Doorgelegen hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Doorgelegen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 21:22

Onze herder van 14 is pas heel ziek geweest, ze had een flinke darminfectie.
Ze is daar goed van genezen, alleen wel veel afgevallen en conditie verloren. Alles bij elkaar heeft ze doorligplekken gekregen aan haar ellebogen (wist niet eens dat honden dat ook konden krijgen).
Die plekken zijn gaan ontsteken, en bij één poot kreeg ze zelfs een abces.
Waar haar eeltplek zat zit nu een groot gat, en als je door dat gat naar binnen kijkt zie je zelfs een pees lopen.
Mevrouw gaat morgen onder narcose, de dierenarts gaat dan de boel bijsnijden, stopt er een drain in en gaat de wond sluiten, omdat het anders veel te lang duurt voor het weer dicht zit.
Ik hoop zo dat we haar niet alsnog kwijt raken aan de operatie.
Veertien is een hele leeftijd voor een herder, en ze zal toch ergens aan dood moeten gaan, maar we hopen dat ze nog even mee gaat.

De afgelopen drie weken zijn we bijna dagelijks bij de dierenarts geweest,
maar ik hoop de goede man voorlopig even niet meer te zien!!!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:01

Het zou wel heel erg zonde zijn als de hond juist door deze operatie zal overlijden, nu ie al zo ver gekomen is.

Ik zal voor haar duimen. Lachen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:02

Altijd rottig die doorligplekken.
Onze buurman heeft er een veulen aan dood laten gaan.
Sterkte, ik hoop voor jullie dat het goed geneest!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:08

doorlig plekkn schijnen erg pijnlijk te zijn(vertellen mijn clienten altijd)Als de hond terug komt van de dierenarts zorg dan dat hij op een goed kussen kan liggen en draai hem zonodig om de paar uur, dan krijgt hij/zij geen nieuwe doorlig plekken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:16

Dat kan inderdaad ook bij honden ja...
Je ziet het voornamelijk bij de grotere en zwaardere honden... Of als ze inderdaad vanwege ziekte lang hebben moeten liggen.

Sterkte, ik hoop dat je hond snel geneest!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:28

Komt inderdaad bij de grotere/zwaardere honden nog wel eens voor ja.... Onze oude hond heeft het ook gehad (Kuvasz van zo'n 55 kilo). Die moest ook een hele tijd liggen na een operatie, er was nadat ze huidkanker had gekregen een heel groot stuk huid weegehaald aan de binnenkant van de achterpoot. De plekken zijn bij onze hond goed genezen, je keek ook zo naar binnen. Ze zijn ook met een operatie weer dichtgemaakt, ik heb was ook doodsbang dat ze dat niet zou halen. Ondanks haar leeftijd kwam ze er goed uit (ze was ook 14, gemiddelde leeftijd voor een Kuvasz is 8-9).

Sterkte, ik hoop dat alles goed gaat met je hond, en dat jullie er nog een tijdje van kunnen genieten!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 02:17

erg fijn om op te liggen is een schapenvel
althans, volgens de oudjes bij mij op het werk Lachen

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:03

goh, doorligwonden, vreselijk..

op mn stage in frankrijk hadden we een merrie met doorligwonden, vreselijk...bij een paard kan je er niks aan doen, maar een hond moet te helpen zijn. mijn grootvader is verlamd en ligt dus bijna altijd in bed op in een rolwagen. hij heeft vanzelfsprekend ook snel last van doorligwonden. maar hij heeft er nu een speciaal kussen voor en een speciale matras, en hij zegt dat het super werkt. misschien moet je daar eens over informeren, en zo maak je het je hond toch iets aangenamer...

schapenvel lijkt me moeilijk, lijkt me alsof die haartjes in de wonde zullen blijven plakken!

succes met de operatie!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:57

Nou, ik heb haar weer thuis hoor. Pfffff.....
De operatie is helemaal goed gegaan, ze ligt weer lekker thuis op haar favoriete kussen. Van de narcose heeft ze ook geen last, ik was even bang dat ze misschien geen trek in eten zou hebben. Ze moet nog steeds goed bij-eten van het ziek zijn.
Maar ze heeft al weer een paar brokjes op, en dat ging er in als koek.
Morgen nog even terug voor de standaard controle, en dan hoop ik voorlopig geen zieke hond meer te zien. Lachen

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:51

Gelukkkig maar dat het nu goed gaat!!! Veel succes ermee he!!

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:59

Gelukkig maar!
Maar je hebt vast wel ergens van die "inzak" kussens, die heel zacht zijn, waar je hond op kan liggen, en er geen "haartjes" aan zijn wonden blijven plakken..
Veel sterkte en beterschap nog! Ach gut OK dan!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:47

wat rottig zeg..
hoop voor je dat het snel over gaat..
sterkte hoor!