Na 4,5 jaar verliefd op een ander....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Na 4,5 jaar verliefd op een ander....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 01:20

Hoi allemaal Lachen

Ik heb dus al 4,5 jaar een vriend. erg lang ja. Ik ben nu smoorverliefd op iemand anders geworden, zo erg, dat ik gewoon de hele dag aan die andere denk. Maar ik ben bang om het uit te maken met mijn vriend, we zijn al zo lang samen... En stel je voor dat die andere mij niet leuk vindt. En dat ik dan spijt ktijg. Maar ik ben zo ontzettend verliefd..... Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb nu ook meer de behoefte om te weten hoe het is met andere jongens. Dit is mijn 1e vriend, misschien ligt het daaraan?

Ik weet echt niet wat ik moet doen......
Heeft iemand tips voor mij please??
Alvast heel erg bedankt!! OK dan!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:16

Ik denk dat het wel uitmaakt of iemand je eerste vriend is of niet. (tis niet banketstaaf bedoeld, maar meestal blijf je je hele leven niet bij die ene persoon hangen).

Het kan best zijn dat je over een tijd niet meer verliefd bent op die persoon en je gewoon bij je vriend wil blijven.
Maar het kan ook zijn dat de verliefdheid aanhoud en dat je het uit moet maken met je huidige vriend.
Voel je nog wel iets voor hem?
Ik denk niet dat het goed is om een relatie aan te houden is, alleen omdat jullie zolang hebben gehad (snappie?).

Je zult eindeindelijk toch zelf een keuze moeten maken Lachen hak je de knoop door met je vriend, en ga je verder met die ander. Of probeer je die ander te vergeten... (als je eerst echt zekerheid wint kun je natuurlijk gewoon aan die ander vragen wat hij voor je voelt, toch?).

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:09

Heb zoiets een paar jaar geleden ook gehad; ik ben bij mijn vriend gebleven.
Verliefdheid gaat wel weer over en overkomt de meesten wel een keer. En verder was ik erg gelukkig met mijn vriend maar zat de relatie even in een dipje.
Ik weet en wist wat ik aan mijn vriend heb en nu achteraf ben ik blij dat ik voor hem gekozen heb.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:26

ik zou in iedergeval geen overhaaste dingen doen....
en je bent echt niet de enige hoor, het kan iedereen overkomen.
wie weet heeft jouw verliefdheid wel een gunstig effect op je huidige relatie

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:43

mijn man heeft dit twee jaar geleden meegemaakt, hij was ook verliefd gewrden op iemand anders en die vrouw ook op hem, gelukkig heeft ie toch voor mijn gekozen, hij heeft het me ook eerlijk verteld, het heeft mijn veel pijn gedaan, als je het je vriend verteld dan heeft een flinke deuk in je relatie maar je bent wel oprecht en eerlijk want hij merkt natuurlijk ook een verschil aan je! als jullie liefde sterk genoeg is dan overwint ie het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:18

Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt.....

Alleen jij kan bepalen hoe sterk dat gevoel is. En hoe ervaar je je huidige relatie. Dat je na 4,5 jaar niet meer die enorme vlinders in je buik hebt is logisch, zou ook erg vermoeiend zijn btw

Als je van je huidige vriend veel houd en gelukkig met hem bent, zou ik eerst maar eens een poosje afwachten om te zien of die verliefde gevoelens voor die ander verdwijnen.

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 13:20

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:05

vreemd gaan is goed voor je relatie.. heb het er over met je huidige vriend.. veel relaties (veel meer dan je zou denken!) spreken stellen af dat ze met andere sex mogen hebben zonder dat ze het van elkaar weten..

Wel een voorwaarde is dat ze het veilig doen en niet in huis bv..

Ken wel een aantal relaties die hierdoor gered zijn.. 1tje is er niet beter van geworden maar die 2 wisten toen wel gelijk dat ze eigelijk niet ibj elkaar paste..

