mensen tekenen.... wat een drama, alle tips welkom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

mensen tekenen.... wat een drama, alle tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 23:37

pff omdat ik alleen maar dieren teken vond ik dat het tijd werd dat ik me ook eens bezig hield met het tekenen van mensen..
maar wat een drama Bloos *lachen is toegestaan *LOL* *
alle (en dan ook echt alle Haha! ) tips zijn welkom
het resultaat is echt niet om aan te zien, stokpoppetjes waren vroeger toch makkelijker Haha!
maar ik wil het toch kunnen dus iedereen die een tip heeft, graaag! Haha!

ok eerst de foto * ja ik was zelf het slachtoffer Clown *
Afbeelding



en dan nu *gniffel* de tekening *LOL*

Afbeelding

zoals jullie dus kunnen zien hulp is wel nodig Haha! hoe kan ik nou in vredesnaam dat gezicht een beetje toonbaar maken (niet in deze tekening hoor Haha! die krijgt een enkeltje vuilnisbak ) maar het blijven van die smiley gezichtjes *LOL*

zo wil ik mezelf toch echt niet tegen komen in een donker steegje Clown ook niet in de spiegel trouwens *LOL*

Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:56

Ik vind het t-shirt en de haren heel mooi.. Alleen het gezicht heeft iid niet echt veel uitdrukking. De mond is te ver naar links (voor jou) gezet miss dat het daarom zo'n "scheef" gezicht is. Op de tekening lijkt het net of je gezicht meer van voren is, maar de vorm van het gezicht (de zijkant) is hetzelfde als op de foto. Jij hebt in je tekening dus je gezicht aan de zijkant gezet. Houd je hand eens op de mond, dan lijkt ie echt veel beter! Het probleem zit em dus in de mond.

Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:58

en je kaaklijn aan de rechter kant (voor jou) is te ver naar links (voor jou) getend, dus het onderste van je gezicht klopt niet. De rest vind ik echt super mooi! Ik doe het je zeker niet na! Ik weet hoe moeilijk het is om mensen na te tekenen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:31

ok bedankt!
ik ga nog wel een poging doen Haha!
over het T-shirt was ik wel tevreden, (de haren zijn nogal donker zonder kleurverschil) maar dat was nadat ik het gezicht verpest had Haha! dus ik had al niet zoveel zin meer Clown
ooit kunnen we het Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:41

Ik vind de tekening ook nog niet zo verkeerd, alleen idd het gezicht zelf.

Het linker oog zou iets kleiner mogen. Je neus vind ik een beetje te laat ingezet en mag iets minder bol.
Je wangen zou ik ook anders maken, nu is het net alsof je een wijnbal in je mond hebt Tong uitsteken Knipoog
En volgens mij is de afstand van je neus tot je mond iets te groot. En idd de mond wat CoWgIrLtJuHh al zei. Hij mag van mij ook meer lachen.

Maar ik vind het toch al heel netjes hoe je het gedaan hebt Ik doe het je zeker niet na.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:56

Tip één is gewoon heel veel doen Lachen

Tip 2 is, kijk eens rond op internet, of bij een tekenwinkel, of bij de Slegte voor een boek over portret tekenen. Er zijn een paar simpele regels, als je die volgt ziet een gezicht er al een stuk natuurlijker uit. Ik kan zelf ook bijna helemaal niets als het gaat om mensen tekenen, maar sinds ik weet waar alles hoort gaat het al een stukje beter Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 10:05

bedankt voor de tips
ik ga denk ik zo even bij de boekhandel langs, eens kijken of ze een simpel boekje hebben

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:51

ik vind de wenkbrauwen ook heel mooi gedaan

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:55

ik zou de kaaklijn iets scherper tekenen, en de neus wat smaller, dmv schaduw en lijntjes...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:36

Als ik jou was zou ik het gezicht eerst vanuit grote lijnen tekenen. Dat betekent: Ovaal voor het hoofd, en dan met lijnen op de goede hoogtes aangeven waar alle delen zitten. Dus heel goed kijken waar alles zit. Geen details tekenen, maar puur de lijnen Lachen
Vandaaruit verder werken.
Zo heb ik het geleerd Lachen

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:13

het is volgens mij inderdaad vreselijk moeilijk.
maar je doet het al goed hoor! Ik denk alleen dat de kaaklijn niet echt juist is getekent en de ogen mochten ook wat meer duidelijk zijn.
Verder knap, ik doe het je niet na!

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:36

ik vind ook alles super mooi getekend behalve t gezicht ... tip: teken die kin erbij want zo lijkt het net alsof je een plat gezicht hebt Tong uitsteken ... k ben ook pas begonnen met tekenen (kan het ook nog niet zo goed hoor) maar de kin en de mond veranderen, dan denk ik dat hij al wat beter uitziet Knipoog succes ermee Knipoog

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:22

ja ik vind em ook heel mooi! alleen.. de kinlijn zou wel wat zichtbaarder mogen zijn, en voor de rest gewoon veel oefenen he

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:35

nou ik doe het je niet na.....
probeer wat meer accent te leggen in het gezicht,dmv schaduwen, licht-donker, misschien wat strakkere lijnen, nu wordt het wat schetsmatig
shirt is echt goed! de huid tussen de ogen en jouw linker oog(rechts op tekening)daar zie je mooi ene dieptewerking..!! dmv van lichtdonker