weer blaasontsteking :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

weer blaasontsteking :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 16:41

ja hoor het is weer zo ver !! Boos! &*(^^%$$#@# ik heb weer blaasontsteking
jaja hoe ik eraan kom, daar ben ik me van bewust Tong uitsteken
maar hoe ik er SNEL afkom...
iemand nog tips?
ik ben al begonnen met een aantal nerofennetjes, vitraminepillen en cranberry tabletten, veel water drinken en dikke kleren aan...
wie o wie heeft een wondermiddel???
ik vier nl zaterdag mijn verjaardag...


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:50

Iemand uit m'n klas had/heeft het ook, sinds vrijdag en dat was nu weer helemaal over, die was naar de dokter geweest en kreeg een simpel kuurtje mee naar huis (4 pillen per dag, 5 dagen lang). Al werkt dat misschien niet helemaal voor zaterdag...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:18

ik heb het elke maand al 2 jaar lang...en idd naar de dokter gaan voor een kuur pencelinne, echter mag je daar geen alcohol bij drinken (ook niet doen want uit ervaring weet ik dat dit niet grappig is)
Dus dan maar aan de sapjes op je verjaardag:D
vooral niet drinken zijn dikke zuivel producten zoals yogurt kwwark ertc.
Vele drinken is idd goed. GRapefruit sap dat werkt ook erg goed!! aangezien hierin een soort van zuur zit wat de bacterieen aanpakt die de ontsteking veroorzaakt.

Maar naar de dokter gaan dus!!! moet je echt doen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 17:21

mm ik ben al aan de medicijnen net,die veel bijwerkingen hebben, dus denk niet dat een antibiotica kuur zo verstandig is.. maar ik zal even afwachten of het morgen erger is, want dan breng ik wel een potje pis naar de dokter toe...
drinken bij antibiotica kan wel, maar het is slecht omdat de werking van de antibiotica weg kan vallen, waardoor je de kwaal waarvoor je de antibiotica slikt, dan erger kan terugkomen Knipoog

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:12


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:19

weet niet of je regelmatig sex hebt? Maar t is verstandig meteen na de sex alles goed en grondig te reinigen... ik kreeg ook telkens blaasontstekingen van mijn ex... Scheve mond

sex is 1 van de grootste oorzaken van een blaasontsteking

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:35

En of je al dan niet dikke kleren draagt maakt al helemaal niet uit hoor. Van korte rokjes krijg je dus geen blaasontsteking.
Je moet er aan denken genoeg te drinken, je bips de goede kant op te vegen en na seks direct plassen helpt al een hoop. Maar als je er gevoelig voor bent, heb je het nu eenmaal sneller dan een ander (ja duh!). Gewoon aan de dokter vragen of je een kuurtje kunt krijgen. Dubbeldrank kleurige urine doet heel zeer dus bel die man. Zometeen eindig je nog met een nierbekkenontsteking, sprak de ervaringsdeskundige. Als het niet te combineren is met je andere medicijnen zal hij/zij je dat heus wel vertellen.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:13

Ik heb t ook gehad, ben bij de dokter geweest. K kreeg 3 pilletjes, elke dag 1 en t was in 4 dagen over Haha!

ยป Never give up on the things that make you smile..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:23

ik krijg de laatste tijd ook snel blaasontsteking,
et moest verboden worden !!

