Q doet vreemd, iets klopt er niet....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Q doet vreemd, iets klopt er niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 10:36

ik heb geen idee wat er is gebeurd, maar Q doet erg raar Scheve mond

ik kwam vanmorgen bij stal en ging Q ff poetsen en maakte hem klaar om te longeren. Zoals altijd als hij een bit in moet smeerde ik was vaseline op zn mondhoeken, dat liet hij vandaag niet toe, en ik moest zn halster omdoen en hem kort vastzetten anders kreeg ik het niet voor elkaar Verward normaal staat hij gewoon los in zn stal en kan ik zo aan zn mondhoeken komen.

toen ik de singel vastmaakte begon hij rondjes te draaien en wat zenuwachtig te doen, normaal kan ik de longeersingel in 1x vastmaken in t strakste gaatje

daarna toen we in de bak waren en ik de touwtjes vastmaakte ging hij achteruit lopen en toen hij dus vast zat(vrij losjes voor zijn doen) ging hij bijna zitten van schrik toen ik even een riempje van t hoofdstel door een passantje haalde, normaal staat hij echt te slapen, tot ik de zweep oppak, dan komt er beweging in

maargoed, longeren ging oke, hij liep lekker, alleen af en toe wat gespannen, daarna toen hij klaar was met uitstappen laat ik hem halthouden, ik wil de touwtjes losmaken, en hij gaat alsmaar achteruit lopen, ogen weggedraaid en ik kon er niet dichter bij komen dan 1 meter afstand....

ik met veel geduld steeds 1 pasje dicter naar hem toe en nadat hij nog 3x naar achteren was gelopen, kon ik dan eindelijk bij hem komen, hij stond supergespannen en toen de touwtjes loswaren en ik de singel los wilde maken, begon hij weer, weggedraaide ogen, kop omhoog en alsmaar achteruit lopen, alsof hij bang was dat hij gigantosch op zn donder zou krijgen ofzo Verward

ik snap er dus nix van, heb geen idee wat er is gebeurd want gister was ik hier en toen was er helemaal niets aan de hand, en nu doet hij alsof hij ieder moment afgeslagen kan worden ofzo

hij staat bij mn ouders aan huis en er kunnen in principe geen vreemde mensen bij hem komen, maar toch vreemd zals hij daarnet deed.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:51

Renske20 schreef:
hij staat bij mn ouders aan huis en er kunnen in principe geen vreemde mensen bij hem komen, maar toch vreemd zals hij daarnet deed.



dat is het eerste waar ik aan dacht.. dat hij misschien lastig is gevallen door iemand..
maar omdat hij bij jouw ouders staat lijkt dat me erg onwaarschijnlijk..

moeilijk zeg!
jij kent hem natuurlijk heel goed. misschien heeft ie ergens pijn???

echt heeel heel gek!
succes er mee hou ons op de hoogte

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:57

Zou hem één dagje gunnen, iedereen (ook paarden) kunnen wel eens een slechte dag hebben. Als hij morgen nog zo is, dan zou ik eens kijken of je zelf iets aan 'm kan ontdekken (pijn, gekke plekken etc.) en anders de DA bellen. (Mijn motto is altijd liever een keer teveel dan een keer te weinig, maar het kost je natuurlijk wel elke keer...)

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."


Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:00

Heb je al in zijn mond gekeken of daar iets niet lekker zit?

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:02

ja inderdaad, dat lijkt mij ook logisch, maar i snap het niet waraom hij zijn ogen wegdraait en zo schuw ineens doet, kijk het nog even aan en roep anders de DA zou ik zeggen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:52

Erg vreemd inderdaad dat een paard zo op de 1 of andere manier verandert in zijn gedrag!
Je zou haast denken dat hij te pakken is genomen door iemand? Verward

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:43

Dat is wel heel apart inderdaad.
Als hij bij je ouders staat, en er geen mogelijkheid is dat andere mensen op het erf kunnen komen Verward
Het 1ste waar je aan zou denken is dat hij geslagen is en dat hij bang is voor weer een pak op zijn donder,(Niet door jou hoor) maar als er geen mensen ophet erf kunnen komen weet ik het ook niet.
Misschien een slechte dag Verward

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:48

Er is storm op komst! Ik merk dat zelf namelijk meteen aan de paarden, die zijn dan heel erg gestrest en anders in hun gedrag, alle 30.

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:15

Wat een eng idee dat er misschien iemand aan je paard heeft gezeten...maar ja lijkt me wel erg onwaarschijnlijk als ze bij je ouders staan inderdaad. Ik zou eerst wat anderen ook hebben gezegt je paard onderzoeken op wondjes ofzo, en het ff aanzien wat ie morgen doet. Succes!

