Aardappel gerechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Aardappel gerechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 18:39

Ik heb dus een zak aardappelen gekocht, maar omdat ik meestal alleen eet, moeten die snel op voordat ze gaan rotten. (hoelang heb ik eigenlijk de tijd om ze op te eten? >;) )
Gister al gekookte aardappel gegeten maja dat hoef ik dus niet elke dag.
Iemand nog lekkere recepten? Vingers aflikken


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:37

Ik heb aardappels liggen hier die ik 2 weken geleden gekocht heb, maar nog steeds niet aanbegonnen ben door omstandigheden.

Zolang je ze donker en koel bewaard kunnen ze een hele tijd mee.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:59

Je kan misschien aardappelschijfjes maken, Zelfgemaakte Patat, Aardappelpurreé.. Aardappel Anders gerechten!! Noem maar op.. Tong uitsteken Krijg meteen honger!! Bloos

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:03

aardappelanders ,stampot... patat,, chips//

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:59

Zo snel hoeft dat toch niet ? Hangt ook een beetje van het soort aardappels af. Waarom denk je dat er anders in de winter aardappels in de winkel liggen ?

Ik weet uit mijn jeugd dat er altijd een boer kwam in het najaar met trekker en aanhangwagen die aardappels kwam brengen voor de hele winter. Die gingen dan de kelder in. Ging geloof ik nog wel een soort poeder over tegen het uitlopen of zo. Maar goed, die aten we dus tot ver in het volgend jaar, oftewel tot de opperdoezen weer kwamen. (heb inmiddels begrepen dat ik dan eigenlijk opperdoezer rondes moet zeggen Lachen )

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:24

Je kan zoveel maken met aardappels.
Zelf ben ik dol op gebakken aardappelen, met verse aardappelen. En dus niet van die kant en klare schijfjes, wat wel veel sneller is trouwens.
Aardappelpuree, rosti, stampppot, aardappel anders, gebakken schijfjes, blokjes, aardappelsalade, en patat natuurlijk!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:12

aardappels hoeven niet snel op hoor.
je moet ze koud en donker bewaren (mag niet vriezen!)
want kopen aardappels altijd per kist van 20 kg. geloof dat we er dan 6 nodig hebben ofzo), maar die blijven de hele winter goed hoor!

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:21

Wat ik wel lekker vind is in een overschaal olijfolie en twee teentjes knoflook doen dan aarappelschijfjes met wat craime fraiche en monchou.. eventueel wat oregano en basilicum uiteraard peper & zout.. Dan geraspte kaas erover en 30/40 min in de oven.. Lekkeerrrrrr.. ik doe meestal 2 dagen met 1 ovenschotel het kan ook in de magnetron.

Je kan er als je wil dus ook geruld en gekruis gehakt onder doen dan heb je meteen je vlees ... eventueel schijfjes tomaat met wat prei en ui erdoor is ook erg lekker!!.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, s1993 en 84 bezoekers