[AR] Wat is een goede prijs voor enkelspantuig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

[AR] Wat is een goede prijs voor enkelspantuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:24

Ik heb op commercieel een advertentie staan [EA-TK] Zware kwaliteit lederen enkelspantuig aangezien ik mijn betuigde pony heb verkocht.

Nu heb ik n.a.v. de vraag van Roosje84 een beetje zitten shoppen in de andere advertenties op internet, maar de prijzen verschillen erg veel en verstand van tuig heb ik ook al niet .
Ik weet dat ik een goede, zware kwaliteit tuig (leer) heb en het is in prima conditie. Uiteraard is het tuig compleet. Het ziet er ook chique uit.

Kan iemand mij wellicht een indicatie van de prijs geven?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:07

Weet je nog wat je er zelf voor hebt betaald?
Hoe oud is het is?
Hoe vaak is het gebruikt?
Is het leer met nylon verstevigd?
Weet je het merk?
Zitten er zwakke plekken in het leer?

Allemaal punten die je mee kunt nemen in het bepalen van de prijs...

Een merkloos tuig zal nieuw zo rond de 300 euro zitten schat ik, een Ideal standaardtuig zit nieuw zo rond de 600 euro, en de echte goede merktuigen zitten nieuw nog een heel stukje hoger...

Dus voor een gebruikt merkloos tuig kun je zo'n 150 tot 200 euro vragen misschien... Verward
(gokje Haha! )

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 21:58

Blond Ik heb het vorig jaar kado gehad van mijn vriend, dus weet er weinig vanaf. Ik weet dat het speciaal voor het paard van de vorige eigenaresse is gemaakt (dus kreeg het als tweedehands).
Nylonversteviging zou denk ik aan de binnenkant moeten zitten en voelbaar moeten zijn? Dan geen nylon Haha! .
Het tuig is geheel gecontroleerd door zadelmaker en in prima conditie, geen zwakke plekken dus.
Merkje kan ik -net als op een 'normaal' hoofdstel- op de zijkant van het hoofdstel vinden? Niets van gezien...

Ik rijd morgen denk ik eens langs de zadelmaker, als hij er is, wie weet kan hij wat zinnigere informatie over (de kwaliteit van) dit tuig geven, dan ik je kan melden.

Ik zal ook nog eens een foto zoeken waarop mijn paard het deels op heeft, wie weet helpt het. Toch maar eens een digitale camera gaan kopen, veel makkelijker bij dit soort zaken!

PS @ Nouvel: ik begrijp dat het van jouw kant een gokje is, gezien de beperkte info die ik je kan geven en het gebrek aan foto. Thanks voor je hulp in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 14-09-04 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:00

Goed plan om langs de zadelmaker te rijden, die weet wat hij in handen heeft en wat zoiets op mag brengen.

laat je het even weten?
ik ben wel benieuwd! *LOL*

enne... toch maar een digi kopen, ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet eigenlijk! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:57

Ik denk dat het heel moeilijk te zeggen is, als je er verder zo weinig over weet. Je kan voor 200 euro een nieuw tuig kopen, maar ook voor 800 euro.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:51

Citaat:
maar ook voor 800 euro


En nog een stukkie meer ...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:27

MoniqueT schreef:
En nog een stukkie meer ...


Haha!

maar dat zijn wel mooiste... Vingers aflikken

voor mij nog even sparen dus...

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:40

Nou, nog eens even goed gekeken, maar kan geen merkje vinden.
Ook geen nylonversteviging gevonden, alles is verstevigd doordat het dubbeldik aan elkaar gestikt leer is. Vandaar dat het tuig ook zware kwaliteit is Knipoog

Bijgaand nog 2 foto's met een deel van het tuig, voor zover dat helpt.
Afbeelding
Afbeelding
Er zit dus nog zo'n heel stevig 'borststuk' bij, een broek en strengen. Weet niet of ik wat ben vergeten te noemen, maar ik weet zeker dat het tuig compleet is.
Van het weekend ga ik op jacht naar een goede digitale camera, zodat ik jullie een duidelijker beeld kan geven.

Of zijn er wellicht Bokkers in Rotterdam of Roosendaal die hier een verstandige blik op kunnen werpen?! Dan kan ik het wel live komen laten zien .

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:08

Het ziet er zo wel netjes uit. Zit er geen neusriem aan het hoofdstel?
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar het borsttuig...

Ben je al bij een tuigmaker geweest??

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:48

N.a.v. een bezoekje van een zeer fanatiek menner is dit het oordeel:
Het tuig is van goede kwaliteit en best luxe. Naar het merk moet ik nog maar eens zoeken, want kan overal op het tuig staan, vertelde hij me. Ik had alleen op het hoofdstel gekeken Blond .

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:50

Nouvel schreef:
Het ziet er zo wel netjes uit. Zit er geen neusriem aan het hoofdstel? Ik ben inderdaad wel benieuwd naar het borsttuig... Ben je al bij een tuigmaker geweest??

Nee, ik heb geen neusriem. Zou dat wel het geval moeten zijn, of kan het zo horen? Ik ben nog niet naar de tuigmaker geweest, maar zoals je hierboven kan lezen, ben ik al wel weer wat verder met de beoordeling van het tuig.