Rapporten 2001 rodeo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Rapporten 2001 rodeo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 19:26

Februari 2001, San Antonio, Texas
een bokkend paard heeft zijn rug gebroken. Verlamd aan de achterbenen, het paard kroop op zijn voorbenen over de arena vooreer het afgemaakt werd.
March 2001 World's toughest Rodeo in Des Moines, Iowa.
Vele dieren krijgen schokken met 5,000 volt (prods) om te werken.
May 2001 Montgomery Rodeo in Skillman, NJ
Electic prods gebruikt om de dieren te doen werken.
May 2001 Festival of Flags Rodeo in Killeen, Texas
Een paard heeft diepe wonden in het gezicht en de andere heeft een gekneuzde been. Er was geen veearts aanwezig terwijl de wetten zegt dat er altijd een aanwezig moet zijn tijdens rodeos.
Juni 2001 livermore Rodeo Livermore, California
Een bokkend paard brak haar nek en overlijd. Twee reporters zagen het gehele gebeuren en er waren zelf foto's van het ongeluk, maar niemand hoorde ook maar iets ervan. Zo zie je maar dat zelf reporters de waarheid over die ongelukken verbergen.

Dit zijn de raporten van de paarden. Ik zal maar niet beginnen met de stieren, kalveren en schapen die misbruikt werden. Ik wilde er juist eentje zetten waarvan meerderen kunnen over denken die kinderen hebben.

October 2001 Rodeo in Liberty, Texas
Calf Scramble? Over 144 kinderen werden op hele kleine kalveren gezet. Over de 15 minuten, de kalveren werden zo misbruikt door die kinderen dat over de helft van hen neerviel van de stress en vermoeidheid.

Kalveren die niet meer konden opstaan bij hunzelf waren (manhandled) bij d'er voeten, oren en staarten bij clowen.

Zo zie je maar wat sommige mensen hun kinderen aanleren! Dierenmishandeling! Het is walgelijk!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:29

Oh bah Diamond......... wat een vreselijke verhalen !
Vooral dat laatste: je hebt gelijk hoor, als ouders hun kinderen hier al toe aansporen, wat moet er dan in vredesnaam van terecht komen ?
Kinderen weten niet beter, maar ouders Misselijk


Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:39

ieuw, das kei en kei zielig man, dat je dat kunt doen zeg Misselijk Misselijk

een schizofreen is nooit alleen

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:41

Boos! Frusty Verdrietig Lips are sealed

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:50

Wat ik wel vind is dat die ouders idd hun koters wat meer respect voor dieren mogen bijbrengen.
Die cowboys zelf mogen ook wel wat meer respect tonen voor de dieren. Niet dat ze ze mishandelen, maar ze gaan er wat ruig mee om. Waarschijnlijk om indruk te maken ofzo, lekker stoer doen Misselijk Maar ik ken ook rodeorijders die grote dierenvrienden zijn en erg om hun dieren geven.

Zijn dit trouwens ALLE gevallen over heel Amerika? Als dat nl. zo is dan is rodeo wel een van de veiligste sporten voor dieren, als je bedenkt dat er iedere week honderden rodeo`s zijn, het hele jaar door.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:56

Ik denk inderdaad dat het ook meevalt! Ik heb het meer op de manier waarop de misbruikte dieren behandeld worden. Lijkt me heel zielig te weten dat daar ergens een paardje tijdens een rodeo ligt te sufferen! Huilen
Natuurlijk hebben we de goeie en slechte cowboys. Wij als mensen hebben allemaal onze slechte kanten, toch? Mensen kunnen zich verdedigen tegen anderen, maar dieren hebben dat niet. Ik weet inderdaad ook niet of er meer rapporten zijn, maar zoals ik al zei,het is de manier waarop de dieren behandeld worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 bezoekers