Terug van vakantie: lekker weer zelf koken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Terug van vakantie: lekker weer zelf koken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 14:17

Klinkt wel raar he, dat je daar zin in kunt hebben Haha!
Maar na twee weken elke avond in een lange rij warmhoudbakken loeren of er wat voor je bij zit, gaat toch vervelen... Helemaal als er 5 van de 7 dagen niks bijzit Scheve mond We zaten op Kreta in een heel groot hotel, met elke avond buffet. Soms hadden ze thema-avonden: Griekse avond, Italiaanse avond, die waren op zich wel aardig. Op andere dagen was het drie keer niks... Doperwten, wortelpuree Verward, gebakken piepers, vis vol graten, vlees dat de ene dag kleddervet is (echt met grote klodders eraan *griezel*) en de volgende dag echt gortdroog.... We kregen na een paar dagen een vragenformulier over het eten. Ik heb erin gezet wat we ervan vonden: gebakk'n piepers met doppertjes en dreug vlees hebb'n we thuus ook... kwaliteit kan flink omhoog, we missen het Griekse eten en verse vis en de bediening is saggerijnig (maar dan in het Engels Knipoog ). Het zal alleen niet geholpen hebben, denk ik Haha!

Waarom dit zo tegenviel:
Twee jaar geleden zaten we in een soortgelijk hotel op Gran Canaria, maar daar was elke dag verse vis en super vlees, beide werden ter plekke voor je gebakken. Ook elke dag enkele Canarische specialiteiten of iets anders bijzonders en een leuk assoriment aan (vers!) exotisch fruit: ananas, vier soorten meloen, kiwi, druiven, lichees, druiven, Canarische zoete banaantjes en twee of drie dingen die ik echt nog nooit gezien had Lachen
Hier moesten we het doen met appels, bananen, druiven en watermeloen. En je raadt het al: die hebben we thuis ook Knipoog En bovendien moest er nog een behoorlijk bedrag voor neergelegd worden ook.... Scheve mond

Maandag ga ik m'n auto volgooien bij de Jumbo en dan ga ik weer maken wat ík lekker vind Haha! De nieuwe Tip Culinair lag ook weer in de bus *LOL*
En de volgende vakantie wordt er waarschijnlijk eentje in een apartement met keuken. Veel goedkoper, kan ik me uitleven en als ik toch geen zin heb om te koken, gaan we uit eten en kan ik ook precies aanwijzen wat ik wil Lachen Mèn, we zijn echt verwende etterbakken.... Haha! Cool

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:54

Ik vind dat absoluut niet raar klinken Elles...

Op vakantie kan het eten dan nog zo heerlijk zijn, na een tijdje gaat het mij vervelen (lees: op het einde van de vakantie) en begin ik te verlangen naar de gewone vertrouwde kost van thuis...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:42

Ja ik ken het ook hoor!!
In Turkije had ik precies hetzelfde, zat ook nooit wat lekkers voor mij bij!

En dan ben ik idd weer blij als ik mijn eigen groente kan koken Vingers aflikken