Naar Eric Laarakker geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Naar Eric Laarakker geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 21:18

Naar aanleiding van [VvdD] Drie weken in onzekerheid...

Ik ben vandaag dus met mijn paard naar Eric Laarakker geweest. Ik was om 16.30 uur aan de beurt en ging pas om 19.00 uur weg Bloos!
Een college van Eric heeft mijn paard van top tot teen onderzocht. Het bleek (zoals verwacht) dat mijn paard wervelblokkades in zijn rug en nek had en zijn bekken stond scheef. Het blijkt dat m'n paard door die wervel die niet goed zit in zijn nek constant hoofdpijn heeft. Zielig he? Hij heeft accupunctuur gehad en ze hebben de wervels gemanipuleerd. Ook heb ik wat homeopatiche middelen gekregen. Over vier weken moet ik weer terugkomen. Ik ben heel benieuwd...!
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de manier waarop ze daar met mij en mijn paard omgaan. Er staat een uur voor een dergelijk onderzoek, maar met mijn paard zijn ze dus ruim twee uur bezig geweest. Hij is mishandeld geweest en daarom mensenschuw (helemaal als ze 'enge' dingen in hun handen hebben), maar ze namen echt de tijd voor hem en stelden hem gerust. Ook legden ze goed uit wat ze allemaal gingen doen.
Nu maar afwachten of ik ook resultaten ga zien.


SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:46

Ik hoop voor je dat het geholpen heeft! Is die Eric Laarakker trouwens familie van Christa Laarakker?

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:51

Ik ben benieuwd wat hoe het over een paar weken gaat. Ik heb al veel positieve verhalen over hem gehoord!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 21:54

Citaat:
Is die Eric Laarakker trouwens familie van Christa Laarakker?


Ik heb geen idee!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:40

Leo_American schreef:
Ik hoop voor je dat het geholpen heeft! Is die Eric Laarakker trouwens familie van Christa Laarakker?



Nee want het scheelt een letter Haha! nl Christa Laarakkers...

Mijn buurvrouw gaat er eind deze maand ook heen met een ruin met precies dezelfde klachten!

De C 1 en 2 zijn al gemanipuleerd op de consultdag van Emiel Voest.
Vor verder onderzoek en behandeling een afspraak gemaakt.

Voorlopig mag ze alleen stretchen verder niks (hij liep kreupel nl.)

Wie van de dames heeft jou paard behandeld?
Er lopen nogal wat dames rond daar Haha!

Moest jij ook alles meenemen wat je je paard te eten geeft?
En wat is er over je zadel gezegd?

Voor jullie breekt een periode aan van observeren en rapporteren
Het zal vast wel goed komen, neem er de tijd voor OK dan!

Sterkte met het werken aan het herstel!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 23:27

Citaat:
De C 1 en 2 zijn al gemanipuleerd op de consultdag van Emiel Voest.


De C1, daar had ze het idd over. Ze heet Eva Keeman.

Ik moest ook het voer meenemen, dat was goed. Alleen gaf ik ook knoflook met zeewier en volgens Eva is knoflook helemaal niet goed voor paarden. Ik dacht juist van wel Verward

Het zadel lag niet goed, maar dat wist ik eigenlijk al, vandaar dat ik m'n zadel al te koop had gezet.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:55

Je zadel kun je laten verbreden
Is voordeliger dan een nieuwe aanschaffen
Passier is een topmerk dus niet te snel verkopen!

Ik heb de mijne net opgehaald verbreed en opnieuw opgevuld OK dan!

Tom vd Brink is een betrouwbare zadelmaker Lachen

trouwens over die knoflook...als Eva die heeft uitgependeld betekent dat dat ie voor jouw paard niet geschikt is,en niet in het algemeen.

Ieder wezen is uniek zo ook de keuze van voer en meer.

Hoe is je paard er nu onder?

merk je al verschil??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:20

Citaat:
trouwens over die knoflook...als Eva die heeft uitgependeld betekent dat dat ie voor jouw paard niet geschikt is,en niet in het algemeen.


Ze heeft de knoflook niet gependeld. Volgens haar is knoflook in het algemeen slecht voor paarden.