Joyce en roza [L]

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:48

Citaat:
Er is storm op komst! Ik merk dat zelf namelijk meteen aan de paarden, die zijn dan heel erg gestrest en anders in hun gedrag, alle 30.


Daar had mijn zusje d'r pony ook last van gister. Die deed ook heel raar en 2 uur later begon het als een gek te stormen en onweren.

Gewoon even aankijken, en anders misschien een paardentandarts laten komen als ze nog steeds het bit niet in wil.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:54

irish_lady schreef:
Er is storm op komst! Ik merk dat zelf namelijk meteen aan de paarden, die zijn dan heel erg gestrest en anders in hun gedrag, alle 30.



Inderdaad
Mijn merrie (Annabel)was gisteren ontzettend gestrest echt bang was ze
Ik wou haar even binnen halen voor een poetsbeurt, maar ik kreeg haar niet te pakken zo bang was ze, en constant toen ze achterin was hinnikte ze na de rest van de paarden die wel gewoon rustig stonden

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:08

mijn oude paard sloeg door alle draden heen als er slecht weer op komst was en ging hangen, dus het zou me idd niet verbazen als het daaraan ligt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:38

Twinklebel schreef:
Heb je al in zijn mond gekeken of daar iets niet lekker zit?


dacht ik ook meteen, heeft ie misschien zijn hoofd gestoten en is er een stuk tand ofzo afgebroken??

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:53

tnx voor de reacties Lachen

hij is pas geleden bij de tandarts geweest, dus heeft iig geen last van haken oid, maar zn hoofd gestoten en daardoor een tand afgebroken ofzo zou kunnen, alleen zie ik nergens wondjes, en in zn mond mag ik nu helaas niet kijken

t waait hier al een paar dagen heel hard, en de afgelopen 4,5 jaar heeft hij nog nooit anders gereageerd omdat er slecht weer op komst was, maar daar dacht ik idd eerst ook al aan

hij was redelijk kopschuw, erg gespannen met singel vastmaken, bijzetten lukte amper, en daarna de bijzets losmaken en de singel etc eraf halen, kosste me bijna een kwartier Bloos!

ik heb mn ouders nog niet gesproken, die waren werken,maar morgen zie ik mn moeder en ga dan even vragen of er iets is gebeurd ofzo

ik laat het morgen wel weten hoe het is gegaan, hoop dat ik dan weet wat er is gebeurd, en dat hij weer normaal doet, wilde eigelijk gaan buitenrijden, maar ik kan niet eens naast hem staan, laat staan dat ik kan opstijgen...maar ach dat zie ik morgen wel!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:24

misschien gewoon een mindere dag?
maar tis wel vreemd ...

Dag lieve mama...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:39

Heb je misschien aan schoonmaakmiddelen gezeten met je handen, of een vreemd luchtje op? Of ander sterkruikend wasmiddel voor kleding? Het lijkt inderdaad alsof jij hem ergens bang mee maakt... maar wat?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:28

Koortje schreef:
Heb je misschien aan schoonmaakmiddelen gezeten met je handen, of een vreemd luchtje op? Of ander sterkruikend wasmiddel voor kleding? Het lijkt inderdaad alsof jij hem ergens bang mee maakt... maar wat?

dat kan idd ook nog
ik werk bij de vleesafdeling in een supermarkt,
maar als ik gewerkt heb moet ik eerst douchen anders krijg ik mn paarden niet te pakken (ze komen wel als ik tegen ze praat, maar als ze me ruiken zijn ze weg)
misschien een nieuwe deo?
reageert hij wel gewoon rustig op je stem? (dus kijkt hij op als je tegen hem praat enz )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:09

ik weet het al Scheve mond

hij heeft mn moeder gebeten, die is toen eerst ons huis binnengelopen en heeft gekeken of het wel/niet helemaal door was(bovenarm) is daarna teruggegaan en heeft terwijl hij in de box stond en zij erbuiten stond, hem met de bezem willen slaan, toen dat niet lukte heeft ze de longeerzweep gebruikt Lips are sealed

mn zusje heeft het gezien, en mn moeder zei toen ik het vroeg idd dat hij had gebeten en dat ze hem op zn kop had gegeven, de manier waarop heb ik dus van mn zus gehoord, dat die de waarheid verteld ga ik wel vanuit want zij haat paarden en zei er nog bij dat ze hem nog harder had moeten slaan...

