Worden dieren gepijnigt in Rodeo's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat vinden jullie van Rodeo nadat je dit onderwerp had gelezen.

Nog steeds ontzettend gaaf!
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Worden dieren gepijnigt in Rodeo's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 08:32

Afbeelding
Afbeelding

Ja, vele dieren worden gepijnigt en zelfs gedood in rodeos. Dieren verwaarloosing (investigators) gaan naar ieder jaar naar de rodeo. Er zijn er maar weinig die dit vak vervullen en daarom is er alleen een klein percent van de verwaarloosing en doden van dieren gedocumenteert. het belangrijkste is dat zoals je ziet aan de records that je zo zal zien, rodeos proberen vaak hun schuld te verbergen.

De verwaarloosingen dat soms kleine dingen zijn tot levensgevaarlijk kan niet altijd gezien worden, zeer zeker als het publiek er een eindje vandaan zit. De verwaarloosingen zijn verschillend in ieder rodeo. Deze include, verstuikingen, gebrokken botten, Spierverekingen, zadelblaren, sporen en buikriem wonden. Meestal, als het dier niet doodvalt in de arena, het publiek weet niet wat er met de beesten gebeurt.

In de laatste jaren, video-camera's zijn verboden voor het gebruik in rodeo events. Het is dus duidelijk dat ze de verwaarloosingen en het gedood van deze dieren willen verbergen voor de buitenwereld.

In de record die je zo zal zien zul je zien dat meeste verwaarloosingen dezelfde zijn. Het is dus duidelijk dat rodeos uit veel verwaarloosingen van dieren bestaat.

Het zal een lang record worden, maar ik denk dat het soms wel goed is om te weten wat er eigenlijk wel echt gebeurt in rodeos. Wil natuurlijk niet zeggen dat het zo is met iedereen, maar het gebeurt wel!

September 1976 Western Championship Finals Rodeo in Folsom, California
Een paard heeft een hartstilstand en overlijd. Een ander paard breekt zijn nek nadat het tegen een hek gelopen heeft.
Herfst 1982 San Francisco Grand National Rodeo
Een kalf heeft een gebroken been en bloed hevig. Hij word doodgemaakt. Een paard breekt zijn been en word afgemaakt.
1983 California Rodeo in Salinas. Twee paarden dood. Eentje krijgt een hartstilstand, valt neer en overlijd in de arena. Het ander paard had zijn been gebroken en was afgemaakt.
Herfst 1984 San Fransisco Grand National Rodeo.
Een kalf heeft zich behoorlijk bezeert. Hij is verborgen voor de politie.
1985 California Rodeo in Salinas
Een paard overlijd nadat hij met zijn hoofd op een metalen (post) was gekomen.
November 1985 San Fransisco Grand National Rodeo
Een paard dat was aan het bokken kreeg een gebroken nek en was afgemaakt. Een ander paard heeft een gezwollen knie, een ander paard heeft een grote diepe wond aan het hoofd, een ander paard heeft bezeringen aan het gezicht en eentje heeft een diepe wond aan de enkel.
Juni 1986 Police Officers Association Rodeo, California
Een paard heeft een gebroken been en word afgemaakt. De veearts was niet aanwezig.

In vele raporten stond er dat er electric schokken gebruikt werd om de beesten te doen werken.

Juni 1988 Rodeo at Watsonville, California
Een paard breekt zijn rug, en hij werd 75 feet meegesleept van de arena. Daar lag het te sufferen for nog 1-1/2 uur eer de veearts erbij kwam en hem afmaakte.
Juli 1988 Bill Pickett Invitational Black Rodeo
Gedurende de "Wilde paarden race" rent een paard tegen een muur aan, bezeert zijn benen en bloed uit de neus en mond. Het paard werd nog steeds opgezaddelt en bereden.

Zo is er nog meer van die zieke dingen maar ik probeer nu al te schrijven met een brok in mijn keel. Ik hou best wel van rodeos, maar ik zou er nog meer van houden als ik zeker wist dat deze mensen hun paarden en andere dieren niet verwaarloosden.
Sorry dat ik zo'n lang onderwerp koos maar ik moest dit toch eventje kwijt.


Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 08:50

Hallo zeg, het zou af geschaft moeten worden of de regels moeten worden aangepast, puur leedvermaak, het is maar net of je er van houdt, ikke niet dus heb op het laatste gestemd.

P.S. Je hoeft niet drie x je verhaal als onderwerp te zetten!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 09:03

En waarom bokken ze zo? Omdat er enkel hengsten gebruikt worden waarvan hun ballen stevig samengeknepen worden door de achterste band!!

Verbieden die handel!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:08

Ik heb de poll niet ingevuld waarom niet, omdat als ik de cijfers bekijk komen er veel rodeo's meerdere keren voor.
Er zal hier gerust wat aan schorten.

De Ballen van de mannelijke dieren worden absoluut niet fijn geknepen. er worden ook merries gebruikt.
Kijk eens goed op de foto naar de achterste band, ik zie daar een brede met een dikschapenwollen bontje nog VOOR de penis zitten.
Ik moet maar weer naar school als men zegt dat daar zijn ballen zitten.

Ik ga er verder niet op in omdat dit al het zoveelste topic over rodeo's is.

Ik ben niet voor maar ook niet tegen, want er zullen rodeo's zijn waar het wel netjes gaat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:19

Waarom zou je een dier zo willen behandelen? Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik snap gewoon niet wat er het nut van is om op een bang bokkend paard te gaan zitten Boos!
Sorry hoor, maar als je zoiets doet ben je gewoon een dierenbeul.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:44

Dat een paard een hartstilstand krijgt kan altijd gebeuren, ook als ik bijv met m'n paard voor de kar of zo buiten aan het rijden ben. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Mijn topografische kennis van een paard is ook noig wel zo goed ontwikkeld dat ik duidelijk kan zien dat de bokriem niet over de geslachtsdelen van het paard gaat. Ik denk als je mijn ruin op die plek een riem om zou doen, hij ook in een rodeo mee kon doen. Haha! Hij is nl nogal preuts aaangelegd.
Ik denk dater zeker misstanden ziijn in rodeo's, maar niet meer als in andere sporten. Wat denk je van het barreren van paarden in de springsport? Zo kun je nog wel een aantal voorbeelden bedenken.
Verder is het risico op ongelukken voor paard en berijder groter omdat het minder gecontroleerd gaat.
Verder heb je een lijst van 9 rodeo's in 12 jaar waarbij dieren gewond raken of afgemaakt worden, waarvan ook nog een paar dood gaan door een hartstilstand. Als je ziet op welke schaal rodeo's voorkomen, denk ik dat het allemaal wel een beetje meevalt.
Ook worden de eisen voor het gebruik van dieren steeds meer aangescherpt, en is de laatste gebeuretnis in jouw lijst van 1988.
Geef me een recente lijst, en ik ben veel meer geneigd om deze dingen te geloven.

Goedgekeurd onderschrift :)

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:46

Ten eerste zijn de cijfers die je noemt erg oud
Ten tweede net alsof crooscountry een erg vriendelijke sport is erg hoge vaste hindernissen zijn geen uitzonderingen
Ten derde het valt allemaal best mee tegenwoordig wordt er namelijk erg goed gecontroleerd
Ten vierde een paard kan zich ook in de dresuur verstappen

Ik vidn het allemaal een beetje uit zijn verband gerukt.

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 17:28

Dit is natuurlijk een Poll en ik heb ook niet gezegt dat het overal gebeurt. Ik zal inderdaad ook de recent rapport van de rodeo op de volgende antwoord geven. Inderdaad, het vallen van paarden e.d. gebeurt overal, het is gewoon hoe het gebeurt. Maar, ieder zijn opinie he!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:54

Ik vind dat ze gepijnigt worden omdat de singel word heel hard over het geslachtsdeel getrokken en zo onstaat rodeo het paard wil dat de singel losraakt en maakt de gekste bewegingen.ZIELIG TOCH???????

Jewel... :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:08

Naar mijn idee word die riem niet over het geslachtsdeel getrokken maar strak over de flanken waardoor bijna elk paard wel gaat bokken.
Verder vind ik de cijfers ook heel oud.
Hier in Nl is er in de jaren erna heel veel veranderd qua welzijn van een dier.
Is dat in Amerika niet?
Dus of deze cijfers nu een correct beeld geven van de rodeo betwijfel ik dus.
Mocht het nu nog steeds zo zijn is het idd heel erg.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:09

Het is op sommige plaatsen in Amerika nog steeds zo! Ik heb ook de laatste rapporten van verleden jaar op de forum gezet. Waar ik woon zijn de rodeos een heel rustig gebeuren. Mensen letten op wat er gebeurt om zich heen. Kinderen hier rijden nog steeds schapen wat ik dan dus niet goedkeur! Maar, dat zal dan wel de Amerikaanse traditie zijn denk ik.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:34

Wat veel mensen vergeten, is dat een goede saddle bronc (bokkend paard) een echte athleet is. Er zijn aparte fokkerijen waar alleen wordt gefokt met paarden van de beste "bok" bloedlijnen. Een goede getalenteerde bokker kan al snel $10000 kosten (dollars ja).

Om een paard optimaal te laten bokken tijdens zijn optredens, moet het natuurlijk in goede conditie en gezondheid zijn. Ook wordt het paard maar zeer weinig ingezet. Zou je het dier nl. iedere week in een rodeo mee laten bokken dan raken ze er snel aan gewend en bokken dus niet meer.

Ik ben best wel vaak naar rodeo`s gegaan en tot nog toe heb ik alleen maar gezonde, in goede conditie verkerende paarden gezien.

Calf ropen etc. ziet er allemaal wat ruig uit, maar praktisch geen enkel kalf houdt er wat aan over. Ze krijgen een keer een lasso om hun nek en mogen daarna weer verder vreten in de wei (geslacht worden ze op de duur waarschijnlijk toch wel, maar beter op deze manier dan dat je op je dood mag staan wachten in een kalveren kist).

Ik moet zeggen, mijn manier van omgaan met beesten is het ook niet. Maar om nou te zeggen dat ze vreselijk mishandelt worden is het andere uiterste. En verder, dit zijn dus mijn ervaringen. Het kan zijn dat ik alleen de goede kanten van rodeo heb gezien en er zullen gerust ook wel praktijken zijn waarin het er minder aan toe gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Little_Gift en 136 bezoekers