Ik moet zeggen dat m'n paard er vandaag aardig happy bijstaat. Hij stond alleen een beetje raar te kijken toen ik met al die verschillende smeerseltjes en druppeltjes aan kwam lopen. Ach, het is voor zijn eigen bestwil

Target
Berichten: 237
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:28

Ik en m`n vriendin zijn dus ook bij Laarakker geweest, hij heeft in het algemeen verteld dat knoflook op de lange termijn niet goed is voor de lever.
1 zak/pot snippers in het jaar kan natuurlijk geen kwaad aldus Eric.
succes ermee!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:52

Mijn paard is vorig jaar onderbehandeling geweest en ik heb nu een heel ander paard. Ik heb nu een paard dat ik kan handelen en niet zo'n gifkikker die bij alles wat er gebeurd op tilt slaat.
Had ik gewoon jaren eerder moeten doen, had een hoop stress van beide kanten gescheeld.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:59

Citaat:
Mijn paard is vorig jaar onderbehandeling geweest en ik heb nu een heel ander paard. Ik heb nu een paard dat ik kan handelen en niet zo'n gifkikker die bij alles wat er gebeurd op tilt slaat.
Had ik gewoon jaren eerder moeten doen, had een hoop stress van beide kanten gescheeld.


Ik hoop dat het bij mijn paard ook goed aanslaat! Wat fijn dat je paard er zo door verbeterd is!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:20

Scheve bekken kan ook oorzaak zijn van verkeerd trainen. Elk paard is van nature scheef en als deze niet rechtgericht gereden word, gaan bekken op gegeven moment scheef staan, omdat paard meer gewicht op 1 kant gooit en dus niet in balans is.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:23

Citaat:
Scheve bekken kan ook oorzaak zijn van verkeerd trainen.


Ik heb mijn paard pas een half jaar en ik weet niet hoe ze hem hiervoor hebben gereden, dus dat zou kunnen. Maar hij is ook een tijd geleden in de sloot gevallen. Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:31

Mijn paard is behandeld geweest door Annette de Vogel. Zij werkt in samenwerking met Eric Laarakker.
Ook ik had een gifkikker, ik kon mijn benen niet eens meer aanleggen.
On Time had een blokkade bij zijn SI-gewricht en reageerde niet goed op de biks die hij toen kreeg.
Ik ben overgestapt op ander voer, zij heeft hem daarna nog 2x behandeld voor zijn rug en ik heb weer een happy paard waar ik fijn mee kan rijden.
Zij rug laat ik 1x per half jaar nog nakijken door een fysio en die masseert hem dan ook weer lekker, maar grote problemen heb ik niet meer gehad.
Ik kan niet anders zeggen dat de behandeling erg goed voor On Time is geweest.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 03:00

Met Cheyenne ben ik begin 2004 ook naar Laarakker geweest....zij is er erg bij gebaat geweest!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:09

Mijn paard staat ook onder behandeling bij Eric en Eva. De klachten van mijn paard waren exact dezelfde als jouw paard, maar dan nog eens hko erbij. Ze is nu al behandeld voor de 'hoofdpijnklachten' en ik heb ineens een heel anders paard, ze is veel vrolijker etc. Volgende keer gaan ze beginnen aan de hko... dus ik hoop dat alles helemaal goed komt! Ik heb al veel positieve verhalen gehoord!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:19

Bets schreef:
Scheve bekken kan ook oorzaak zijn van verkeerd trainen. Elk paard is van nature scheef en als deze niet rechtgericht gereden word, gaan bekken op gegeven moment scheef staan, omdat paard meer gewicht op 1 kant gooit en dus niet in balans is.


Dit is verre van waar! Een scheef beken kan alleen ontstaan door een ongeluk, zoals vallen, vast liggen in de stal, een klap krijgen van een ander paard enz. Een scheef paard is heel wat anders dan een paard met een scheef beken. Een scheef paard is een paard wat zijn gewicht niet recht over z´n lijf verdeeld en bijvoorbeeld snel op 3 sporen loopt. Dit is wel rijtechnisch op te lossen. Een scheef beken niet!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:25

