niet aan het been in de dressuurring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

niet aan het been in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:39

Times is in principe hartstikke fijn aan het been, soms moet ik mijn zweep weleens gebruiken om een bepaalde hulp te verfijnen, maar in principe is ze met weinig extra kuitdruk te rijden.

Totdat ik op concour de ring in ga, met losrijden is ze hartstikke fijn, goed voor het been. Zodra ik de ring in ga stompt ze af, dan moet ik gewoon contstant drijven om haar aan de gang te houden, soms zelf mijn zweep gebruiken.

Ik heb haar een paar weken geleden op concour een keer flink vooruit gereden vlak voordat ik moest binnenkomen en toen liep ze de verdere rest van de proef veel beter.

maar afgelopen zondag was het weer diepe ellende, ik ga haar niet anders rijden in de ring dan bij het losrijden, meestal gaat het tot het halthouden goed en daarna is het stampwerk. gruwelijk slecht aan het been en geen ontzag voor de zweep

wie weet hier een oplossing voor?

groetjes [naam]

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:43

Daar ben k ook benieuwd naar, Moreno heeft daar ook last van!! Tijdens het losrijden loopt ie meetsal kei lekker voorwaarts...maar in de ring totaal niet...en k start zaterdag M2, en daar moet ie dan cker voorwaarts lopen...als k nog B had gereden had het nog niet zo uitgemaakt...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:54

Tja, het paard van een vriendin doet (deed) dit ook. De enige oplossing was om een (of misschien meerdere, ligt aan het paard) proef gigantisch te verknallen door hem eens goed aan te pakken. Niet reageren, tik, en geen flauwekul. Veel paarden hebben in de gaten dat je niet veel durft te doen in de ring. En veel ruiters/amazones zitten er inderdaad als "bange kipjes" op, vooral niet teveel doen want anders....... Gewoon een keer veel risico nemen, dan maar lage punten en eventueel een verliespunt, in de toekomst heb je er ook wel weer veel profijt van. Haha!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:57

Ja idd af en toe helpt dat wel...als m'n knollepaard echt super sloom is...tik k um wel ff hard aan met m'n spoortjes...dat wil nog wel es helpen...dat ziet de jury ook wel liever als dat je de hele tijd blijft drijven...maja k mag niet meer met zweep rijden...dus dan maar met de spoortjes een poging wagen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:01

Kun je niet een keer ergens HC starten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:03

als bange kipje erop zitten is niet aan de orde bij mij dan, ga maar is kijken hoe het zondag loopt. en anders idd een keer proef verknallen

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:04

Dat zou wel een goed idee zijn, wie weet helpt het nog ook! Pling K weet alleen niet of dat een x in de buurt is...maaaaaaaaar daar kom k nog wel 8er

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:05

vonneke schreef:
als bange kipje erop zitten is niet aan de orde bij mij dan, ga maar is kijken hoe het zondag loopt. en anders idd een keer proef verknallen


Ja dat ehb k dus oowk....normaal als k Moreno een x met de spoor prik vliegt ie wel vooruit....maar in de ring... maar af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:09

o zeker weten als jij aan de jury vraagt of je een keer met zweep mag rijden buiten meededinging dat dat dan mag!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:10

die van mij valt in de 2e prof altij helemaal dood, maar dan heb ik toch altijd meer punten. erg vreemd.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:14

Ben er al lang uit met het actief dressuurrijden, maar volgens mij kun je op iedere wedstrijd HC starten, zolang je maar betaald en op tijd met inschrijven bent. Haha! En ik zou dan ook even navragen of je dan met zweep mag rijden, maar ik denk het wel, wat kunnen ze er tegen doen? Of gewoon een klasse lager starten. (Wordt dan 2 klasses geloof ik???)

En dat "bange kipjes" was niet persoonlijk bedoeld, maar ik zie gewoon heel veel mensen die op het voorterrein erg fanatiek rijden (en goed) en in de ring ineens ophouden met rijden en dan eigenlijk met hun paard meeliften (zo ook mijn vriendin Tong uitsteken ). En dan vinden ze het gek dat hun paard niet meer zo fijn is als op het voorterrein.... Verward

Maar ik hoop dat jullie iets aan mijn tip hebben (hoewel ik nu ik goed lees ook zie dat vonneke al niet te flauw is ----> misschien toch nog meer??), in ieder geval veel succes!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:31

Wij hebben ook zo een paard op stal staan die ook zulke trekken heeft. Het advies van de jury was inderdaad een proef verknallen en hem even goed aanpakken. Ze moeten gewoon weten dat ze in een proef ook attent moeten zijn voor je been.....

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:13

Mijn paard was ook steeds zo slecht aan het been in de ring.
Ik kreeg ook de tip om eens heel hard in te komen met mijn been.
Ze ging vanuit stap spontaan in galop (tot 2x toe), maar ik ben toen wel voor het eerst in de prijzen gevallen, omdat de verdere proef gewoon een stuk beter was.