kl*te hoefsmid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

kl*te hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 17:44

Gisteren is de hoefsmid op stal geweest en Shelby is ook gedaan,was ook wel nodig hij heeft geen ijzers dus er waren wat stukjes af.

Shelby staat sinds ongeveer Maart 2004 op deze stal en de hoefsmid heeft hem voor de 3e keer bekapt. 1e keer was hij 2 weken kreupel en hebben we een notitie gemaakt dat hij niet te kort gekapt moet worden. de 2e keer netjes gekapt en niet kreupel.
Haal ik hem gisteren van stal,kijk naar zijn hoeven en zeg al tegen iemand van stal: zijn hoeven zijn wel erug kort!!! Omdat het regende had ik mezelf voorgenomen om te gaan longeren. Ik loop naar de bak en en dat ging al niet zoals het hoort...Laat hem wat stappen aan de longeerlijn en hij loopt zo krom als een hoepel!!!! Klein drafje maakte weinig verschil en ook op de andere hand geen verschil. Heb hem even laten stappen en toen een lekkere borstel beurt gegeven en een xtra wortel,vond het zo zielig!!! heb weer een notitie gemaakt )met koeieletters) voor de volgende keer en de eigenaresse van Shelby wacht het nog 1x af en anders een andere hoefsmid!!!

Ga zo ff met hem wandelen,is ook goed voor mezelf verrek namelijk van de rugpijn. morgen om 8 uur naar de dokter...rijden kunnen we dus allebei niet!!!

Jareina rust op de eeuwige groene weide


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:28

Das idd vervelend, vooral als het bekend is! Maar is het aan de hoefsmid wel duidelijk doorgegeven?? Ik kan me voorstellen dat de hoefsmid dat echt niet allemaal onthoud, wie hij nou hoe moet bekappen. Ik zou het voortaan gewoon elke keer ff melden. Zo'n hoefsmid heeft 100-en klanten!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:33

oei...Daarom ben ik er ook altijd bij, als de hoefsmid komt!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:44

Bij ons komt de hoefsmid door de week en dat moet ik gewoon werken, eigenaresse probeerd er de volgende x bij te zijn...Het stond op het lijstje met namen erbij dat hij niet te kort moest. en dan erbij zn voorhoeven zijn ook nog wat ongelijk gedaan. Maar net ff gewandeld met hem,dacht dat het voor mn rug ook wel goed zou zijn maar nu kan ik niet eens meer bukken!!! Morgen echt naar de dokter dus

Jareina rust op de eeuwige groene weide

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:40

Gewoon een andere hoefsmid bellen volgende keer, een (goede) hoefsmid kan toch ongeveer wel zien tot hoever hij kan gaan?

Ook zeker nu hij de voorhoeven nog ongelijk bekapt heeft ook.

Bij die van mij voelt hij altijd hoe dik de zool nog is en of het gevoelig wordt.

luuntje

Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:55

Klinkt niet echt lekker allemaal.
Het is misschien handig om elke keer als de hoefsmid langs komt even te zeggen dat hij niet te kort mag bekappen.
Enne voor jezelf. Pas je een beetje op met je rug. Wel naar de dokter gaan hoor.

[o]

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:21

wat vervelend zeg...

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:57

Ben vanmorgen voor de zoveelste keer naar de dokter geweest voor mijn rug... (heb al meerdere keren fysiotherapiegehad en ook mensendiektherapie, ben zelfs bij een paranormaalgeneezer geweest en slik regelmatig pijnstillers)
Ik wilde er eigenlik fotos van laten maken deze keer maar dat heeft volges de dokter geen zin,rugpijn is chronish...
ik mag nu lekker weer naar fysio,moet me maandag om 8.00 uur melde

Meestal is wandelen goed voor je rug en nu dus ook voor Shelby!!! We zijn gewoon met zn tweeen kreupel hahaha

oja ik was aan het twijfelen of ik mee deed aan een wedstrijd (geen officele) ivm de slecht voorbene van Shelby, ik doe dus niet mee!!! daar is geen twijfel meer over mogelijk wedstrijd is nl 26 september...best wel jammer maar ja

Jareina rust op de eeuwige groene weide


Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:26

idd echt storend!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Maanon_, maxie, onpaard en 32 bezoekers