Te gek voor woorden...grijze bak ingepikt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Te gek voor woorden...grijze bak ingepikt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 03:19

Ik ben dus bezig met een grote opruim woede van me. Ik ben alles aan het doorspitten en wat weg kan, gooi ik weg. Ik heb intussen al een stuk of 10 vuilniszakken weggeruimd.

Ik heb ook nog vijf dozen oud papier.

Maarrrr...Vandaag wilde ik mijn zakken in de grijze bak doen. Deze worden morgen geleegd. De mijne is al lang vol. Maar ik heb een vondeling gevonden die van niemand is, schijnbaar. Hij stond er maar heel alleen. Al zo'n maand. Ik heb hem liefdevol opgenomen en hem sneaky bij mijn poort gezet.

Dus mijn eigen grijze bak bij de straat gezet. Zak opgehaald die over was en richting vondelingbak gegaan. Ik open de deksel en tot mijn verbijstering zie ik dat hij vol is.

Heeft gewoon een vreemde een zak in _mijn_ bak gedaan. Het moet niet gekker worden. Waar gaat dat heen met de wereld.

Maar goed. Bak dus vol, maar wel voor poort. Ik heb die dus ook maar aan de straat gezet. (is maar enkele meters)

Maar toch.....

Gelukkig heb ik zo onderhand mijn opruimwoede onder controle. Moet nog veel gebeuren, maar alles is wel weg nu.

Nu de tuin nog!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:20

tja zo gaan die dingen dat is hier precies zo!

Er zijn mensen die te beroerd zijn hun grijze bak in hun schuur te zetten, die dingen staan dus altijd langs de straat, die gooi ik dus ook gewoon vol, misschien leren ze het dan af.
Vanuit de Woningbouwvereniging is al tig keer een brief uitgegaan dat de die bak in je schuur dient te zetten direct nadat ie geleegd is, maar ja....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:20

iki dacht eerst dat je bak was gepikt
is bij ons namelijk al 2 x gebeurt , en die stond niet al een maand alleen
die is gewoon na de 2 wekelijkse leging stiekum door iemand meegenomen met het resultaat dat wij ons vuil niet kwijt konden en weer 2 weken moesten wachten op een nieuwe bak Boos!

als ik het goed begrijp is de door jou meegenomen extra bak
gevuld door iemand , "misschien door de eigenaar van de bak??

jammer dat je opruim woede weer ondercontrole is , anders had je ons kunnen helpen , wij moeten binnenkort verhuizen en we gaan dus een grote zeer grote opruiming houden Haha!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:25

wel stom dat ze die bak gewoon vol hebben gedaan.
wij hebben gewoon een papiercontainer,
maar die al zo vol als we aan straat zette kan niemand iets bijdoen.
stoppe we gewoon de rest bij iemand anders.
vinden ze hier niet erg.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:03

Oja, dat flikten ze me in mijn oude straat ook steeds. Héél irritant was dat Scheve mond . Dat is wel heel fijn in deze flat: hier staan gewoon drie grote containers in de afvalruimte en daar kun je je troep echt altijd kwijt OK dan! . Ze worden netjes één of twee keer per week geleegd. Oud-papiercontainers staan er ook, da's net zo fijn Lachen .

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:28

Mooie boel, jat je een bak en dan stopt een ander( misschien wel de eigenaar) hem vol rotzooi!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:41

Ach, zolang je een vast bedrag betaald maakt het niets uit. Schijnheilig Mijn ouders moeten per kilo betalen en dan moet je helemaal op je bak letten. Er zijn mensen die de extra zware zakken bij iemand anders indoen zodat ze zelf niet hoeven te betalen Boos!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:43

Dat is toch al lang allemaal teruggedraaid? Wilden ze hier ook doen, chip zat al op de bak maar het werkt niet i.v.m. bedrog en omdat wij plattelanders dreigden met alle eikenboombladeren( bomen zijn van de gemeente) op de stoep van het nieuwe gemeentehuis te deponeren!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:53

Hier betaal je voor het aantal keren dat je je Kliko aan de weg zet... is dit jaar voor het eerst en als je hem gewoon iedere week aan de weg zet ene week de Grijze andere week de Groene dan ga je dik meer betalen.. Gelukkig hoeft onze groene niet zo vaak.. zit nooit vol maar je laat het toch ook niet twee maand staan rotten.. zeker in de zomer niet!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:07

z
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:09

Dat gebeurde hier ook heel veel. Maar sinds kort hebben we van die ondergrondse containers met zo'n pasje. Ideaal. Nu kan ik mijn opruimwoede lekker laten gaan. Ik kan als het moet een half huis in die container kwijt Tong uitsteken

Maar waarom doe je er niet een kettinkje op met een klein hangslotje? Dan kunnen ze er geen troep meer ingooien.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:10

Ik had een tijd geleden mijn bak vol puin, ik dacht ook dat ik gewoon leeg was. Dat ze hem gebruiken is tot daar aan toe, maar zet hem dan ook netjes aan de weg. Ik kon er verdorrie zelfs een boete voor krijgen, omdat je puin apart af moet voeren. Stelletjes klojo's!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:20

Ik zou maar uitkijken met je zakken in een andere bak doen... Bij ons krijg je gewoon een boete als je je bak of zak aan de weg zet als het niet de ophaaldag is. Geen probleem, ze zoeken gewoon net zo lang tussen je afval tot ze iets van een adres hebben gevonden, en daar sturen ze netjes de bekeuring heen.

Misschien DE oplossing, gewoon je bak met illegale zak op straat laten staan, en hopen op een bekeuring voor de zakkenlozer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:25

miepmiep schreef:
Ik zou maar uitkijken met je zakken in een andere bak doen... Bij ons krijg je gewoon een boete als je je bak of zak aan de weg zet als het niet de ophaaldag is. Geen probleem, ze zoeken gewoon net zo lang tussen je afval tot ze iets van een adres hebben gevonden, en daar sturen ze netjes de bekeuring heen.

Misschien DE oplossing, gewoon je bak met illegale zak op straat laten staan, en hopen op een bekeuring voor de zakkenlozer!



Volgens mij mogen ze je zo niet bekeuren. Bij ons in de buurt had je bakken met een chip erin en zo kreeg je dan je bekeuring binnen. Het zou toch te zot zijn dat als mijn post per ongeluk bij de overburen terecht komt en die gooit het weg, zet zijn bak buiten en ik krijg de bekeuring want tja mijn adres zat in die zak.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:45

Zoals miepmiep zegt gebeurt het wel. Ze kijken in de zak of er iets in zit waarvan ze kunnen afleiden van wie de zak is. Het zou wel erg domme pech zijn als jouw post bij de overburen terecht komt en vervolgens ook nog eens in een illegaal gedumpte vuilniszak terecht komt.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:48

Bij ons kwamen ze ook altijd van de milieupolitie zakken open maken, nu hebben we ook zo'n ondergrondse. We hebben nu nog alleen een sleutel, maar ik vrees dat ze in de toekomst wat aanpassen en dat ik dan ook moet betalen Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:53

Volgens mij zit de afvoer van huisvuil altijd bij je aanslag voor onroerendzaakbelasting. Ik zou het vreemd vinden als ze dat zouden veranderen. Dat moedigt juist het illegaal dumpen van afval aan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:49

Jaja 't is wat. Jat ik een bak en dan vult iemand anders die.

Op de bak staat dat die van nr 51 is. Best ver weg trouwens(woon op 39) Hij staat gewoon op straat omdat hij niet van mij is. Dus ik gooi hem vol.

Wij hebben geen chip en er wordt niet gekeken naar kilo's. Anders zou ik het niet doen. Beetje banketstaaf als iemand anders dan een boete krijgt omdat er teveel vuilnis is aangeboden.

Omdat ik in een benedenwoning woon en er dus mensen boven mij wonen, mag je ook gewone zakken aanbieden. Maar daarvoor moet je dus wel het hoekje om lopen.

Dat wist ik trouwens niet. Ik heb heb straks opgezocht op internet.

Maar ik ben nu dus wel haats al mijn troep kwijt. Nu alleen het grof vuil, nog. Maar die ga ik netjes wegbrengen of laten ophalen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:38

moeten jullie echt per kilo betalen?
wij kopen een rol zakken (25 voor 20 euro denk ik)
e nals de zakken vol zijn zet je ze aan de deur, en halen ze ze op, wekelijks
wij moete wel recycleren
blikjes enzo in een blauwe doorzichtige zak
de rest in een groene zak
veel handiger...