Karaat_the_newforest op Instagram

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:27

Ik heb het gelukig nog nooit gehad. Ik hoor enkel collega's van mij er ook vaak over maar die komen er moeilijk af. Wel via antibiotica van de HA. Beterschap Ach gut en alvast een fijn verjaardagsfeest Muziek!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:02

Cross, heb er ook veel last van gehad. Wat echt goed helpt is veel drinken en voor je naar bed gaat zo'n bruistablet 1000mg Vitamine C nemen. Volgende dag is het al minder.
En na de seks ook water drinken en gaan plassen (is verleidelijk om gelijk te gaan slapen, ik weet het. Maar dat betekent bij mij de volgende dag gelijk pijn).
Antibiotica alleen als je het zelf voor het weekend niet weg of een stuk minder hebt gekregen (ivm nierbekkenontsteking). Maar teveel antibiotica is niet goed. Daardoor kreeg ik die schimmel in mijn darmen en mijn weerstand ging daar dus van achteruit. Dat betekende dus weer meer blaasontstekingen. Dat van die vitamine C is me aangeraden door mijn huisarts en acupuncturist.
Ik was ook geneigd om minder te gaan drinken omdat plassen pijn doet, maar je moet juist veel drinken, zodat de bacterien zich minder kunnen vermenigvuldigen en met een volle blaas plassen doet ook minder zeer. Je hebt ook homeopatische druppels, ik weet alleen niet meer hoe ze heten. Mocht je vragen hebben, kan je me PB-en. Ben ondertussen een soort van deskundige hierin (helaas).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:59

ik heb er niet zo'n last van als de vorige keer, de vorige keer had ik van de een op de andere dag echt n vreselijke blaasontsteking, dus ik hoop eik dat ie nu meevalt, ik slik het maximale aantal asperientjes, 3 x daags cranberry tablet en n paar keer per dag slik ik vitamine c
en ik drink liters water,ik neem overal mijn flesje of glaasje water mee naartoe
het plassen doet ook nog niet zo'n zeer als de vorige keer, dus ik hoop dat het dit keer niet zo erg word en niet zo lang duurt !

ohw ja en wat de sex betrefd, ik drink idd altijd wat water erna en ik ga altijd vrijwel meteen pissen !
ook na het badderen ga ik altijd meteen pissen,
ik ben wel flink natgeregend maandagavond, zelfs mijn onderbox was nat, dus dat zal ook wel meespelen denk ik...

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:02

Denk dat je toch het beste bij de HA een kuurtje kan gaan halen.
Het is een bacteriele infectie en als je dat niet snel behandeld kan het veel erger worden.
HA weet wel welke medicijnen je mag pakken bij je andere medicijnen.

Off topic: zaterdag je verjaardag Knipoog Verward Just kidding: veel plezier Haha!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:27

LindavanVugt schreef:
Denk dat je toch het beste bij de HA een kuurtje kan gaan halen.
Het is een bacteriele infectie en als je dat niet snel behandeld kan het veel erger worden.
HA weet wel welke medicijnen je mag pakken bij je andere medicijnen.

Off topic: zaterdag je verjaardag Knipoog Verward Just kidding: veel plezier Haha!



vorige keer ben ik ook netjes met mijn potje pis ernaartoe gegaan, maar toen kwam er niets uit Verward

en wat mijn verjaardag betrefd, jullie zijn van harte welkom hoor Haha!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:53

Dan weet ik het ook niet, ik hoop maar dat het zaterdag over is

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:49

ik pis mijn eigen onderuit nu, heb liters water gedronken, nu doet plassen iig geen pijn meer, en als ik moet plassen, dan is het ook niet n paar druppeltjes
ik heb wel buikpijn verder, maar de pijn bij t pissen valt erg mee, dus ik hoop dat ik het zelf een beetje weg kan krijgen zo
heb net ook 3 liter grapefruitsap gehaald Lachen

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:11

Ik heb er ook last van.
Nu wel minder dan vroeger,gelukkig.
Had het toevallig een maand geleden nog.
Werd er mee wakker en heb direct de HA gebeld.
Ook ik kreeg een penicillinekuurtje van 3 pilletjes.
En de volgende dag was het al een stuk minder.