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:09

mmm,denk aan wat je allemaal kapot kan maken als je het uitmaakt.
aan de andere kant:je eerste vriend en dan al 4,5 jaar samen,dan is het logisch dat je verder wilt kijken.
de reactie van m3issi3j vind ik persoonlijk te ver gaan...waarom heb je dan een vriend?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:12

vreemdgaan is absoluut niet goed voor een relatie, als je partner erachter komt is al zn vertrouwen in je weg en is het einde relatie, of jij blijft je hele leven schuldgevoelens houden, NIET DOEN DUS!
Je zult een keus moeten maken, of houden wat je hebt en gaan werken aan de relatie met je vriend, of bij hem weggaan en in het diepe springen, al is de kans vrij groot dat die nieuwe relatie niks wordt....
Je moet dus als eerste de keuze maken, wil ik verder met mijn vriend of stoppen we met onze relatie?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:12

ik zou me heel heel goed bedenken.
Je eerste vriend blijft altijd speciaal en soms en zeker na zo'n lange tijd zul je heel lang nodig hebben om erover heen te komen.
Bij mij heeft dat 5 jaar geduurd maar ja ik ben dan ook een geval apart hahah.
Maar je eerste vriendje vergeet je NOOIT.
Maar als jij verder wilt kijken moet je dat doen.
je moet doen wat jou gelukkig maakt en ja soms maak je de verkeerde keuzes.
Weet je wat mij altijd op het been hielp?
Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komen jullie wel bij elkaar terug.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:15

missnynke schreef:
vreemdgaan is absoluut niet goed voor een relatie, als je partner erachter komt is al zn vertrouwen in je weg en is het einde relatie


je moet het ook wel geheim houden he.. whaha.. nee ik ben er cker van dat als je er goeie afspraken over maakt dat het je relatie spannend zal houden!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:20

Ik heb al 11 jaar dezelfde vriend en het was ook mijn eerste.
Ik heb echt geen behoefte om te weten hoe het met een ander is.
Tuurlijk vind ik een jongen weleens leuk en heb ik vlinders maar die vliegen vanzelf wel weer weg hoor.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:23

M3isSi3j schreef:
je moet het ook wel geheim houden he.. whaha.. nee ik ben er cker van dat als je er goeie afspraken over maakt dat het je relatie spannend zal houden!


Verward Nou sorry maar een man hoeft bij mij niet aan te komen met dit soort onzin eerlijk gezegt.. Dan blijft hij ook maar gelijk bij de ander..

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:25

Helemaal mee eens Youngster

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:26

Ik ben alweer 15 jaar getrouwd en wij hebben het fantastisch samen.
Als ik bij mezelf zou merken dat ik verliefd werd op een ander, dan zou dat voor mij alleen maar werken als een alarmbelletje; zit er iets mis in mijn relatie? En zo ja, wat ga ik daar aan doen?
Zou voor mij geen reden te zijn om er een punt achter te zetten, ik weet donders goed wat ik dan weggooi.... ik wil 100 met hem worden!!!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:37

Volgens mij wordt iedereen in zijn leven wel eens verliefd op een ander (of meer dan 1 keer). Het is maar net wat je ermee doet. Kies je voor het vertrouwde, of ga je voor het nieuwe en spannende? Ga je eigen relatie eens analyseren, is die wel zo goed? Mis ik iets?
Vaak zijn die verliefdheden ook wel gebaseerd op de spanning die je mist. Je kunt proberen die in je eigen relatie weer terug te halen door weer leuke dingen met elkaar te doen Lachen , of spannende Tong uitsteken etc. Verliefdheden kunnen zelfs positief werken op je eigen relatie.
En als je echt verliefd bent op een ander en het blijft duren moet je ook het lef hebben om daarvoor te gaan en de oude relatie op te geven. Maar ik kan sowieso niet goed tegen stellen die maar bij elkaar blijven zonder dat er nog liefde of spanning is, puur uit angst.

Die tip van dat vreemdgaan (sex) is natuurlijk absurd!!! Dat slaat echt nergens op. Wel kun je (wat diegene ook eerder noemde) met elkaar afspreken dat je sex mag hebben met anderen. Een 'open' relatie. Moet kunnen, al zijn er maar weinigen die dat ook echt kunnen en sex en liefde los kunnen zien. Niet dat ik het doe hoor Schijnheilig , maar ik ben iemand die daar best ruimdenkend in is *LOL*

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:38

Moeilijk hoor!!! Ik zou het gewoon maar ff allemaal afwachten. Verliefdheid gaat over en een relatie krijg je waarschijnlijk niet meer terug. Heb het ook ooit meegemaakt. De jongen waar ik gek op was en hij op mij had al 4 jaar een vriendin. Uiteindelijk heeft hij voor haar gekozen. Was best ff slikken, maar achteraf zijn we beide blij met die keuze.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:37

ik ben het met youngster eens, vind het eigenlijk nergens op slaan.
Maar ji jsucces natuurlijk, ik heb t niet meegemaakt dus kan je eigenlijk geen advies geven alleen wel: blijf eerlijk ook tegenover je partner dat kan straks een hoop schelen! succes!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:46

ik heb het ook een paar keer gehad zelfs. de eerste keer heb ik het vrij snel aan mijn vriend verteld en is de 'liefde' voor de ander ook over gegaan. de 2e keer was al iets moelijker maar heb ik het uiteindelijk ook weer verteld. de 3e keer heb ik het maar zo gelaten, ontdekkend dat het meer lust dan liefde is en de 4e keer noemde ik het alleen maar lust... dus ja mijn hormonen willen nog wel eens overstuur raken van andere jongens maar dat laat ik maar zo Lachen

ik heb al 15½ jaar een relatie en dat zet je niet aan de kant voor verliefheden of wat dan ook. ik iig niet, ook niet bij de 1e die met 3 jaar verkering kwam.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:56

M3isSi3j schreef:
vreemd gaan is goed voor je relatie.. .


PARDON!

Als ik een vriend zou hebben dan is die van mij, en niet om zomaar met de buurvrouw te gaan liggen flikflooien en als die van mij houd, dan moet hij daar ook geen moeite mee hebben, denk ik dan zo....

Gaat die vriend dan vreemd is het GELIJK uit... ik ga die jongen niet vergeven, wat heeft dat voor zin.. ik zal hem nooit meer vertrouwen.. want OOKAL heeft hij het me eerlijk verteld, ik zal hem nooit meer kunnen vertrouwen.. ik zal nooit meer met zekerheid kunnen zeggen dat hij niks met andere zal doen... nee... ben het TOTAAL niet met je uitspraak eens!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:24

isabelle schreef:
mijn man heeft dit twee jaar geleden meegemaakt, hij was ook verliefd gewrden op iemand anders en die vrouw ook op hem, gelukkig heeft ie toch voor mijn gekozen, hij heeft het me ook eerlijk verteld, het heeft mijn veel pijn gedaan, als je het je vriend verteld dan heeft een flinke deuk in je relatie maar je bent wel oprecht en eerlijk want hij merkt natuurlijk ook een verschil aan je! als jullie liefde sterk genoeg is dan overwint ie het wel!


Eerlijkheid duurt inderdaad het langst.

Vergeet ook niet dat verliefdheid slechts tijdelijk is.
Ik zou ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen,
en het rustig over je heen laten komen.
Als deze verliefdheid lang blijft duren,kun je jezelf afvragen wat te doen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:26

M3isSi3j schreef:
vreemd gaan is goed voor je relatie.. heb het er over met je huidige vriend.. veel relaties (veel meer dan je zou denken!) spreken stellen af dat ze met andere sex mogen hebben zonder dat ze het van elkaar weten..

Wel een voorwaarde is dat ze het veilig doen en niet in huis bv..

Ken wel een aantal relaties die hierdoor gered zijn.. 1tje is er niet beter van geworden maar die 2 wisten toen wel gelijk dat ze eigelijk niet ibj elkaar paste..


Dit is wel een hele vreemde manier om je realtie te testen zeg! Verward
Maar misschien ben ik daar te conservatief voor Haha!

Bij mij is vreemdgaan: einde relatie!!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:43

M3isSi3j schreef:
vreemd gaan is goed voor je relatie.. heb het er over met je huidige vriend.. veel relaties (veel meer dan je zou denken!) spreken stellen af dat ze met andere sex mogen hebben zonder dat ze het van elkaar weten..


Vreemd gaan (de ander bedriegen) lijkt mij nooit goed voor een relatie, het stiekeme is nou juist datgene wat veel mensen nekt.
Een open relatie, dus sex met een ander met elkaars goedvinden, heeft dan meer kans van slagen. En gebeurt ook best vaak, kijk maar eens in de krant hoeveel parenclubs er bestaan!!!
Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen een optie is; niet iedereen kan daar mee om gaan.
Maar voor een aantal relatie's kan het een 'prettige opfrisser' zijn.....

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:48

Suleika schreef:
.. (als je eerst echt zekerheid wint kun je natuurlijk gewoon aan die ander vragen wat hij voor je voelt, toch?).

dit vind ik niet eerlijk. je blijft toch niet alleen bij je vriend als blijkt dat die ander geen interesse in je heeft. je moet je afvragen hoeveel je nog om je vriend geeft. als blijkt dat je niet meer genoeg om hem geeft moet je het uitmaken. ongeacht of die ander wel of niet wat voor je voelt. ik vind niet dat je eerst moet gaan kijken of die ander wel wat voor je voelt of niet en het dan pas uitmaken met je vriend. vind uit wat je nog in je relatie ziet en neem dan de beslissing. je vriend heeft recht op eerlijkheid, je bent niet voor niets al zo lang samen