Wie heeft er ervaring met scintigrafie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Wie heeft er ervaring met scintigrafie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:13

Ik ben met mijn paard doorverwezen naar de Lingehoeve.
Dit omdat ik al 2 keer met hem gevallen ben zonder reden.
De dierenarts vond dat hij wel slap in de achterhand is , maar kon geen duidelijke oorzaak vinden.
Hij stelde dus voor om hem met radio actieve stof in te spuiten, en dan kunnen ze met scans zien waar er knelpunten zitten..
Wie heeft hier ervaring mee?
Dan zou ik het graag willen weten.


besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:23

ik kan je alleen zeggen dat het heel duur is voor de benen allen ben je al zo'n 1000€ kwijt dus doe het alleen als ze je nergens anders meer kunnen helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:35

ik heb het in Kerken laten doen. Het is redelijk kostbaar en bij ons was het een bevestiging van wat we eigenlijk al wisten. Ik zou je iets beter laten voorlichten voordat je aan zo'n duur onderzoek begint.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:04

Ik denk niet dat er al heel veel mensen ervaringen hebben, omdat ze het pas een jaartje of zo doen hier in Nederland. Als ik jou was zou ik gewoon de Lingehoeve even bellen, vragen naar Erik Bergman, en die gewoon het hemd van z'n lijf vragen Knipoog

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:14

Hai,

Ze hebben het bij mijn paard destijds ook aangeraden, mijn verzekering zou de kosten dekken, maar we hebben na goed overleg er toch van afgezien. We wisten de uitslag eigelijk al. Het gaat nu heel goed met mijn merrie, die weer volop aan het werk is. Komt er verslechtering, laat ik het alsnog doen of er een negatieve ontwikkeling is ontstaan. De Lingehoeve is wel erg op de centen! (verdoving hier, dingetje daar, enz.), maar de service is geweldig en ze zullen zeker met dit soort onderzoeken niet doorzetten als het geen nut heeft. Een Full-body onderzoek, dus het hele lichaam kost geloof ik 800 euro, daarbij komen dan nog wel de verplichte! stalkosten (paarden staan geloof ik minstens 2 dagen in bunker door straling), medicijnen en verdovingen.
Ik zou inderdaad goed overwegen of je het wel moet doen. Misschien is een second opinion een tip?

Succes ermee. er staat geloof ik informatie op www.delingehoeve.nl

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:35

lamont schreef:
en dan kunnen ze met scans zien waar er knelpunten zitten..


Het gaat mij om dit zinnetje.

Welke veearts heeft je doorverwezen naar de Lingehoeve?

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 18:46

Zep schreef:
Het gaat mij om dit zinnetje.

Welke veearts heeft je doorverwezen naar de Lingehoeve?

Ik ben eerst gewoon bij onze eigen DA geweest, dat is in Wehl.
Die heeft ons doorverwezen naar de Lingehoeve.
En daar hebben ze ons uitgelegt hoe het werkt..
Daar werd dat dus gezegt.Hoezo????
Niet zo volgens jou???

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:22

je moet gewoon even de Lingehoeve bellen ( mijn buren Haha! ) gewoon naar erik vragen en je alles uit laten leggen. Daar staat erik goed voor open, en je zult eerst alle info moeten hebben voor je een beslissing kunt nemen

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:45

Een paard bij mij op stal heeft het net achterde rug. Hij is 6 dagen daar geweest. En heeft atrhose in zn heup Verdrietig Niets meer aan te doen.
Maar ja het duurt ongeveer 4 tot 6 dagen voor dat spul is uitgewerkt...

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 18:34

JollyHumpy schreef:
Een paard bij mij op stal heeft het net achterde rug. Hij is 6 dagen daar geweest. En heeft atrhose in zn heup Verdrietig Niets meer aan te doen.
Maar ja het duurt ongeveer 4 tot 6 dagen voor dat spul is uitgewerkt...

Even een vraagje over dat paard.
Wat kon je aan hem zien? merken?
Liep hij kreupel of stijf?
Mijn paard heeft dus een zwakkere achterhand,maar hij gaat als een gek door de wei.
Dus ik weet het ook niet meer, hij is 2 keer met rijden over de kop gegaan,en hij loopt moeilijk op een harde volte.
Wie heeft nog een tip??????

Shasadee

Berichten: 426
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:29

Begin dit jaar heb ik van mijn paard een complete scan laten maken bij de Lingehoeve. Kosten waren ongeveer 1000 euro, dus redelijk prijzig maar dat was incl. alles. Mijn paard heeft zo ongeveer in zijn hele bovenlijf artrose en dat was met de scintiegrafie goed te bepalen.

Voor die tijd hadden we al een compleet kreupelheidsonderzoek laten doen (van voet tot schouder zo ongeveer staan alle botjes op de foto) maar daar kwam in eerste instantie niets uit. Daarna een osteopaat erbij gehaald maar die kon het ook niet vinden en uiteindelijk per toeval er achter gekomen dat er artrose in zijn hals zat.

Uit de scintiegrafie bleek dat het niet alleen in zijn schouder zat maar in zijn hele bovenlijf, echt balen, maar ik weet nu wel wat er is en kan daarmee ook gericht iets doen. Beter worden doet het nooit maar als hij nu kreupel loopt weet ik in ieder geval wat er is. De dierenarts was inderdaad Dhr. Bergman, hele aardige man en kan je ook alles heel goed uitleggen.

Succes met je beslissing.


lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:45

Bedankt voor je verhaal.
Lijkt me echt niet fijn als je zo"n uitslag krijgt!!!
Kan je nu na deze diagnose nog wat met het paard doen?
Of alleen maar in de wei laten lopen.
We hebben toch maar besloten om het goed uit te laten zoeken omdat ik niet nog een keer met mijn paard wil vallen.

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:15

Spannend! Ik ben benieuwd wat ze vinden. Of niet...

Een mens raakt nooit uitgekerstmutst... [o]
**** http://www.finesse4dieren.nl ****

Shasadee

Berichten: 426
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:15

Hoi,

Was effe met vakantie dus beetje trage reactie. In eerste instantie was het echt heel erg schrikken (ons vorige paard hadden we ook al zo'n pech mee en hebben we moeten laten inslapen vanwege ernstige hoefkatrolontsteking)..dus ik zag mezelf alweer gaan.

Maar eigenlijk gaat het nu best redelijk, advies van de dierenarts was kijk het maar gewoon even aan en je ziet zelf snel genoeg wat wel kan en wat niet. We rijden nu om de dag en dat gaat goed. Eigenlijk is hij zelfs ietsje te druk en zijn we net iets meer gaan doen. Af en toe zit er een onregelmatige pas tussen, maar hij wil zo graag werken dat hij er meestal een beetje doorheen loopt. Dus goed in de gaten blijven houden en hopen dat hij nog heeeeel lang mee gaat.

Je hebt gelijk dat je het goed laat uitzoeken hoor ongelukken zit je immers niet op te wachten...heel veel succes we lezen wel hoe het gaat denk ik zo..

Dag.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:25

op de site van dap de bosdreef ( www.debosdreef.be ) staat ook info. Misschien waard om daar ook eens te informeren naar de prijs....vaak zijn dat soort dingen in BElgie een stuk geodkoper

Shasadee

Berichten: 426
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:11

Mist schreef:
op de site van dap de bosdreef ( www.debosdreef.be ) staat ook info. Misschien waard om daar ook eens te informeren naar de prijs....vaak zijn dat soort dingen in BElgie een stuk geodkoper


Dat had ik al geïnformeerd voordat het in Nederland kon, de prijs was toen nagenoeg gelijk. Wel handig als je vlak bij de grens woont ivm reistijd.

lamont

Berichten: 84
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: hummelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 19:47

We hebben toch maar een scintigrafie onderzoek laten doen.
Zat wel een beetje tegen.
Eerst ging het scan apparaat kapot en toen was het weekend, konden ze ook niets doen.
Alles bij elkaar heeft hij er een week gestaan.
Veel te lang naar mijn zin.
En er kwam uit,dat hij aan beide voorbenen de diepe buigpees had overbelast.
Daar waren we dus echt niet achter gekomen als we dit onderzoek niet hadden gedaan, want zelfs de DA dacht dat het probleem in zijn rug zat.
Hij moet nu op speciaal beslag, en verder is het afwachten.
In iedergeval eerst een paar maanden rust, en dan maar hopen dat hij niet meer valt.
Iedereen die op dit onderwerp gereageerd heeft bedankt.
Monique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 28 bezoekers