**raar knakkend geluid van de achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

**raar knakkend geluid van de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 10:44

Als ik mijn pony longeer hoor ik een raar krakend/knakkend geluid uit een van zijn achterbenen komen,als hij hem neer zet.
Hij loopt niet kreupel. Hij is 15 jaar oud.

Wat kan het zijn?

gr kathelijne


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:55

Dat is een lichte vorm van slijtage maar dat kan geen kwaad. Niets van aantrekken.

De hond is de betere mens

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 11:02

weet je het zeker, wat is dat geluid dan precies?

gr kat

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:10

Dat zit in een gewricht, het is geloof ik kraakbeen dat je hoort. Iones moest ooit gekeurd worden door een veearts en daar kon je het ook bij horen. MAar de veearts zei dat het een vorm was van slijtage die verder geen kwaad kon. Het klinkt bij veel paarden hoor. Je moet er maar eens op letten.

De hond is de betere mens

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:11

toevallig hoorde ik dat gister ook toen mijn moeder op een paard had gereden. we vroegen het aan de instructrice en die zij dat het niet erg was, gewoon het kraakbeen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:08

Dierenart Rob van Wessum zegt dat dit luchtbelletjes in de nog koude gewrichtsvloeistof zijn die het geluid veroorzaken. Als je je paard net uit stal haalt is de gewirchtsvloeistog in de gewrichten nog koud en minder vloeibaar. Als je wat langer aan het werk bent wordt de gewrichtsvloeistof warmer en vloeibaarder en smeert het gewricht wat beter. Gaat het geluid weg als je wat langer stapt of aan het werk gaat?

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:35

He, dat zegt mijn chiropractor ook! als hij mij kraakt zegt hij dat er lucht ontsnapt in de gewrichten.

De hond is de betere mens

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 13:43

ik zal er vanavond op letten Knipoog
Dan hoor je het morgen, maar ik dacht eigenlijk van niet.
gr kat

Giny

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:41

Het kan absoluut geen kwaad, het klinkt alleen vervelend. Het is inderdaad lucht in het gewricht, eigenlijk hetzelfde als mensen die hun vingers kunnen laten 'krakken'. Daar krijg ik ook altijd kippenvel van! Party!!

Ik heb het allerliefste paard van de wereld! Lachen

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:01

Is je paard ook kreupel? Goed opwarmen en afstappen kijkt mij belangrijk, evenals regelmatig onbelast bewegen. Let verder op de conditie (niet te zwaar) en de voeding.

Ik denk de kwaliteit van het kraakbeen ook niet geweldig is. Dit wijst op "versleten gewrichten". Dit kan soms verbeterd worden door gebruik van Primeval Artrose Gelatinaat (zie www.dierennieuws.nl en kijk onder paarden rechts bij Primeval, uitgebreide uitleg met schematische tekeningen).
Succes met je paard,
Peter Klaver, dierenarts voor Primeval

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:36

klaver4dieren schreef:
Is je paard ook kreupel? Goed opwarmen en afstappen kijkt mij belangrijk, evenals regelmatig onbelast bewegen. Let verder op de conditie (niet te zwaar) en de voeding.

Ik denk de kwaliteit van het kraakbeen ook niet geweldig is. Dit wijst op "versleten gewrichten". Dit kan soms verbeterd worden door gebruik van Primeval Artrose Gelatinaat (zie www.dierennieuws.nl en kijk onder paarden rechts bij Primeval, uitgebreide uitleg met schematische tekeningen).
Succes met je paard,
Peter Klaver, dierenarts voor Primeval


LEZEN! Eerste topic staat: hij is niet kreupel...
Enfin, je hebt weer reclame gemaakt voor je product... Lips are sealed

Je suis Charlie.

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:57

Enfin, je hebt weer reclame gemaakt voor je product... :x[/quote]

En jij weer een gratis digitaal consult voor een behandeling voor van je artrose.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:13

guido heeft dit ook altijd en zolang ik hem heb (bijna 4 jaar) ook altijd al gehad, hij heeft hier echt geen last van.

als ik op mn sokken loop, knakt mn teen ook ALTIJD!!! en dit voel ik ook niet.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 11:13

ja, hij is niet kreupel, hij is net nog gecontrleerd door de Da, buigproeven gedaan, er was niks mis met zijn benen. Het geluid is vanaf het begin tot het einde van de inspanning. Ik longeer hem (nu al 3 weken) alleen, maar, omdat ik niet kan rijden doordat het zadel te smal is geworden Frusty
(ben aan het sparen voor een nieuwe) Ik laat hem altijd lang genoeg warmstappen en uitstappen. Ik denk dat het niet zo erg is. teminste dat hoop ik.

gr kat

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:27

Hoi, ik weet niet waar het knakken vandaan komt.
Ik kan je alleen vertellen dat ik in bijna alle mogelijke gewrichten ook knak, kraak hoe je het maar noemen wil. Tot nu toe heb ik nog nergens last van, doet geen pijn ofzo, en ik leef er al 32 jaar mee.

Sprakeloos

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:04

Gips knakt ook in haar kogels achter.
Altijd gedaan, al loopt ze 3 uur achter elkaar, het wordt niet minder.

Artrose heeft ze niet, tenminste, ze is een jaar geleden voor het laatst op de foto geweest en toen had ze het niet. Kraakbeen is prima in orde. Volgens de dierenartsen in Emmeloord dan, en die zijn absoluut kundig.
Ze is flink door de medische molen geweest (niet om dat knakken hoor) en geen een dierenarts heeft gezegd dat dat knakken iets was om je zorgen over te maken.

Nulla tenaci invia est via


Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:19

Mijn beessie is nu 6 jaar, en knakt ook altijd in zijn achterbenen. Idd vervelend geluid, maar echt waar niks aan de hand. Hij lijkt een beetje op mij wat dat betreft. Ik kraak en knak ook overal, maar zoals Esther al zei daar voel je niks van. Zou het aan de leeftijd liggen, meid, ik ben ook 32. 1970 was een knak-jaar denk ik... Groetjes

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

knak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:24

tja, en dan nog de vraag, waar zit de knak precies.
je hoort te wel, maar... Verward Verward
zo ken ik een paardje wat enorm krakende achterbenen heefd, echt extreem, dat beestje was grondig onderzocht, niets ernstigs.
zelf heb ik 1 knie die al sinds ik jong bent knakt Haha!
ik vraag me af of bepaalde procukten zoals MSM + glucosamine, of dat produkt van hierboven (zal geen reclame maken Haha! ) idd helpen????
dwz, tegen het knakken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, ComscoreBot, GrapeshotBot, kimmetje26, Leukertje, Maaraatje, nayla, singa en 103 bezoekers