Rare bult tussen voorbenen *foto's*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Rare bult tussen voorbenen *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:42

Ik heb Pierro 3 maanden geleden gekocht en toen is mij dat bult niet opgevallen. Toen hij de 3e dag voor de 2e keer de kudde inging, is hij in een hoek gedreven door een ander paard en zag geen ander oplossing dan over het hek heen te springen (+/- 1.20m hoog) dit is gebeurt van harde ondergrond naar harde ondergrond (stalgenoot heeft het zien gebeuren, was toen bezig met haar paard.) Op het eerste gezicht was hun niets opgevallen, en pas een weekje daarna is mij die bult gaan opvallen.
Hij heeft er nooit last van gehad oid doet niet zeer, het is wel keihard (op het moment zit er een speklaagje overheen) hij pas in de palm van je hand.. Hier wat foto's ervan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand wat dit is, of heeft iemand het eerder gezien bij een ander paard? Ik wacht het nog een week of 1a2 af en dan laat ik de da komen om er een kijkje bij te nemen.
Maar tot dan ben ik benieuwd of iemand anders dit eerder heeft gezien, of op een andere gedeelte van het lichaam...


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:22

Mijn paard had dit ook (had ook haar net, dus ze was van stal verhuist) en dit was door de stress. Het zat precies onder de singel.
Na weekje was het weg.

Maar als het blijft inderdaad DA halen!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:20

het kan wondvocht zijn wat daar heengezakt is, en van ene hoger stuk komt.
vocht zakt altijd naar het laagste punt toe.
is ze net ingeent of gechipt?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:35

Of heb je met een andere singel gereden / strakker aangesingeld of bijv. met slof oid gelongeerd --> als dat bijv. daar strak gezeten heeft kan je zo'n reactie krijgen.

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:47

Heb het eens gezien bij een paard die bij het springen met de borst de hindernis raakte.
Eerst een grote weke bult en later werd het hard.
Uiteindelijk neemt het lichaam binnen een paar weken het vocht in de wond weer op.
Ik denk dus ook dat ie zich daar gestoten heeft.
Groet Dagmach

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:50

Kan het wezen dat hij zich daar toen gestoten had, het kan dan een bloeduitstorting wezen. Mijn twenter heeft dat als veulen ook gehad. Er zat een hele bult, de DA adviseerde mij toen om er groene zeep op te smeren. En inderdaad na een paar dagen werd het steeds minder, en uiteindelijk verdween het helemaal.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:41

Lijkt mij vocht wat door een kneuzing komt. Dit vocht zakt af naar een lagere plek. Wat afspuiten en meestal is het na een week, hooguit 2 weken weg.
Succes Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:41

Bij ons op de manege had eentje het voor op zijn borst, een grote bult met vocht. Hij bleek tegen de staldeur aan te hangen (beetje lage deur) en daardoor had ie dus ook een soort kneuzing. We vonden het maar raar dat er geen DA bij gehaald werd. Het duurde wel een week of 4 volgens mij hoor...maar toen was het gewoon weer weg. Als je er geen vertrouwen in hebt (kan je nog slapen?) gewoon de DA ernaar laten kijken. Want er gaat niets boven een lekkere nachtrust hoor! Succes!

Noeska is de liefste

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:17

he ook eens een bult gezien bij paard op de boeg. zat vocht in. da gheeft leeg gehaald, nu heeft ze nergens last meer van Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:04

ellepel schreef:
het kan wondvocht zijn wat daar heengezakt is, en van ene hoger stuk komt.
vocht zakt altijd naar het laagste punt toe.
is ze net ingeent of gechipt?


Hij heeft het nu 3 maanden........ Maar hij heeft er eerder nog niet last van gehad, dat het in de weg zat met bewegen en gekke sprongen maken enz enz.... Hij is 3 maanden geleden geent en gechipt.
Het voelt keihard aan net bot wat je voelt, maar daar zit toch niet echt bot wat zo raar gaat hangen, of een vergroeieing oid.... hmmm wacht even zijn onregelmatigheid af en dan komt de da langs, want k doe inderdaad bijna geen oog meer dicht.


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:15

Ik heb de bult gevoelt en gezien...
Het voelt echt aan als bot en hij had er toen der tijd absoluut geen last van maar voor mijn idee lijkt het op de foto wel erger geworden.
Ben er benieuwd wat de DA ervan zegt!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 06:04

Op de foto lijkt het wel heel erg zeg, ik kan me niet herinneren dat het zo'n grote bult was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:35

Ja ik zie die bult iedere dag, voor mijn gevoel lijkt hij nog steeds even groot, maar dat kan ook makkelijk niet zo zijn. Wacht einde van de week af en dan even afspraakje maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, Eve_16, HappyFlow, LiDi, Rubio en 24 bezoekers