Iemand ervaring met bleken van tanden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Iemand ervaring met bleken van tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 13:36

Heeft er iemand hier ervaring met het proffesioneel bleken van je tanden?
Ik wil t al heel lang laten doen, maar vraag me af waar ik dat t beste kan laten doen.
Er zijn momenteel erg veel witte tandenwinkels die in 1 uur je tanden wit maken. De kosten hiervan beginnen geloof ik bij 450 euro. Maar ik heb er ook 1 gezien van 595 euro.
Wie heeft dit laten doen, wat is t resultaat? Ben je tevreden? En waar heb je t laten doen, voor welke prijs?

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:48

Als je je tanden wil laten bleken gewoon bij de tandarts laten doen hij heeft ervaring en verstand van. Kosten bij ons is 325 euro.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:12

inderdaad bij tandarts laten die, ik heb het aan hem gevraagd, en ze hebben er verstand van en ze mogen maar een maximaal tarief rekenen. Ik zou voor 150 euro klaar zijn. Hij vertelde wel dat doordat je ze schoonmaakt ook sneller weer vuil in kan gaan zitten, dus niet roken, cola drinken, rode wijn en koffie, dan kunnen ze zelfs donkerder worden dan eerst (dat zijn zijn woorden) en altijd ook tanden aan zijkant helemaal mee laten bleken, anders krijg je nogal raar effect als je lacht.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:41

En vergoedt de verzekering het (is misschien een heele domme vraag maar heb absoluut geen verstand van verzekeren enzo) blont.......

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:01

mijn man heeft laatst zijn tanden laten bleken en koste 160, 00 eurotjes, maar dat konden we gelukkig bij de verzekering verhalen

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 08:48

Ik heb t nagekeken bij de verzekeraar, en t wordt niet vergoed. dus ik ga maar eens informeren wat t bij de tandarts kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:20

Gewoon goed je tanden poetsen en bijhouden dan heb je geen bleekmiddelen nodig. Knipoog

Wil je het toch doen begin niet aan die huis-tuin en keukenmiddeltjes die je in de supermarkt/drogist of op de tv kunt kopen.
Gewoon even naar je tandarts/mondhygienist toe gaan.
Ik weet dat mijn tandarts het wel doet en daar kost een behandeling per element 45 euro. Kostbare zaak dus.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:22

Wat jij zegt klopt dus niet Sorane.
Niet iedereeen heeft van zichzelf witte tanden. Dan kan je poetsen wat je wilt, maar witter worden ze alleen met bleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:24

samantha23 schreef:
Wat jij zegt klopt dus niet Sorane.
Niet iedereeen heeft van zichzelf witte tanden. Dan kan je poetsen wat je wilt, maar witter worden ze alleen met bleken.


Dat is zeker waar, maar je kunt ze wel zo wit mogelijk houden. Wat denk je wat er gebeurd met bleken? Dat je meteen spierwitte tanden hebt? Nee hoor, ze maken ze hooguit een paar tinten lichter.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:27

Maximaal 2 tinten, afhankelijk van je eigen kleur, dus hoe licht ze worden hangt daar vanaf.
Maar pas dus op met cola, rode wijn, sigaretten en koffie omdat ze daarna dus weer heel snel donker kunnen worden, zelfs donkerder dan eerst. En dan kom je dus in vicieuze circel terecht van bleken.

Daarom durf ik het nog niet aan, ik ben cola verslaafde en ik rook.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:28

Sorane schreef:
Dat is zeker waar, maar je kunt ze wel zo wit mogelijk houden. Wat denk je wat er gebeurd met bleken? Dat je meteen spierwitte tanden hebt? Nee hoor, ze maken ze hooguit een paar tinten lichter.

Ja maar dat doe ik dus al jaren. 3 maal daags poetsen enzo. Witter worden ze niet hoor.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:29

Skipper schreef:
Maximaal 2 tinten, afhankelijk van je eigen kleur, dus hoe licht ze worden hangt daar vanaf.
Maar pas dus op met cola, rode wijn, sigaretten en koffie omdat ze daarna dus weer heel snel donker kunnen worden, zelfs donkerder dan eerst. En dan kom je dus in vicieuze circel terecht van bleken.

Daarom durf ik het nog niet aan, ik ben cola verslaafde en ik rook.

Ik drink geen cola en rook niet. Wijn lust ik ook niet. Het enige wat ik drink is dan koffie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:30

samantha23 schreef:
Ja maar dat doe ik dus al jaren. 3 maal daags poetsen enzo. Witter worden ze niet hoor.


Ik zeg ook niet dat je ze wit krijgt met poetsen. Ik zeg dat je wel verkleuring kan VOORKOMEN.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:31

Sorane schreef:
Ik zeg ook niet dat je ze wit krijgt met poetsen. Ik zeg dat je wel verkleuring kan VOORKOMEN.

O zo bedoel je.
Ja dat klopt, maar waar t mij om gaat, is dat ze gewoon witter worden omdat ze van nature donkerder zijn. En ze zijn niet verkleurd of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:34

samantha23 schreef:
O zo bedoel je.
Ja dat klopt, maar waar t mij om gaat, is dat ze gewoon witter worden omdat ze van nature donkerder zijn. En ze zijn niet verkleurd of iets dergelijks.


Dan kun je ze laten bleken, maar vaak blijf je dan aan de gang. Je zou kunnen denken aan eerst bleken en dan laten sealen. Dan houdt je je tanden toch vaak wat witter. Of facings.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:39

Sorane schreef:
Dan kun je ze laten bleken, maar vaak blijf je dan aan de gang. Je zou kunnen denken aan eerst bleken en dan laten sealen. Dan houdt je je tanden toch vaak wat witter. Of facings.

Sealen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:42

Met sealen brengen ze volgens mij weer een extra beschermlaag aan.
Ik heb een beetje een eng idee bij dat bleken, het lijkt me niet echt goed voor je tanden. Ik heb het er ook een keer met m'n tandarts over gehad, maar hij zei ook dat het niet verstandig was.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:46

Zei je tandarts ook waarom? Mijn tandarts heeft gezegd dat het niet slecht voor je tanden is, alleen zonde van het geld. Maar dat maak ik zelf wel uit natuurlijk Lachen

Dat sealen doen ze tegenwoordig volgens mij standaard bij een 'nieuw' volwassen gebit. Mijn dochter krijgt het ook als ze al haar 'grote-mensen-tanden' heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:50

Sealen is een soort hoesje aanbrengen over je tanden. Bij kinderen doen ze het vaak al. Zeker over de achterste kiesjes.
Ik ga mijn hele gebit waarschijnlijk nog laten doen.

Bleken kan geen kwaad mits je het niet te vaak doet. Als jij 3 keer per jaar je tanden laat bleken kan je inderdaad een probleem hebben.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:52

Heb je ook geinformeerd wat dat kost Sorane? Ik zou dat ook wel willen laten doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:53

lies schreef:
Zei je tandarts ook waarom? Mijn tandarts heeft gezegd dat het niet slecht voor je tanden is, alleen zonde van het geld. Maar dat maak ik zelf wel uit natuurlijk Lachen


Idd omdat het maar zeer kort effect heeft en je bepaalde kleurverschillen toch blijft zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:55

lies schreef:
Heb je ook geinformeerd wat dat kost Sorane? Ik zou dat ook wel willen laten doen.

Dat sealen? Bij mijn tandarts 25 euro per element. Maar ik hoor dat de prijzen heel sterk uiteen lopen. Ik zou gewoon eens gaan rondvragen.
Informeer ook even bij je verzekering of het wel vergoed wordt. Zo niet kun je altijd eens per maand 1 of 2 elementen laten doen. Zo hou je de kosten laag en is het goed te doen.