Select stallenbouw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Select stallenbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:14

Ik heb dus nu een hele serie offertes aangevraagd en dit bedrijf uit Grave komt verreweg als goedkoopste uit de bus.

Wie heeft ervaring met deze stallenbouwer en hoe is de duurzaamheid?
De binnenkant wordt van betonplex en de buitenkant van rabatdelen hout.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:20

Laatst was bij de kat in de zak een heel dossier over de Stallenman BV en stalleman BV. Zij kwamen afspraken niet na. Een vrouw had een stal die lekte, en die kwamen ze niet meer maken. Nu zou een van de bedrijven falliet zijn, en werken nu onder een andere naam. Ik weet niet of dit Select stallenbouw was. Weet iemand op bokt hoe deze precies heette?
Voordat Fitz 'erintrapt"!


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:26

Dit is volgens mij idd het bedrijf wat voorheen de stallenman heette.
Ik heb daar zelf mijn stallen vandaan en ben er zeer tevreden over. Dat was nog uit de tijd dat het de stallenman heette.
Neem aan dat er kwalitatief niet veel veranderd zal zijn. Bedrifj heeft onder een andere naam een doorstart gemaakt.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:52

Misschien een vreemde redenatie. Maar meestal ga ik voor dit soort dingen niet naar de goedkoopste aanbieder. Beton en hout is in aankoop voor een aannemer gelijk, verschil zit hem vaak in de afwerking en duurzaamheid. Bij de goedkoopste kan je op je vingers natellen dat de afwerking en duurzaamheid niet super zijn. Je kunt nou eenmaal voor een prijs van een Fiat Panda niet de kwaliteiten verwachten van een Volkswagen Golf. Neem aan dat je graag lang gebruik wilt maken van je stallen, toch? En er niet al teveel problemen mee krijgt.

Nog iets, soms kan het handig zijn om goed na te vragen naar de lijst van werkzaamheden die ze NIET uitvoeren. Dan kan je soms ook het prijsverschil verklaren, dan blijkt soms dat de goedkoopste niet de fundering doen (als voorbeeld).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:57

Net wat Pascha zegt. Daar heb ik een vreemd verhaal over gehoord. Niet doen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:06

Ook hier: twijfels bij het horen van de naam.
Niet doen dus!


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 14:13

Bedenk wel dat Kat in de Zak het verhaal maar van 1 kant belicht, nl. de consument die zich bedonderd voelt.
Bovendien zijn dit herhalingen van de afleveringen dus dit kan zelfs tot 2 jaar geleden zijn opgenomen.
Anyway, ik ga eerst eens in de buurt kijken bij mensen die van hen stallen hebben staan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:16

Misschien dat erbij Opgelicht (programma van de Tros) hierover wat bekend is. Volgens mij is het adres http://www.opgelicht.nl
Deze behandelen veel oplichtingszaken met een gedegen onderzoek en confrontaties.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:23

Fitzroy schreef:
Bedenk wel dat Kat in de Zak het verhaal maar van 1 kant belicht, nl. de consument die zich bedonderd voelt.


Bij die aflevering waren ook de mensen van de stalbouwer betrokken. Voor de camera hadden ze belooft alle problemen te verhelpen, maar dat hebben ze dus niet gedaan. Verder stappen ze over van de ene BV naar de andere BV waardoor aansprakelijkheid vervalt.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:45

Die van "kat in de zak" was idd De Stallenman. Ik heb die stal met eigen ogen gezien (dit speelde circa 2 jaar terug in Rockanje) en het was echt een regelrechte ramp, er moest eigenlijk gewoon opnieuw een stal neergezet worden. Maarja, de firma was failliet...... dag centjes..... en die mevrouw zit met een spliksplinternieuw bouwval.

Deze mensen kunnen natuurlijk onder welke naam dan ook weer vrolijk opnieuw beginnen. Ik zou als ik stallen moest laten plaatsen gewoon om referenties vragen van stallen door hun gebouwd, die al minstens 5 jaar staan, en daar ook gaan kijken en aan de mensen vragen of alles is gegaan zoals het hoort en je hebt gelijk een idee over de duurzaamheid.

Kunnen ze je die referenties niet geven...... laat maar zitten dan.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:46

Er waren meerdere die niet blij waren met de stallen, dus niet een klacht, meerdere!! Deuren sloten slecht, uitvoering niet zoals op tekening, sluitingen niet optimaal, bij regen waren de stallen binnen drijfnat, geen dichting tussen dak en muur (geen probleem als je optimale ventilatie wil:) ). Ze schijnen diverse BV's en NV's te hebben. Als je klaagt is het bedrijf die de stal heeft gebouwd ineens failliet. Het nieuwe bedrijf neemt de schade dan niet meer over, wat dus ook het probleem was in het tv-programma.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:48

select bestaat dacht ik al vrij lang
, als het goed is is dit niet dezelfde als de stallenman

maar idd, referenties vragen is een goed idee
bij iedere fabrikant trouwens

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 14:48

Sosha schreef:
Ik zou als ik stallen moest laten plaatsen gewoon om referenties vragen van stallen door hun gebouwd, die al minstens 5 jaar staan, en daar ook gaan kijken en aan de mensen vragen of alles is gegaan zoals het hoort en je hebt gelijk een idee over de duurzaamheid.



Goeie tip , ik bel ze morgenochtend nog even voor stallen die langer dan 5 jaar staan. Dan weet ik meteen hoe de vork in de steel zit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:49

stallenman , deed volgens mij ook liefst alleen met hout werken dacht ik
althans, manege waar ik gewerkt heb heeft hem een ofeerte laten maken en mogelijkheden aan laten geven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:51

Dan moeten er meerdere afleveringen geweest zijn..... ik heb alleen de eerste aflevering van bovenstaand verhaal gezien en dat ging volgens mij alleen over de stal in Rockanje.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:59

Sosha schreef:
Dan moeten er meerdere afleveringen geweest zijn..... ik heb alleen de eerste aflevering van bovenstaand verhaal gezien en dat ging volgens mij alleen over de stal in Rockanje.


Er was ook 1 stal waarbij ze de stal verkeerd om hadden gebouwd, ik dacht in spiegelbeeld. Daardoor konden ze een bepaald gedeelte niet gebruiken en verder tochtte en lekte het als ik weet niet wat.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:13

Of de stallenman en Select 1 en hetzelfde bedrijf zijn weet ik niet. Ik heb hier ook een hele stapel stallenbouwbrochures liggen en ben ook naar verschillende wezen kijken.

De stallen van Select zagen er op het eerste oog goed uit. Ik had niet het idee dat het gebouw op zich slecht was. Wat mij opviel waren de details. De sluitingen op de deur waren van dunner materiaal dan waar ik me comfortabel bij zou voelen. Het houten luik dat voor het raam kan gaat met een klip aan de bovenkant vast; als het paard er aan de binnenkant met zijn neus tegenaan gaat zitten klieren, kan het dus zijn dat het zo openklapt. Waar ik was wezen kijken hadden ze ook problemen gehad met het dak, maar dat was wel snel opgelost, zei ze.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lara_, YandexBot en 31 bezoekers