Wie heeft er Toilleteer-tips??? Helllp!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-01 23:16

Ga morgen Waldo maar eens aanpakken Knipoog Volgend jachtseizoen ga ik de jachtpaarden betaald toiletteren, dus deze zomer ga ik veel oefenen Haha!
Alleen een vraagje; scheren gaat aardig, maat manen trekken daar zie ik een beetje tegenop. Hoe weet je dat je niet te veel trekt? En dan heeft Iwaldo ook nog eens een vaag stukje overeind staande manen... wat moet ik daarmee? Wat is de 'normale' lengte voor de manen? Wie geeft advies? Party!!
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-04-30 23:17 ]</font>

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 08:50

Normale lengte van de manen is een handbreedte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:43

Bij angstige paarden is het vaak makkelijker de manen te knippen. Gebruik na het knippen wel een uitdunschaartje. Werk erg netjes en snel!
Bij jachtpaarden liet ik wel al het haar aan de benen zitten omdat dit extrabescherming is in het terrein.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 11:13

hihi nou Waldo is gelukkig niet bang hoor... Hoogstens irritant (laatste scheerbeurt had ie geen zin meer en toen gaf ie diegene die aan het scheren was even een optater met zn hoofd... toen viel ze achterover van de stoel. Nou dat heeft ie geweten.. oei wat heeft ie op zn donder gekregen.. Scheve mond\ Maar dat had ie wel verdiend!
Ik doe wel eens de manen bijknippen aan de puntjes, maar ik vind trekken er toch natuurlijker uitzien. Aan de voorlok kom ik niet.. kan ik die eindelijk mooi lang houden Extreme duivel (meisje dat eerst toileteerde knipte m altijd Verdrietig vind ik niet mooi) Er was bij ons op stal ook iemand die de voorlok echt zo recht afknipte.. ugh geen gezicht zo'n gordijntje boven de ogen!!
Ohja Wal heeft eindelijk een mooie dikke staart!!! We hebben de zijkanten erbij laten groeien en dat ziet er echt heel mooi uit. Nou was laatst iemand met een ander jachtpaard bezig en die had ook zo'n staart en die heeft ie geschoren.. Huilen Of dat ook niet mooier was vor Iwaldo??!! Nou echt niet... ben hardtsikke blij met die dikke staart, als je zag wat een zielige haartjes hij had toen ie kwam!! Party!!

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:15

Je hebt van die speciale kammen met een soort scheermesje erin, dus dat is ideaal om manen mee te doen, is sneller en ook minder lastig voor het paard, als je een beetje handigheid hebt wordt het heel netjes.
succes ermee.