iets leuks!!! lezen!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

iets leuks!!! lezen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:07

Ethisch en moreel dilemma

Je rijdt op een stormachtige avond met je auto in de stad. Je passeert en bushalte en ziet daar drie mensen staan wachten op de bus:

1. Een oud vrouwtje dat doodziek is
2. Je beste vriend die ooit je leven redde
3. De ideale vrouw waarvan je al heel je leven droomde

maar:
Je rijdt in een BMW Z3 en er kan maar 1 passagier mee en je kan niet terugrijden want dan zijn de andere twee al in de bus vertrokken...
Wie neem je mee?
Denk goed na. Dit is een ethisch / moreel dilemma dat ooit gebruikt werd in een selectieprocedure voor managers.
Je kan het oude vrouwtje naar het hospitaal brengen, waardoor je haar leven redt of je neemt je vriend mee zodat je quitte staat. Maar dan ben je de liefde van je leven waarschijnlijk eeuwig kwijt...


pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:08

als je het weet schrijf het dan aub niet op! (dus als je het al kent)

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:12

Is er een logische oplossing dan? Ik zou met mijn telefoon een ambulance bellen , telefoonnummer van mijn grote liefde vragen en mijn vriend meenemen! ( maar ik weet niet op dit tot de mogelijkheden behoort, als ik zo'n auto zou hebben heb ik ook vast wel een mobiel Haha! )

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:13

Ik zou die beste vriend vragen om dat doodzieke vrouwtje met de auto naar het ziekenhuis te brengen. Hij had al eerder een leven gered, dus dat wil hij vast nog wel een keer doen Haha!

En dan ga ik wel samen met die ideale man (ik maar er maar even een man van...) met de bus naar huis Schijnheilig

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:14

Zo kan het natuurlijk ook Haha! Haha! Haha!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:14

Gewoon die vriend op de stoel zetten, en het oude vrouwtje op zijn schoot zetten. Met wat proppen moet dat toch best lukken hoor... En als de ware erbij staat, dan wacht ie echt wel hoor Lachen En als die dat niet pikt, is ie gewoon niet dé ware.

Daarnaast, waarom zou je die mensen moeten meenemen als er toch een bus komt? En waarom zou je met die vriend quitte staan, als je hem meesleept? Snap het volgens mij niet echt...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:17

Vrouwtje meenemen, die is in gevaar - die andere twee kunnen toch best de bus nemen?

Hey wacht, ik weet het al.. je laat die vriend het vrouwtje naar het ziekenhuis rijden zodat je zelf met de ideale vrouw aan kan pappen Haha!

pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:21

ArwenLune schreef:
Vrouwtje meenemen, die is in gevaar - die andere twee kunnen toch best de bus nemen?

Hey wacht, ik weet het al.. je laat die vriend het vrouwtje naar het ziekenhuis rijden zodat je zelf met de ideale vrouw aan kan pappen Haha!

bijna


pubelia

Berichten: 9989
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:21

Het ideale antwoord was:
ik geef de sleutels van mijn wagen aan mijn vriend en laat hem het oude vrouwtje naar het hospitaal brengen.
Ik wacht samen met de vrouw van mijn dromen op de bus.

Moraal van het verhaal: je kan meer bereiken als we bereid zijn om eens anders te denken ....

De kans is uiteraard groot dat jij hebt gezegd:
ik overrijd het oude vrouwtje om haar uit haar lijden te helpen, neuk de vrouw van mijn dromen in mijn auto en rij dan naar de dichtstbijzijnde kroeg om dat met mijn vriend te vieren .....
het is u vergeven! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Andreeaa, AnnetteFlame, Anoukjuuuhh, Daphne1402, DieL_Zor, ellen05, janneke_S, Jossie, Nientsje, TessaxQuincy, Tine1987, Varekaj, xPabloBokt, YandexBot en 73 bezoekers