Friesche paarden op weg naar de dressuurtop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Friesche paarden op weg naar de dressuurtop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 13:54

Zojuist ontving ik het bericht van Belinda Neirn-Wertman dat zij met haar Friesche Hengst Goffert369 een superprestatie verricht heeft door de Kur op Muziek (GrandPrix) level te winnen met een score van 74.625 % (artistiek zelfs 79.925%). Hiermede werd deze combinatie algeheel winnaar en mag nu starten in het walhalla van de dressuursport Devon. Belinda liet ook nog weten dat het publiek zeker tien minuten heeft staan klappen en juichen voor een in topvorm verkerende Goffert.

Theo van Bruggen

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv


marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:56

Wauw, en dan ben ik al zo trots op mijn Z2 kür met m'n Fries !! Petje af, hoor.

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:03

Das echt gaaf!! Zaterdag in Ermelo reed er ook een fries viertal mee, heel leuk om te zien. Wasdan welL niveau, maar toch!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 14:08

Ik heb vorige week nog een Z2-kür gemaakt voor Tietse, dus mijn hele studio ligt inmiddels vol met die prachtige lange zwarte haren. Na de prestaties van Goffert, Erik, Heitse, Teade etc... lijkt het mij wel duidelijk dat de Friesche paarden enorm in opmars zijn. Het zijn altijd en overal enorme publiekslievelingen, en het is heel prettig om muziek voor hen te maken, omdat ze vrij konstant zijn in hun gangen. Belinda en Goffert hadden trouwens een 9 en een 10 voor hun dubbele pirouette.

Theo van Bruggen

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:40

Hedie fries, tietse, dat is toch die fries van officieel amerikanen, site is www.dutchhorsetrading.nl Hij staat nu toch te koop daar op die site of heb ik het fout?? Als t m is, dat is echt een geweldig beest, jeetje wat zou ik zoiets graag willen hebben, die manen Kwijl Kwijl:~

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:00

Super zeg!!
Vind het altijd super imponerend die Friezen! Tegenwoordig heb je toch meer de moderne friezen die in de dressuur lopen en dat zijn net KWPN-ers met een fries uiterlijk.
Die oudere type friezen hebben het toch wel wat moeilijker in de rijderij hoor! Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:07

Ik vind het erg gaaf dat ze het zo goed doen in de sport!
Friezen zijn fantastische paarden om te rijden en ik ben van mening dat de moderne fries het nog erg ver gaat schoppen in de dressuursport.

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:59

YvonneS schreef:
Das echt gaaf!! Zaterdag in Ermelo reed er ook een fries viertal mee, heel leuk om te zien. Wasdan welL niveau, maar toch!


ja bodien, barend, judith, sandra.
Ze zijn ook nog es nederlands kampioen geworden OK dan!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:47

Suzanne F. schreef:
Super zeg!!
Vind het altijd super imponerend die Friezen! Tegenwoordig heb je toch meer de moderne friezen die in de dressuur lopen en dat zijn net KWPN-ers met een fries uiterlijk.
Die oudere type friezen hebben het toch wel wat moeilijker in de rijderij hoor! Lachen


Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar die laatste zin.... hoe kom je daar nu bij Verward Nagelbijten / Gniffelen Ik heb geen idee hoor..... Schijnheilig

Ik vind het super wat ze presteren! Sowieso vind ik het al knap als iemand GP weet te worden, maar met zo'n karrepaard als een Fries (zoals het toch vaak bestempeld wordt) vind ik het extra knap.

Don't dream your life, live your dreams!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 23:49

Citaat:
Hedie fries, tietse, dat is toch die fries van officieel amerikanen


Voorlopig blijft Tietse nog wel een jaar in Nederland, en ik moet zeggen dat het een heel goede combinatie vormt met Trea Mulder.

Meer en meer merk ik dat wanneer het publiek uit hun dak gaat als ze een Friesch paard zien presteren, de juryleden vanzelf volgen. Zo is het ook gegaan met Raphael Soto en Invasor.

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:00

Ooh vandaar dat hij al zo lang te koop staat, je zou zeggen dat zo'n paard snel weg zou zijn KnipoogIk bedoelde officieel van een amerikaanse, maar in nL hebben ze ook een stal toch.. En rico?? Die is zeker al verkocht, of ken je die niet?? ( stond er ook een tijdje op te koop...( er staan daar trouwens echt behoorlijk wat mooie friezen op die site te koop zoals arend, hilly, eric, en tietse dan Haha! )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:52

SelenaV schreef:
ja bodien, barend, judith, sandra.
Ze zijn ook nog es nederlands kampioen geworden OK dan!


Hoe heet Barend verder?

Mijn instructrice gaat straks met haar merrie (jawel merrie) starten in de Z2. Meestal vind ik merries op dit niveau niet meer imponeren, alleen de hengsten kunnen de echte top aan.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:32

vroeger stond ik in pension bij de Nieuwe Heuvel, waar ze ook veel friezen op hun hengstenstation hebben, en die werden toch regelmatig het Z in gereden.. Maar een fries op grand prix niveau, echt super!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 12:46

Citaat:
Maar een fries op grand prix niveau, echt super!


Ik denk dat een Fries pas echt zijn speciale kwaliteiten kan laten zien in de Grand-Prix. Pirouette, Passage-Piaffe, Wissels om 1 en 2, etc... gaat ze over het algemeen gemakkelijk af. In de kür die ik gemaakt heb voor Goffert zit een stuk passage-piaffe (waaier,pirouette,waaier) dat bijna 1.20 minuten duurt en het is alsof ik Goliath van Arjen Teeuwissen zie, zo makkelijk en regelmatig blijft Goffert gaan in dit toch zeer moelijke onderdeel. Maar je scoort wel heel veel punten want alles telt dubbel en de moeilijkheidgraad zelfs 4 dubbel. Eerlijk gezegd heb ik in Athene bijna geen paarden gezien die dit onderdeel tot in de perfectie konden uitvoeren.

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:16

ja zo had ik het nog niet eens gezien, dan komt het barokke van het dier weer naar boven...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:34

LuvdaTossa schreef:
Mijn instructrice gaat straks met haar merrie (jawel merrie) starten in de Z2. Meestal vind ik merries op dit niveau niet meer imponeren, alleen de hengsten kunnen de echte top aan.


Ja 'echte' hengsten zoals Bonfire en Salinero Tong uitsteken

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:42

Wat grappig dat die Amerikanen de muziek samen laten stellen door een Nederlands bedrijf.

Ik zou Goffert best eens op video willen zien. En ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van zijn nakomelingen. Zouden er ook nakomelingen van in Nederland lopen?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:51

Als het zo door blijft gaan, verschijnt ADEL op de olympische spelen in Peking in 2008!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:16

dat zal wel super zijn! :p, tenminste echt nederlands Tong uitsteken


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:10

Neehee, voor België Haha! ! In België gaan ze op dressuurgebied verder niet zo lekker, dus nog eventjes en Adel staat daar eenzaam aan de top en wordt de enige afvaardiging voor België Tong uitsteken!

Bescherm de dieren tegen de beesten!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:49

frunnik schreef:
Ja 'echte' hengsten zoals Bonfire en Salinero Tong uitsteken


Volgens mij gaat dit topic over Friezen..... en dan bedoel ik Frieze hengsten! Of spreek ik zo in wartaal?


Adel gaat het ook wel maken hoor! En wie rijdt in de USA een Fries in de GP? Volgens mij lopen daar twee rond Verward

dihjo

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:22

Horsedances schreef:
Meer en meer merk ik dat wanneer het publiek uit hun dak gaat als ze een Friesch paard zien presteren, de juryleden vanzelf volgen. Zo is het ook gegaan met Raphael Soto en Invasor.

Theo


Werd ook tijd, vind ik. Is alleen maar goed voor de dressuursport dat ook het publiek iets aantrekkelijks te zien (en in jouw geval: te horen) krijgt.

Soto is daar het ultieme voorbeeld van.
Niks mis met de prestaties van de Anky's natuurlijk, maar wat meer variatie in rastype en wat meer show zijn voor mij welkom.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:41

LuvdaTossa schreef:
Adel gaat het ook wel maken hoor! En wie rijdt in de USA een Fries in de GP? Volgens mij lopen daar twee rond Verward

Bedoel je twee friezen of twee GP-friezen?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:47

Gaaf, misschien ga ik ook eens starten met onze fries, eerst maar even goed inrijden Tong uitsteken

sher
Berichten: 959
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Friesche paarden op weg naar de dressuurtop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:06

ik vind friezen op zich al veel mooier toonen,maar vind het dan ook wel showpaarden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers