netjes op tijd m'n hand op, rijdt hij ons gewoon straal voorbij, alsof we niet bestonden. Verward
En ik kan je vertellen, dit is niet grappig als je 's avonds van Zwolle naar Spijkenisse (R'dam) moet met het OV... Scheve mond Daar kan ik nou echt boos over worden!

En ik heb ook nogal regelmatig in Arnhem gehad dat bussen gewoon niet op kwamen dagen. Verward (En je dan was ik gewoon ruim op tijd bij de halte, 5 a 10 minuten van te voren Knipoog) Maar de bussen daar vallen ook ongewoon vaak uit. Heb al tig keer gehad dat ik uit moest stappen en op de volgende bus moest wachten omdat er een kapot ging...

En laat ik nu maar niet meer over de NS beginnen, want dan komt er ECHT geen eind meer aan dit bericht. Tong uitsteken

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:22

Ik stap altijd in en uit bij een halte waar ik nog nooit iemand anders heb gezien. Buschauffeurs kennen deze halte dus ook niet goed en rijden hem regelmatig voorbij (ze stoppen dan wel omdat ik midden op de weg sta te zwaaien of voor politieagentje speel met mn rode knipperding). Ook als ik erin zit gaat het wel eens fout, dan druk ik op het knopje en dan rijden ze er nog straalvoorbij. Ow sorry, ik wist niet dat daar een halte zat......

Don't dream your life, live your dreams!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:29

bij ons is het redelijk goed geregeld
smorgens zijn er 5 bussen, 4 dat tussen 20 voor 8 en 15-10 voor 8 komen, en dan nog een 5 voor 8
die laatste is net zo dat er vele te laat komen, maar ik heb het geluk dat ik dan nog netjes op tijd ben, dus zit die niet zo vol
nu komt het bijna nooit meer voor dat die niet stopt
alleen moet ik wel opletten, de bus is van menen naar roeselare (en omgekeerd)
maar als ik in roeselare vertrek, moet ik de bus nemen via ledegem/dadizele, anders gaat die niet langs beitem (waar ik wooon)
de andere bussen gaan via moorlede (ongeveer 1-2 km te vroeg draait die in Haha!)
dus dan moet ik el opletten maar voor de rest geen probs
zijn het bij jullie ook LIJN-bussen?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:33

Ja, het zijn lijnbussen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:38

cool, zitten we op dezelfde bussen Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:55

Ben ik even blij met mn auto *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 17:08

dutske schreef:
cool, zitten we op dezelfde bussen Haha!


???

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:30

Ik heb het ook wel eens meegemaakt ja...
Ben benieuwd of ze hier iets mee gaan doen... Hoop het wel voor je... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:37

Lindy schreef:
???

Haha!
ik bedoel dat we op dezelfde soort bussen zitten Haha!

Shiloh

Berichten: 19775
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:50

jah vervelend is dat.... heb het 1 keer meegemaakt, maar die bus zat dan ook wel ECHT tjok vol, maar het gemene was dat ik echt in mijn uppie was... 1tje er nog best wel bij had gekunt, en 1 halte verder AL die mensen eruit moesten bij de UVT (universiteit tilburg) ...

maar jah, verder eigenlijk NOOIT klachten gehad met de bus, ik ga zeer regelmatig met de bus naar school, maar echt nooit problemen, hij komt elk kwartier.. het is 3 minuten lopen.. en 25 minuten later stopt hij netjes voor mijn school en is het nog een minuutje lopen... HEERLIJK Haha!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19775
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:50

dutske schreef:
:D
ik bedoel dat we op dezelfde soort bussen zitten Haha!


je zit toch IN een bus? Verward of is dat weer zo'n dialect iets geval Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:30

komt hier ook wel vaak voor, als de bussen vol zitten ofzo laten ze je ook gewoon staan. Maar soms ook dat ze je gewoon laten staan als er nog zat plek is Boos! . ben blij als hier een andere maatschappij is.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:59

Hmm... Ik heb zelf nog nooit gehad dat de bus lang mij heen reed. Maar wel dat hij zo langs andere mensen reed (toen zat ik dus in de bus) De buchafeur zei altijd dat ze hun hand niet opsteken ofzo :S... Maarjah als je dat hebt gedaan....

<3