het wordt kouder hoe te handelen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rienke
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Terneuzen

het wordt kouder hoe te handelen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 22:15

Mijn paardje heeft zomerexceem en kan momenteel nog niet binnen, omdat ze enorm schuurt. Dat zal nog wel even duren.
Ze heeft een Bucas-deken op voor de mugjes en deze wil ik ook nog niet af doen.
Nu de nachten al wat kouder worden, kan ik dan gewoon een tussendeken of een regendeken erover doen of eronder doen??
Welke adviezen kunnen jullie mij geven?

Groet Rienke

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:21

mijn advies zou zijn een tussen deken erover te doen snacht's
maar het ligt ook aan hoe vaak je rijd als je maar af en toe recreatief rijd mag hij best wat meer in de vacht komen maar dit is lastig als je bijna dagelijks traint want dan krijg je hem bijna niet droog en met wedstrijden is hij dunner behaard mooier en als het dalijk overdag ook kouder word de tussendeken om laten en als de winternachten komen winterdeken snachts en als het winterdagen worden ook overdag een beetje meer vacht is niet erg anders word het zo fris hehehhehe kijk een beetje naar hoe je jezelf gaat kleden(hou er rekening mee dat jij geen vacht heb) hahahah maar als je truien over mekaar wil gaan doen is het tijd voor een goede deken bij wijze van he

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:24

ik zou de bucas af doen en er dan een regendeken op doen. met een regendeken kunnen er ook geen mugjes op je pony gaan zitten. (als je de regendeken over de bucas heen doet, heeft de bucas ook geen effect lijkt me).
en ik zou hem alleen een deken op doen als je wilt voorkomen dat hij een wintervacht krijgt of als hij ziek is. anders is het niet echt nodig. koud krijgen ze het niet. (op sommige na dan).