Scheef bekken is zeker wel op te lossen, ik heb bij Antoine de Bodt in de les zovaak paarden gezien met scheve bekken van wel verschil van 10 cm die hij eerst aan dubbele longe zette, daarna ruiter erop en paard stond naar uur recht!!!
Met eigen ogen gezien.
En lees effe goed: Scheve bekken KAN oorzaak zijn van verkeerd trainen Knipoog

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:03

joh, als we het dan over goed lezen hebben... Knipoog Ik zeg dat een scheef beken niet ontstaat door een rijtechnisch probleem. Wellicht kan je een paard dmv een Antoine de Bodt oid helpen beter te laten lopen door rijtechnisch anders te rijden, maar daar wordt het beken niet recht van. Dit kan alleen verholpen worden door bijvoorbeeld manuele therapie.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:21

Ik heb het toch zelf gezien, dat paard RECHT stond. En dat was dusdanig wel een rijtechnisch probleem. Mail hem anders maar, dan kun je het aan hem zelf vragen! Ik grijp dit echt niet uit de lucht.
Manuele therapie kan ook een oplossing zijn, daar ben ik ook wel van overtuigd.

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:32

Erik is erg goed in wat hij doet ben er ook met mijn paard en het paard van mijn vriendin geweest. Daarna heb ik les genomen bij Astrid van Mourik (o.a. beweginstherapeut en een zeer goede instructrice!) en met af en toe begleiding van Eveline Hekkenberg (homopatische) Dit alles bij elkaar heeft mij veel goeds gebracht met mijn paard! Mijn zadel was ook niet goed (passier 17,5 inch) de kamer was te smal en drukte op de ruggengraat nu heb ik hetzelfde zadel alleen een 18 inch. Verder had hij nog last van zijn casteratie (arm beest ) dus moest ik accupuntuurcreme op zijn littekens smeren en op het puntje van zijn oor(vos met witte oren!haha) Maar het best is om voor een jaarlijkse controle bij Erik terug te komen met je paard.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:53

Zusje schreef:
Erik is erg goed in wat hij doet ben er ook met mijn paard en het paard van mijn vriendin geweest. Daarna heb ik les genomen bij Astrid van Mourik (o.a. beweginstherapeut en een zeer goede instructrice!) en met af en toe begleiding van Eveline Hekkenberg (homopatische) Dit alles bij elkaar heeft mij veel goeds gebracht met mijn paard! Mijn zadel was ook niet goed (passier 17,5 inch) de kamer was te smal en drukte op de ruggengraat nu heb ik hetzelfde zadel alleen een 18 inch. Verder had hij nog last van zijn casteratie (arm beest ) dus moest ik accupuntuurcreme op zijn littekens smeren en op het puntje van zijn oor(vos met witte oren!haha) Maar het best is om voor een jaarlijkse controle bij Erik terug te komen met je paard.


ow zusje toch.. de inches zeggen niks over de boommaat van je zadel.
Wel over de lengte van het zitvlak...

Doe even een e-mail naar Passier die kan je nav het nummer in je zadel exact zeggen wat je boommaat nu is en hoe oud.. passier@passier.com

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:07

Gerrie:
Ik heb het niet over de boommaat maar over de breedte van de kamer!
Dus de aantal centimeters tussen de kussens.
Bij een 17.5 inch passen er (bijna standaard) 2 vingers tussen en bij een 18 zeker 3! Heb bij een zadelmakerij gewerkt en weet ook dat het uitmaakt hoe het zadel is opgevuld.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:45

ik ben helemaal sprakeloos zusje..

Hoe kan het dan dat er in mijn 17 inch meer ruimte is dan in mijn 17,5 inch??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:55

Omdat je zadel waarschijnlijk anders is opgevuld! Mijn passier is standaard opgevuld! En we hebben (mijn baas en ik) ook bij nieuwe zadels gekeken hoe het zat. Maar alle 17.5 inch waren nieuw (standaard opgevuld) dus smaller dan een 18 inch. Maar het best is eigenlijk een hulsebos/equestor of prestige zadel te hebben voor de ruggengraat! Daar kan een hele hand tussen en ligt de ruggegraat helemaal vrij en kan het paard zich helemaal vrij bewegen, maar volgens mij gaan we nu een beetje off-topic want het gaat hier om Erik Laarakker Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, Speirs, Vagabondo, xdesix en 129 bezoekers