kijk, dat hij haar bijt, dat is fout, maar geef hem dan meteen een rotschop, en ga niet eerst naar binnen om 10 minuten later hem af te slaan terwijl jij buiten zn stal staat en hij erin staat, om daarna weg te lopen en terug te komen met de longeerzweep.... Boos!

vandaag alleen aan t halster gelongeerd en hij is nogsteeds schrikachtig als je naar hem toe komt gelopen of hem ineens aanraakt.

en ik maar denken dat ze veilig en goed staan bij mn ouders achter

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:15

Eigenlijk is het te erg voor woorden,arm paard.Sucses met weer een beetje vertrouwen te kweken dat kan nog al eens lang gaan duren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:19

t is niet de 1e keer dat het is gebeurd, maar wel de 1e keer dat hij daarna bij mij ook schrikachtig en zenuwachtig is Scheve mond al kon ik vandaag na t longeren wel gewoon hem overal op zn lijf aanraken, alleen moest ik de zweep weggooien voordat ik naar hem toe liep
t komt wel weer goed, maar ik heb mn moeder dus duidelijk gemaakt(geprobeerd) dat ze hem gerust een rotschop mag geven, of met de zweep mag slaan of wat dan ook als hij bijt, amar dan wel meteen na het bijten, e niet 10 minuten later
maarja dat wil ze niet begrijpen, de honden straft ze ook nog als ze bv thuis komt en er is een krant kapot gescheurd, dan krijgen ze dus gigantisch op hun kop, voor iets wat al veel eerder is gebeurd....bereik je niets mee behalve dat je zenuachtige beesten krijgt

maargoed, ik hoop dat Q voorlopig niet bijt, dat hoort hij sowieso niet te doen, alleen als je angst toont bijt hij, en ja als hij je heeft gebeten heb je nog meer angst en bijt hij sneller nog een keer, moet dus nog bedenken hoe ik dit ga oplossen...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:23

Kan je geen rekje voor zijn stal deur plaatsen .Het is wel zielig dat hij niet over zijn deur kan hangen maar beter als iedere keer op zijn donder krijgen.Want de kans dat hij vaker gaat bijten zit er dik in.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:25

t gebeurt met uit de stal halen, ik woon nu op mezelf en 's ochtends zet mn moeder de paarden buiten(staan in hun achtertuin) maar als ze zn halster odoet, of als ik t halster omlaat en ze t touw vast moet maken, doet ze dat zonder zn deur open te doen(bovendeur is wel open) maar dan doet hij altijd vervelend, de onderste deur opendoen en dan t halster omdoen/touw vastmaken gaat perfect, alleen durft ze dat niet, dus gaat ze voorzichtig van buitenaf proberen hem vast te pakken, wat dus niet lukt...

toch maar proberen of ze dan nu eindelijk inziet dat als zn staldeur opengaat hij niets doet, zeker niet als je hem als 1e buitenzet

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:35

Ik probeer maar mee te denken hè.Maar is er geen mogelijkheid dat hij zelf naar de wei kan lopen.Wij hadden met mijn paard ook een probleem die rukt zich los bij iedereen behalve bij mij .Maar aangezien we in een beurtrol systeem werken ,en ik s'avonds ook vaak moet werken zette andere de paarden sávonds op stal.Nu heb ik hier en daar een lint gespannen dat doen ze s'avonds dicht en dan kan ze zo haar stal in lopen nu zijn er geen problemen meer.S'ochtends naar de wei op de zelfde manier als het moet ,maar dat is zelden want smorgens ben ik er meestal.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 19:45

de stal in gaat bij ons ook op die manier, maar het buitebnzetten (nog) niet, ik geloof dat 2 van de 3 's morgens liever binnen blijven staan dan naar buiten te gaan, maar ik denk dat als ze hun hooi buiten krijgen ipv op stal, ze misschien wel zelf de wei inlopen, en als de 2 merries naar buiten gaan, komt Q er vanzelf achteraan

ik ga het iig proberen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:04

Jemig meis vervelend hoor! Als een paard bijt is het fout en moet je hem dus inderdaad meteen een rotknal verkopen.
Na zo'n tijd is hij alweer vergeten wat hij gedaan heeft. Hij weet dus niet waarvoor hij gestraft wordt.
Je hebt dan twee problemen.
1. Hij weet niet waar hij voor op z'n kop krijgt en creeert zo angst.
2. Hij denkt dat het bijten goedgekeurd wordt omdat er niet meteen ingegrepen wordt.

Rottige situatie dus. Gewoon met heel veel geduld oplossen is het beste denk ik.

Succes! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Mark0919, SentiBot, su72, VanLuna en 44 bezoekers