Misschien kun je informeren bij jouw HA of deze kuur kan in combinatie met je andere medicijnen.
Hier kun je ook je apotheek voor bellen.
Als het wel kan,zou ik er meteen aan beginnen,
want ik weet dat de pijn niet te harden is en lastig als je op je werk zit Verdrietig

Sterkte ermee!!! OK dan!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:50

ik zit toch al in de ziektewet, dus het maakt niet zoveel uit

wat mijn dokter betrrefd, vorige keer, dat was met kerst, kwam ik na de kerst langs en ik had er nog gruwelijk last van maar ze vonden niets in mijn pis Boos! dus ik kreeg geen medicijnen
ik heb ook geen pijn bij het plassen nu, gisteren wel , maarnu niet
alleen buikpijn en veel pissen .. Verward

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:10

Cross, dat heb ik ook een keer gehad. Ik had toen een nierbekkenontsteking, maar ze konden niets vinden in mijn urine.
HA heeft toen de urine op kweek laten zetten en toen bleek het toch niet goed te zijn.
In het ziekenhuis konden ze ook niets vinden in mijn urine, maar wel met de kweek.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:33

Offe.... zwanger Verward

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:45

had ook steeds blaasonsteking en nam om en duur niet meer de moeite om naar de dokter te gaan. Resultaat: nierbekkenontsteking vorige week. Dat is geen pretje, dus zorg dat je een goed kuurtje krijgt en dat het helemaal over isdaarna!
Beterschap!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:02

SymO schreef:
had ook steeds blaasonsteking en nam om en duur niet meer de moeite om naar de dokter te gaan. Resultaat: nierbekkenontsteking vorige week. Dat is geen pretje, dus zorg dat je een goed kuurtje krijgt en dat het helemaal over isdaarna!
Beterschap!


Teveel antibiotica is heel slecht voor je lichaam. Op den duur wordt je weerstand minder en krijg je dus mer last van die blaasontstekingen. Was bij mij dus chronisch geworden. Tot mijn acupuncturist er achter kwam dat ik door die kuren een schimmel in mijn darmen heb. Mijn weerstand was dus erg laag. Hij en HA hebben geadviseerd om 1000mg vitmaine C voor het slapen gaan in te nemen, zodat je urine aanzuurt en de bacterien eraan gaan
Ik heb ook 2 keer nierbekkeontsteking gehad en was zo bang om het wer te krijgen dat ik soma echt een paar kuren per jaar had. Die hielpen op een gegeven moment ook niet meer. Aangezien mij HA dus gezegd had van die Vitamine C, doe ik dat nu dus altijd eerst (b.t.w. sinds mijn dieet er geen last meer van gehad). Ook heb je homeopatische druppels ervoor. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten. Moet je bij de apotheek of drogist navragen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:53

claudia23 schreef:
ik heb het elke maand al 2 jaar lang...en idd naar de dokter gaan voor een kuur pencelinne, echter mag je daar geen alcohol bij drinken (ook niet doen want uit ervaring weet ik dat dit niet grappig is)
Dus dan maar aan de sapjes op je verjaardag:D
vooral niet drinken zijn dikke zuivel producten zoals yogurt kwwark ertc.
Vele drinken is idd goed. GRapefruit sap dat werkt ook erg goed!! aangezien hierin een soort van zuur zit wat de bacterieen aanpakt die de ontsteking veroorzaakt.

Maar naar de dokter gaan dus!!! moet je echt doen!


Miss dat jij eens naar de uroloog moet gaan. Ik had het ook heel vaak, ben naar de uroloog gegaan en toen bleek dat ik een infectie op mijn urinewegen had. Medicijnen gekregen en daarna was het over...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:03

O ik had vorig jaar ook blaasontsteking. Ik was naar de dokter gegaan maar die vonden niks in m'n plas
Die nacht had ik zo'n erge pijn dat m'n vader met m'n plasje naar het ziekenhuis gegaan en bleek ik dus wel degelijk blaasontsteking te hebben Boos!
Toen had ik een kuurtje gekregen en de volgende dag had ik er al geen last meer van


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie