We gaan dus NIET lessen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

We gaan dus NIET lessen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 10:12

[VvdD] Joepie!!! Ik ga weer lessen Lachen

Ik was zo blij.... maar nu ....

Teleurgesteld.

We gaan dus niet lessen bij die manege... waarom niet? Er heerst DROES en niet zo'n klein beetje ook.
De tinkerkeuring van 26-9-2004 gaat ook niet door daar ivm met DROES.
HEt is op een manege in Assendelft. Vorige week hebben we daar dus een proefles gehad ( zie bovenstaandtopic) en toen zei de eigenaar nog tegen ons " ach valt wel mee... er is er maar 1 en das voor de keuring wel weer opgelost" niet dus want het schijnt dus veel erger te zijn geworden.
Aangezien Mickydo en ik niet willen dat we Kane besmetten met deze vreselijke ziekte gaan we voorlopig niet daarnaartoe.
Dus dat wordt ws pas begin volgend jaar dat we kunnen gaan lessen op die manege of we zoeken een andere, maar ik vind er hier in de zaanstreek niet veel soeps tussen zitten.

Ik baal.....

[edit ellende: naam manege verwijderd]

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:41

Kijk je wel uit..................
Uit jouw verhaal maak ik op dat jullie vorige week, met paard ?, dus op een toen al besmette stal geweest zijn.
De kans is dus meer dan groot, dat je de besmetting toen al meegenomen hebt. Idioot gedrag van die manegehouder overigens.

Nu kan het zijn dat jouw paard Droes al in zijn jonge (re) jaren heeft gehad en dan is er (meestal) niets aan de hand.
Wel zul je de nu volgende periode extra waakzaam moeten zijn, mbt lusteloosheid, snotneus of hoesten en eventueel koorts.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:44

Slecht dat die eigenaar zei:" ach valt wel mee... er is er maar 1 en das voor de keuring wel weer opgelost" .....
Droes is een virus en dat haft altijd een incubatietijd. Als je het bij 1 merkt kan je er gif op innemen dat nog meer het zullen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:49

't Is al een tijdje bekend dat daar droes is. Ik hoop dat het snel weer over is en dat de paarden gespaard worden.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:28

Idd niet zo netjes van de manege eigenaar.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 13:46

We zijn er gelukkig niet met paard geweest en voor we naar de manege gingen waren we al bij Kane geweest. dus we zijn niet na de manege nog bij hem geweest. Wel de volgende dag, toen hadden we wel allebei al gedouched maar we liepen wel op dezelfde schoenen.
We zijn niet bij de pensionpaarden geweest, maar wij zijn ook als de dood dat Kane het dus al heeft opgelopen nu. We houden hem ook extra goed in de gaten.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:32

Zodra hij iets veranderd, kan je het beter even hier melden dan, want er zullen vast wel wat meer eigenaren zijn, waarvan hun paard het ook heeft gehad

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:52

Hij is wel al verkouden, maar dat hoeft nog geen droes te betekenen. Mickydo houdt het goed in de gaten en haar bijrijdsters ook.
ik ook ofcourse als ik op stal ben.... maar daar kom ik toch nooit zonder mickydo.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:25

hou het goed in de gaten
ik heb er mee temaken gehad en het is een verschrikkelijk iets het blijft een half jaar besmettelijk dus denk er om
ze worden er erg ziek van
als je er bent geweest maak alles dan goed schoon incl schoenen met dettol
ik wil er nooit meer mee te maken hebben Verdrietig

groetjes petruska

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:06

Hmm is het 100% zeker dat er droes heerst?

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:37

das nogal balen ofnie

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:18

Ja het is zeker dat daar droes is. De eigenaar heeft het zelf tegen Angel22 en mij gezegt. Kane hou ik heel goed in de gaten. Wij hebben vorig jaar al droes gehad op stal en dat wil ik nooit meer meemaken Boos!

Gelukkig is de keuring ook verplaats naar een andere plek , anders had ik mooi niet meegedaan!