Wat vinden jullie nu de voor/nadelen van de KNHS ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wat vinden jullie nu de voor/nadelen van de KNHS ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:52

Het is nu al enige tijd geleden dat de basisbonden zijn overgegaan in de KNHS als 1 grote overkoepelende organisatie van de paardensport.
Nu horen/lezen we genoeg over de administratieve chaos die daar heerst, maar zijn er ook positieve zaken uit voortgekomen vraag ik me af.
En hebben jullie ideeen hoe het beter zou kunnen gaan lopen of dingen die absoluut anders zouden moeten of juist beter zijn geworden?
Deze vraag geld dus voor alle takken van de paardensport.


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:53

Ik merk weinig verschil. Het heeft erg veel geld gekost, de tarieven zijn veel verhoogd, maar verder... Tja, dat de indoorkampioenschappenvan de dressuur in Wanroij zijn, daar ben ik ook niet zo blij mee...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:05

hmm...ik vraag me af hoe lang Wanroij nog KNHS-centrum blijft...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:36

Die wisselende regels steeds en die hoge tarieven

www.dressuurstalseren.com

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:50

Ragne schreef:
hmm...ik vraag me af hoe lang Wanroij nog KNHS-centrum blijft...


Ik heb het gerucht gehoord dat ze de zomerkampioenschappen van de dressuur ook naar Wanroij willen verplaatsen... De springkampioenshappen (zomer en winter) in Ermelo en de dressuur in Wanroij...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:06

KarinvdM schreef:
Ik heb het gerucht gehoord dat ze de zomerkampioenschappen van de dressuur ook naar Wanroij willen verplaatsen... De springkampioenshappen (zomer en winter) in Ermelo en de dressuur in Wanroij...


wow dat zou echt niet leuk worden voor alle noorderlingen!!
ik als Zuid-hollander vind het al erg ver weg...en als oud KNF-er heb je gewoon meer met Ermelo dan met Wanroij.
Alle bureau-handelingen van de KNHS worden nu wel vanuit Ermelo gedaan.

Verder over de KNHS: ik zie het wel redelijk positief in. Natuurlijk worden er teveel kosten gemaakt op dit moment, om het weer een beetje in het positieve te krijgen. Maar als KNHS er eenmaal staat met een goed systeem denk ik dat we één paardensportbond hebben die kan staan voor alle paardensporters in Nederland.
Alleen nú is administratie gewoon prioriteit nummer 1 en dat moeten ze niet vergeten. Plus natuurlijk de reglementen. Ja, jammer dat die vaak veranderen. Maar goed, als ze de reglementen maar blijven verbeteren vind ik het niet erg.

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:33

Maar af en toe zou ik wel graag wat georganiseerd protest zien!
Meld je maar b.v aan als je de startgelden te hoog vindt! Ik vind dat er een maximum van €5 moet komen, vroeger betaalde je toch ook geen dfl.15,00 voor een proef!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:44

Ragne schreef:
wow dat zou echt niet leuk worden voor alle noorderlingen!!
ik als Zuid-hollander vind het al erg ver weg...en als oud KNF-er heb je gewoon meer met Ermelo dan met Wanroij.
Alle bureau-handelingen van de KNHS worden nu wel vanuit Ermelo gedaan.


maar zo hebben de oud NKB-ers natuurlijk veel meer met Wanroy. Ik denk dat Wanroy uiteindelijk verdwijnt, en dat is wel logisch (gezien de afstanden) maar niet leuk voor de oude NKB bond.

Verder vind ik het vooral heel erg duur geworden en de voordelen van de fusie voor de gemiddelde ruiter zijn mij nog steeds niet duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:50

Er dus niemand die een voordeel heeft kunnen ontdekken?

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:02

Nee, en al helemaal niet als ze alle dressuur in Wanroy willen houden.

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:02

Dressuur in Wanroy in de zomer????
Terwijl iedereen weet dat 's zomers Brabant vergeven is van de dazen!!

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:16

Het voordeel vind ik dat de wedstrijden en kampioenschappen nu echt voor iedereen open staan!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:22

hoezo? Ik zie geen verschil met de bondskampioenschappen voor die tijd.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:24

Toen had je idd toch kampioenschappen, waarvan de KNF de grootste waren. Toen kon je bijvoorbeeld wel kampioen van de NPC zijn, maar dat stond niet erg in verhouding met kampioen van de KNF in een bepaalde klasse. Daar heeft Samsam idd een heel goed punt! Nu ben je echt kampioen van nederland in een bepaalde klasse/discipline, dat betekend heel wat meer idd!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:30

Het grootste nadeel vind ik, dat de KNHS een basissportvereniging is, maar ondertussen wel de kampioenschappen in de B en de L1 (en 's winters de L2) geschrapt heeft!

Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, aangezien het grootste deel van hun leden in deze klasses rijden....

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:54

Samsam schreef:
Het voordeel vind ik dat de wedstrijden en kampioenschappen nu echt voor iedereen open staan!

Bij ons waren nagenoeg alle wedstrijden al open voor alle bonden, wat dat betreft merk ik geen verschil.
Verder heb ik geen enkel voordeel ontdekt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:03

Ik heb geen voordleen gemerkt wbt de kampioenschappen dat had ook zonder knhs gekund.
Ik vind dat de wachttijden veel meer oplopen of dat idee heb ik iig.

wat ik ook erg merk is dat mensen toch nog een beetje naar hun oude bond handelen. veel mensen gaan oude nbvr wedstrijden af omdat je daar vanaf de B hekjes hebt.

Ik vind het ook stervens duur geworden en wat ik helemaal belachelijk vind is dat de kampioenschappen op vrijdag gehouden worden.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:45

Nimber schreef:
wat ik helemaal belachelijk vind is dat de kampioenschappen op vrijdag gehouden worden.


De deelname is te groot om het op 1 dag te houden. Op zaterdag en zondag had ook gekunt, maar dan zit je met mensen die uit principiële overwegingen niet op zondag op concours gaan. Nu moet je een dag vrij nemen van je werk, een dag vrij nemen van je principes kan niet. Op deze manier wordt niemand buitengesloten van deelnme aan het kampioenschap.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:47

KarinvdM schreef:
Nu moet je een dag vrij nemen van je werk, een dag vrij nemen van je principes kan niet. Op deze manier wordt niemand buitengesloten van deelnme aan het kampioenschap.


Dus wel. Er zijn mensen die nu eenmaal geen vrij kunnen nemen.
Ik vind het belachelijk dat kampioenschappen op werkdagen gehouden worden

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:08

Fitzroy schreef:
Dus wel. Er zijn mensen die nu eenmaal geen vrij kunnen nemen.
Ik vind het belachelijk dat kampioenschappen op werkdagen gehouden worden


Je weet al heel lang van te voren wanneer de indoor en de outdoorkampioenschappen worden gehouden. Ik heb nog nooit een werkgever gehad die mij daar geen vrije dag voor wilde geven.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:12

Nou ik moest met de laatste drenthse kampioenschappen een collega die vakantie had vragen of ze die vrijdag voor mij wou werken, anders kon ik niet vrij!! Ik werk in een ziekenhuis en daar zijnnou eenmaal heel veel mensen van ej afhankelijk. Op een kantoor zeg je een keer van dit werk kan een dag blijven liggen, maar bij kan je niet zeggen van die patienten krijgen vandaag maar geen medicijnen!

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:15

KarinvdM schreef:
Je weet al heel lang van te voren wanneer de indoor en de outdoorkampioenschappen worden gehouden. Ik heb nog nooit een werkgever gehad die mij daar geen vrije dag voor wilde geven.


En hoe doe je dat als je bv. een eenmanszaak hebt of voor de klas staat? Dan kun je niet zo makkelijk vrij.
Maar goed, dit is een eindeloze discussie.
Wat mij betreft worden de kampioenschappen gewoon op zaterdag en zondag verreden, als het zonodig over 2 dagen moet.
Beter is nog om het gewoon op 1 dag te laten verrijden en dan voor de zaterdag te kiezen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:19

Fitzroy schreef:
Beter is nog om het gewoon op 1 dag te laten verrijden en dan voor de zaterdag te kiezen.


Ja, dat zou inderdaad het beste zijn. Ik denk wel dat dit moeilijk te realiseren is, of er moeten minder combinaties per regio afgevaardigd worden.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:25

Joden hebben vrijdag sabbat en islamieten moeten naar de moskee.
Nu kunnen deze groepen niet meedoen. Dat mag ook niet.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:29

KarinvdM schreef:
Ja, dat zou inderdaad het beste zijn. Ik denk wel dat dit moeilijk te realiseren is, of er moeten minder combinaties per regio afgevaardigd worden.


Nou ik vond dat er belachelijk veel mensen doormochten naar de hippiade, tenminste bij de paarden van Zuid-Holland wel..bij mij in de L2 waren het er 8 of 9...vinnik behoorlijk wat..de beste 4 of 5 was ook mooi geweest.
het maakt de kampioenschappen natuurlijk wel minder toegankelijk, als er minder deelnemers zijn. Maar zou het ook ten koste gaan van de kwaliteit/tijd!?

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika, Eve_16, Rubio en 45 bezoekers