update flippie (peesblessure)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

update flippie (peesblessure)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:15

Hallo allemaal,

Zoals gezegd heb ik vanochtend de dierenarts gebeldt om te vragen hoe hij erover denkt. Mijn paard staat inmiddels 8 maanden stil en is nog helemaal niks vooruit gegaan maar wordt wel met de dag gekker.
En wat ik kreeg te horen vond ik iets minder, maar weet wel waar ik aan toe ben. Ik moet flip nu twee weken rustig wat aan het werk zetten. Dat mag gewoon onder het zadel. Aan het werk zetten houdt in een beetje stappen en draven. Veel rechte lijnen. Gewoon lekker rustig aan dus. Na die twee weken moet ik de dierenarts weer bellen om een afspraak te maken voor een echo en dan wordt er besloten of dat hij weer aan het werk mag of dat het gewoon weg helemaal afgelopen is Huilen Huilen ....
Dit worden voor mij twee erg vervelende weken ....

Ik hou jullie op de hoogte...

groetjes.....

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen



rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:21

Jeetje dat is niet niks
Ik wens je heel veel sterkte en zal heel hard voor je duimen

Rona, Linanda en Oackly

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:37

Jeetje Rilana, dat is balen! Ik hoop voor je dat het de komende twee weken langzaam beter zal gaan, doe maar goed rustig aan hoor!
Ik ga voor je duimen dat je goed nieuws krijgt over 2 weken, je hebt nu wel genoeg ellende achter de rug Ach gut

Heel veel sterkte!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:42

Dat zijn inderdaad spannende weken, Rilana! Ik zal voor jullie duimen hoor! Ach gut
Maar ik ben positief ingesteld en ga er vanuit dat het gewoon goed komt met stoere Flip. Moet jij ook doen hoor!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:49

Dat worden zeker spannende weken. Ik zal voor je duimen. Heel veel succes.

[o]

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:28

Ik leef erg met je mee want ik weet zelf uit ervaring hoe spannend die eerste weken weer zijn!
Maar het is iig beter om erop te zitten dan ernaast, toch? Positief blijven, dat helpt.

Bessy, Neala, Hazel

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:02

Vorig jaar heb ik precies hetzelfde meegemaakt als jij. De afloop bij mijn paard was niet gunstig.
Ik weet hoe je je voelt en wens je ongelooflijk veel sterkte toe.


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:45

Aggus wat vervelend voor jullie.Ik hoop dat het na de twee weken beter gaat.Ik wens je ook veel sterkte.

Bart..we zullen je missen r.i.p

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:02

Nou ik heb er vandaag dan voor het eerst opgezeten. Hij was wonderbaarlijk rustig voor zijn doen. Het voelde erg goed om er weer op te zitten maar toch ook wel met een raar gevoel... Ik heb er 15 min. op gezeten. beetje gestapt en een rondje gedraafd met een lange teugel en afentoe wat nagevelijk gevraagd... helaas was na het rijden zijn pees een beetje warm en dik....Boos!
Ik zie het dus niet zo gunstig in. IK HOOP ZO DAT ALLES GOED KOMT!!!!!!!! dit zal mijn tweede paard worden in een jaar tijd. Met die andere had ik veel moeite om hem weg te brengen maar als ik deze weg moet brengen dan zal het zekers niet goed gaan.. 7 jaar lief en leed .....

we zullen moeten afwachten...

groetjes

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:54

Ik heb ook een paard gehad met een peesblessure.Het is wel goed gekomen alleen voor echt dressuur te rijden niet in het bos rijden was geen enkel probleem.Ik ben nu ook altijd bang dat mijn nieuw paard ook een peesblessure krijgt.

PattyS
Berichten: 157
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:09

We duimen met z'n allen dat het goed komt. Geniet in ieder geval van weer op z'n rug zitten! En Flip zal in ieder geval een stuk blijer zijn nu hij ook weer een heel klein beetje mee mag doen.

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 09:45

gisteren er weer op gezeten. Het was opstappen en wegrijden, zo gaaf!!!! Hij was erg lief en vond het ook erg leuk om aan het,werk, te zijn. En waar ik al wel bang voor was is dat er dus precies hetzelfde gebeurt als 8 maanden geleden. Tijdens het rijden is er niks aan de hand. Niet kreupel geen dikke benen. Maar zodra je hem op stal zet zie je zijn been dik worden en wordt hij warm. Uiteindelijk wordt hij wel weer iets dunner. zucht........ Ik weet het ook niet.....

Ik ga zo wie zo maar lekker genieten van deze twee(misschien wel de laatste twee) weken....
Ik hou jullie op de hoogte!

groetjes..

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:51

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben nu drie maanden aan het stappen met een zeer ernstige peesblessure en moet over twee weken terug naar Utrecht voor een scan. Als er geen vooruitgang in zit komt het er waarschijnlijk ook niet meer en is ze in elk geval niet meer geschikt als rijpaard. Ik heb nu dus al slapeloze nachten en haal de meest erge scenario's in mijn hoofd.
Hoop voor ons allebei dat het goed gaat komen.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 15:38

ik weet wat je nu mee maakt! Ik hoop ook dat het voor jou allemaal goed komt!!!!

Heel veel sterkte!!

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:44

Heel veel sterkte!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers