Zijn jullie merries al hengstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Zijn jullie merries al hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 20:18

Wanneer worden merries eigenlijk hengstig? Bij mijn merrie is het altijd heel duidelijk te zien, maar de mijne is het nu dus nog niet geweest. Wanneer komt dat ongeveer weer?

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:34

Hoi,
Wij hebben 2 merries staan, Katinka (19 jaar) was anderhalve week geleden voor het eerst (zichtbaar) hengstig Boos! en Donja (2jaar) begon gister voor het eerst wat tekenen te vertonen, staart op zij, wat vaker plassen enz. Bloos

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:35

Rond de lente geloof ik.
Navy is het in elk geval al wel geweest (nu namelijk Haha! ).
Erg duidelijk is het bij haar niet, ze is wat aanhankelijker bij ruinen of hengsten, en plast (maar dus ook gewoon plassen) iets meer. Ook schuurt ze d'r staart (????) heel licht.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:22

Mijn merrie werd in februari voor het eerst weer hengstig. Daarna is ze 1 keer hengstig geweest, maar toen merkte ik er vrij weinig van. Staart optillen zodra er een ander paard in de buurt was en een beetje aanstellen, maar meer niet. (gelukkig Lachen )

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:28

Pfff...... Hou op schei uit !
Marena loopt al een week met een hoge scheve staart ,
staat nu bijna de hele dag te vrijen met haar weide-buurvrouw
en splashed overal van die geile plasjes neer...

Met rijden wordt m'n zadel van achteren helemaal opgehoogd ,
zo hoog draagt ze die staart ....

Mag nu toch wel weer afgelopen zijn zeker na een volle week ?

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:31

hoi
wij hebben 3 merries staan (eigenlijk 4 maar die is over 4 weken uitgeteld dus wordt voorlopig niet hengstig)
Eentje is al 3x goed hengstig geweest en is ook inmiddels gedekt (hopelijk ook gepakt) maar de andere twee geven nog geen teken van hengstigheid. Een van de twee laat het altijd heel goed zien maar de ander een stuk minder. Ze staan nu wel lekker elke dag in de volle zon dus hopelijk komen ze gauw.
Merries worden meestal april/mei hengstig. Hoe meer zon ze krijgen hoe sneller de cyclus begint dus idd met de lente.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:36

Allebei mijn merrie's zijn hengstig geweest, de 1 twee keer, waarvan ze de laatste keer al gedekt is Haha! , de andere nog maar 1 keer, maar ze staan al wel een tijdje met de lichten aan tot een uur of 22.00 op stal....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:42

Sinds een week staat ze naast een ruin. Ze is al een week zo geil als boter. Hele gang vol met guts, echt mega-goor.

Met rijden ook, lekker aan je been plakken ipv reageren. Geef je een por met je spoor, vindt ze het nog lekker ook Boos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 00:12

Copper wordt over een dag of wat hengstig, de veulenhengstigheid dus vandaag hebben we haar weg gebracht.
De andere 2 staan nog heerlijk te zwangeren Knipoog

Tja, alle merries waren dragend en dan is het makkelijk uit te rekenen wanneer ze hengstig worden, zo'n 9 dagen na het veulenen gemiddeld.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:21

*LOL* Een maand geleden ongeveer werden ze beide tegelijk hengstig.
Daar sta je dan, met twee tientonners aan een touwtje, voor een weide met merries (notabene) al piesend midden op de straat. Er kon niemand meer lang, tenzij diegene pies op zijn schoenen wou krijgen *LOL* En verderlopen?? Neuh hoor, eerst een kwartier staan geil doen tot het vrouwtje uit haar vel springt van kwaaigheid Haha!

Waarschijnlijk zal ik het de verdere zomer niet meer zien. Isolda is gelukkig niet merkbaar hengstig!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:26

Macilda is een "stille". Die laat niks zien. Ze gaat aan de legmeel. We gaan in mei dekken.Laat ze niets zien dan wordt ze binnenkort hengstig gespoten.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:22

Bogachka is nu voor de tweede keer hengstig Scheve mond

Echt vies joh! Als ik haar in de bak loslaat rent ze direct met haar achterbenen gespreid naar een ruin toe en draait haar kont naar hem toe en gaat even voor zijn neus staan te plassen Misselijk Ook als je der gaat poetsen ligt de hele gang onder Misselijk En als je der kont poetst gaat dr staart alweer opzei Misselijk Misselijk Misselijk

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:23

Bogachka is nu voor de tweede keer hengstig Scheve mond

Echt vies joh! Als ik haar in de bak loslaat rent ze direct met haar achterbenen gespreid naar een ruin toe en draait haar kont naar hem toe en gaat even voor zijn neus staan te plassen Misselijk Ook als je der gaat poetsen ligt de hele gang onder Misselijk En als je der kont poetst gaat dr staart alweer opzei Misselijk Misselijk Misselijk Bogachka is al een keer gedekt door een geile ruin toen ze hengstig was...Dus nu noemt iedereen haar "Orgasme"... Scheve mond

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:31

nou, ik heb er dus NU last van....zucht... ze is niet vooruit te branden en ze d'r hele stal stroomt over Misselijk Ze looopt zelfs geil te doen naar andere MERRIES!!!!!!!!!!! het maakt d'r (als ze goed henstig is") volgens mij niet eens uit wat het is!!!! *LOL*
Maar tis nu voor de eerste keer, duss.....

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:27

die van mij is het hele jaar door hengstig! Heel erg vervelend is ze dan ze heeft gewoon bout aan je! Loopt dwars door en over je heen en staat alleen maar te gillen! Het is af en toe zo erg dat ze de muur in haar stal op staat te vrijen en een geluiden die ze dan produceert! OngelooflijK!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:51

jaah joh, vorige week echt niet normaal! hij bleef bij iedere pony plakken, hij was niet voor mijn been. in de winter heb ik daar geen last van, maar zodra de zomer komt Verward

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:59

Mijn merrie is gewoon de hele winter door hengstig geweest. Wel minder heftig dan ze in het voorjaar is, maar wel duidelijk merkbaar... Gelukkig loopt ze altijd de sterren van de hemel als ze hengstig is, dus mij hoor je verder niet klagen hahahaha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:15

mijn merrie kan er ook wat van!
toen ik haar net had was ze hengstig onhandelbaar!
ze ging aan de hand met me aan de haal!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 17:16

Mijn merrie is dus nog niet hengstig geweest. Ik hoop eigenlijk dat het gauw komt, begin een beetje te twijfelen of het insimineren nou toch stiekum gelukt is Haha! Ze krijgt ook een vreemd buikje, maar dat zal wel aan mij liggen Pling